یادداشتی از مهرداد لاهوتی

تبعات بزرگنمایی مشکلات اقتصادی

کد خبر: 1258714

وقتی این تصویر در ذهن مردم شکل بگیرد که اوضاع رو به بهبودی است؛ قطعا و حتما در انتخابات شرکت می کنند چون آینده کشور برای شان مهم است.

تبعات بزرگنمایی مشکلات اقتصادی

گروه سیاست سایت فردا: مهرداد لاهوتی، در یادداشتی به تشریح اهمیت شکل‌گیری انتخابات مشارکتی و رقابتی، همچنین تاثیر وضعیت اقتصادی فعلی در میزان مشارکت پرداخت و نوشت: همه باید برای بالابردن میزان مشارکت در انتخابات تلاش کنند چون اصل تأمین منافع ملی است، نه منافع فردی و گروهی. در چنین شرایطی سهم خواهی هیچ معنا و مفهومی ندارد؛ پس هر کسی می تواند با حضور خودش یا فعالیتش در میدان انتخابات شرایط را برای افزایش میزان مشارکت مردم فراهم کند.

حضور سلایق مختلف در انتخابات می تواند از نگرانی های مردم بکاهد. مردم نظام، کشور و انقلاب را دوست دارند. مشکلات اقتصادی در حوزه های مختلف را نباید بزرگنمایی و زیاد برجسته کرد. وقتی به اوضاع سایر کشورها نیز نگاه می کنیم، آنجا نیز نگرانی ها و دغدغه های صنفی کاملا نمایان و مشهود است بنابراین وجود مشکلات اقتصادی در هر کشوری طبیعی است و طبعا ایران نیز از این مسئله مستثنی نیست.

همه کشورها زمان انتخابات که می رسد تلاش می کنند نگرانی های صنفی و اقتصادی را پاسخ گویند، ما نیز باید همین هدف را دنبال کنیم. باید با مردم صحبت و گفتگو کرد تا اگر ابهامی در ذهن آنها وجود دارد برطرف شود. همین گفتگوی های دو طرفه بین مسئولین و جامعه، باعث امید ملی به آینده می شود. وقتی این تصویر در ذهن مردم شکل بگیرد که اوضاع رو به بهبودی است؛ قطعا و حتما در انتخابات شرکت می کنند چون آینده کشور برای شان مهم است.

این گلایه به برخی نامزدهای انتخابات وجود دارد که برای اثبات خود، دستاوردهای پس از انقلاب را نادیده می گیرند یا تخریب می کنند، گویی که در این 45 سال اخیر هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. انصاف را باید رعایت کرد. بعد از انقلاب کارهای بزرگی در کشور انجام شد بنابراین نامزدهای انتخابات باید این نکته را در پس ذهن داشته باشند که در زمان تبلیغات طوری عمل نکنند که عاملی برای بی اعتمادی مردم شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها