محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر کرد | خبر صبحگاهی دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان

کد خبر: 1257931

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، یکم آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی ۱۹ این لایحه با ۱۴۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر کرد | خبر صبحگاهی دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز :در ابتدای امسال بارها اخباری درباره افزایش مجدد حقوق بازنشستگان به گوش رسید که اجرای این حکم مستلزم همسان سازی حقوق بارنشستگان است. در چند ماه اخیر در چند مرحله معوقات حقوق بازنشستگان به همراه حقوق ماهیانه آنها برایشان واریز شده است اما با توجه به رشد تورم حقوق بازنشستگان کفاف معیشت آنها را نمی دهد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی ۱۹ این لایحه با ۱۴۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

روش محاسبه حقوق بازنشستگان 

بر اساس ماده الحاقی ۱۹ این لایحه؛ سقف پرداختی بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با افزایش به حداقل کف پرداختی به بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی متناسب‌سازی می‌شود و شرط بازنشستگی اختیاری با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه به حداقل داشتن ۷۰ سال اصلاح می‌شود.

در ادامه نمایندگان با در ماده الحاقی ۲۰ این لایحه با ۱۵۱ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها