دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

دوقطبی‌های مصنوعی

کد خبر: 1225778

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

دوقطبی‌های مصنوعی

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

رسالت مطرح کرد: دوقطبی‌های مصنوعی برای هدف قرار دادن جمهوریت و اسلامیت نظام

در سال انتخابات از همین حالا روشن است که براندازان و معاندین که برگزاری هر انتخاباتی در ایران را به منزله دور شدن از اهدافشان می‌بینند برای هجمه به مشارکت مردم در انتخابات پیش رو تدارک ویژه‌ای دیده‌اند. همزمان برخی جریان‌های داخلی نیز با اسم رمزهایی همچون رفراندوم خود را یک پای دوقطبی‌ها و کارزارهای انتخاباتی نشان می‌دهند که بیش از هرچیز پیام اختلاف و دوگانگی را به خارج منتقل می‌کند.

روزنامه رسالت در این زمینه نوشته: وظیفه جبهه انقلاب این است که با همه ظرفیت خود به میدان بیاید با تولید «نشاط» اجتماعی و سیاسی،جلوی تزریق میکروب ناامیدی و بدبینی که توسط رسانه‌های دشمن زیرپوست جامعه صورت می‌گیرد را با جهاد تبیین بگیرد. دشمن با قبح‌زدایی از منکرات و تقدس‌زدایی از معروفات و دوقطبی‌سازی‌های مصنوعی می‌خواهد جمهوریت و اسلامیت نظام را در سال منتهی به انتخابات هدف قرار دهد.  متأسفانه عده‌ای می‌خواستند با سیاست‌های برجامی انقلاب را از مسیر امام (ره) و رهبری خارج کنند. تأسف بالاتر این‌که حالا که در مسند نیستند باز به این کار اصرار دارند. کافی است نوشته اخیر محمدجواد ظریف را در تداوم دیپلماسی التماسی بخوانید تا عمق فاجعه را در سیاست خارجی دولت قبل درک کنید.

 

جوان: دیگ ظریف کجاست؟

وزیر خارجه دولت روحانی این روزها در شبکه‌های اجتماعی فعال شده و پس از آنکه یادداشت اینستاگرامی‌اش جنجالی شد با حضور در کلاب‌هاوس به مرور خاطرات و مواضعش پرداخت.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: ظریف این بار د‌ر میانه شکوفایی د‌یپلماسی منطقه‌ای د‌ولت ایران و د‌ر د‌ورانی که کسی مید‌ان را و موشک را و انقلابی‌گری را مانع د‌یپلماسی فعال نمی‌د‌اند، باز به مید‌ان آمد‌ه و با نگارش جملاتی کوتاه و ظاهراً عمیق، تلاش می‌کند از خود و آنچه د‌ر سیاست خارجی این کشور انجام د‌اد‌ه، د‌فاع کند. اما انگار آنچه را هم که خود انجام د‌اد‌ه، د‌یگی ند‌ید‌ه که برای خود‌ش بجوشد و زیر آن هم زد‌ه است! مشکل ما با ظریف فقط د‌ر تئوری‌های او نیست، حتی اگر تئوری‌هایش را هم بپذیریم، باز د‌ر عمل به مشکل برمی‌خوریم. حتی اگر تئوری ظریف را بپذیریم هم، تغییر مسیر د‌یرینه امریکا با ایران از د‌شمنی به د‌وستی و به راه آورد‌ن د‌موکرات‌ها با چند بار نشست و برخاست و قد‌م زد‌ن کنار رود‌خانه، هد‌فی فراتر از امکانات و خیلی شعاری‌تر و حرکتی آرزومند‌انه‌تر و البته خسارت‌بارتر از هر آرزوی د‌یگری بود که از طریق همین محمد‌جواد ظریف به متن سیاست خارجی کشور آمد. ظریف می‌خواهد بر همه چیز برآشوبد و بتازد؛ گویی هیچ جای این سرزمین و هیچ جای این سیاست خارجی «د‌یگ او» نبود‌ه و برایش مهم نیست د‌ر آن چه بجوشد و د‌ر این مسیر، آن‌قد‌ر تند می‌رود که بر خود‌ش هم می‌تازد!

 

واکنش کیهان به اظهارات خاتمی درباره ملی-مذهبی‌ها

به تازگی اظهارات یک سال قبل خاتمی در دیدار خانواده مرحوم سید محمود دعایی منتشر شده که در آن گفته است: رابطه‌ای که آقای دعایی با ملی- مذهبی‌ها و با جریان‌های مختلف داشت به هیچ وجه به این معنا نبود که با امام و انقلاب فاصله دارد.

روزنامه کیهان در واکنش به این دیدگاه نوشته: سخنان خاتمی درباره گروهک‌های ملی- مذهبی در حالی است که حضرت امام به صراحت فرمودند: «من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته‌اند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی‌رود. مع‌الأسف خاتمی و برخی از هم‌طیفانش دقیقاً خلاف نص صریح حضرت امام(ره)، طی سه دهه گذشته با گروهک‌های التقاطی و برانداز پیوند خوردند و در تمام نقشه‌های جریان برانداز مورد حمایت آمریکا و انگلیس و اسرائیل، همراهی کامل نشان دادند. به‌ویژه در فتنه سال 1388 و اغتشاشات سال گذشته که جریان‌های براندازی علناً به میدان آمده بودند و با این وجود باند پیرامون خاتمی، در همراهی با آن جریانات فاسد سر سوزنی کم نگذاشتند. در موضوع جمهوریت نیز خاتمی بزرگ‌ترین دشمنی را در جریان آشوب 1388 به نمایش گذاشت و روی هرچه دیکتاتور را سفید کرد.

 

گزارش جام‌جم از الگوی چاره‌جویی برای وضعیت مسکن

مساله مسکن برای برخی اقشار که تعدادشان هم کم نیست به درد لاعلاجی تبدیل شده و انتظار برای یافتن راه درمان در این زمینه همچنان ادامه دارد.

روزنامه جام‌جم در این باره گزارش داده: از مهم‌ترین اقدامات در حوزه مسکن می‌توان به تنظیم قراردادهای بلندمدت اشاره کرد. در کشورهایی مانند سوئد، دانمارک، آلمان و ایتالیا قراردادهای اجاره‌بها به‌صورت بلندمدت بسته می‌شود. به این معنی که مستاجر تا زمانی که میزان اجاره‌بها را پرداخت کند، می‌تواند در خانه سکونت داشته باشد. البته اگر مستاجر به‌دلیل ناتوانی مالی قادر به پرداخت نباشد، دولت با طرح‌های حمایتی شرایط را برای ادامه سکونت آنها فراهم می‌کند. این قراردادها حداقل سه‌ساله است، بدون افزایش قیمت که انجام این کار به تورم بازمی‌گردد. در اسپانیا و فرانسه قراردادها به‌صورت پنج‌ساله بسته می‌شود و مستاجران می‌توانند برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشند. این قراردادها امنیت روانی مستاجران را به‌دنبال دارد. با افزایش سهم اجاره مسکن در سبد خانوار، مجلس شورای اسلامی طرح کنترل و اجاره‌بهای مسکن را در دست بررسی قرار داد. یکی از بندهای این طرح ایجاد انگیزه برای قراردادهای بلندمدت است و در همین راستا ماده ۷ این طرح برای بهبود شرایط بازار اجاره‌بها و تشویق اجاره ملک به‌صورت چندساله معافیت مالیاتی تا صددرصد برای مالکانی در نظر گرفته که بیش از یک‌سال در بدو قرارداد ملک خود را اجاره می‌دهند.

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها