«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

استیضاح پرحاشیه

کد خبر: 1216815

ماجرای پس گرفتن امضاها و منتفی شدن استیضاح فاطمی امین چیست؟

استیضاح پرحاشیه

گروه سیاست سایت فردا - وزیر صمت در آستانه استیضاح است؛ آن هم از آن استیضاح‌های پرحاشیه. حامیان وی به هر دری می‌زنند که مانع از تحقق این امر شده یا مجلس را به نحوی از انجام این وظیفه مهم منصرف سازند. یک روز سخنان رهبری مبنی بر همکاری قوا را در جهت خواست خود و مبنی بر منتفی شدن این استیضاح تفسیر می‌کنند و روز دیگر دست به شایعه‌پراکنی می‌زنند. در این بین بر هیات رئیسه مجلس نیز حسابی می‌تازند! از همین رو شاهدیم به شکل‌های مختلف از جمله خبرسازی و حاشیه سازی سعی در مانع تراشی در این مسیر دارند. 

مثلا همین روز خبری به نقل از نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس منتشر شد، مبنی بر اینکه « ۲۲ نفر از استیضاح کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح از استیضاح وی انصراف دادند اما هیئت‌رئیسه بدون توجه به این انصراف، درخواست استیضاح را با ۴۰ امضاء اعلام وصول کرد.»

منتشرکنندگان این خبر که در متن هیات رئیسه را متهم به بی‌توجهی به آرای نمایندگان کرده و سعی در ایجاد تقابل بین هیات رئیسه و سایر نمایندگان داشتند. آنها حتی به اینکه استیضاح مورد بحث پیشتر اعلام وصول شده نیز توجهی نکردند. این تلاش برای القای پس گرفته شدن امضاها هم ناکام ماند. 

چنانچه رسولی‌نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته: زمانی که استیضاح اعلام وصول می‌شود طبق آئین‌نامه مجلس هیچ امضایی نه می‌توان پس گرفته شود و نه اضافه شود از این رو استیضاح وزیر صمت همان ۴۲ امضا را دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌ها درحال بی تقوایی هستند و دست به هرکار می‌زنند تا نمایندگان مجلس را از وظیفه اصلی خودشان که نظارت بر وزرا است را منع کنند و با خبرسازی های فیک و غلط قصد بدنام کردن نام مجلس شورای اسلامی را دارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه برخی از همکاران بنده فرمایشات رهبر انقلاب را به درستی متوجه نشده‌اند و سعی دارند با تفاسیر غلط مسیر و وظیفه مجلس شورای اسلامی را منحرف کنند رهبر انقلاب نفرمودند که نمایندگان از وظیفه خود دور یا کوتاهی کنند بلکه موضوع ایشان هماهنگی در حل مسائل مردم بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها