یارانه عید فطر به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ | یارانه جدید دولت سهم ای افراد شد

کد خبر: 1216018

دستور پرداخت یارانه عید فطر صادر شده است. اما این یارانه تنها شامل معلولانی‌ می‌شود که تحت پوشش بهزیستی هستند.

یارانه عید فطر به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ | یارانه جدید دولت سهم ای افراد شد

به گزارش سایت مه شو: دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت یارانه گوشت به عنوان یارانه جدید توسط دولت مردان مطرح شده است.این یارانه جدید بر اساس گمانه زنی ها به 300 هزار تومان می رسد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

خبر واریز یارانه عید فطر را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و از پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به معلولین و مددجویان مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

اما این تنها خبری است که صولت مرتضوی درباره عیدی رئیسی اعلام کرده و نه زمان واریز یارانه عید فطر را اعلام کرده و نه مبلغ این یارانه را.

اما به نظر می‌رسد این یارانه تا قبل از سوم اردیبهشت ماه واریز شود.

چند روز گذشته هم رئیس بنیاد مستضعفان از پرداخت یارانه ۶۰۰ هزار تومانی‌ خبر داده و گفته بود مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور واریز شده است.

پیش از این برخی از رسانه‌ها از واریز عیدی رئیسی برای عید فطر خبر داده و این گمانه را مطرح کرده بودند که همه مردم مشمول یارانه جدید می‌شوند. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد واریز یارانه عید فطر برای مردم در دستور کار دولت نیست و هیچ کدام از مقامات مسئول در این باره خبری را اعلام نکرده‌اند.

تنها گروهی که قرار است یارانه بگیرند، معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند.

احمد قاسمی (فعال صنفی بازنشستگان کارگری) با انتقاد از وضعیتِ خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان گفت: زمان آقای احمدی‌نژاد مقرر شد به بازنشستگان کارت منزلت تعلق بگیرد. یکی از این کارت‌ها همان کارت بلیت مترو و اتوبوس بود که بازنشستگان با پرداختِ ۱۵هزار تومان، کارت منزلت با شارژ ۱۵۰ هزار تومانی دریافت می‌کردند. این کارت آن زمان جوابگوی یک سال بود اما به تدریج و با بالا رفتنِ قیمت‌ها ارزش آن کم شد.

وی ادامه داد: امروز دیگر شارژ ۱۵۰هزار تومانی کارت بلیت کارگران و بازنشستگان ارزش قبل را ندارد و نهایتا کفاف یک ماه و یک ماه ونیم را می‌دهد.

قاسمی بیان کرد: کارت رفاهی منزلت، کارت دیگری است که به بازنشستگان می‌دهند. با این کارت هم می‌شود از خدماتِ سالن‌های ورزشی و… به صورت رایگان استفاده کرد که در مورد این کارت هم معمولا مسئولانِ باشگاه‌ها بی‌توجهی می‌کنند و معمولا می‌‍‌گویند ظرفیت تکمیل است و نمی‌توانید از خدمات مورد نظر استفاده کنید.

فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: بعد از این همه سال این چه منزلتی است که برای ما ایجاد کرده‌اند؟! نه حقوق‌مان کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد، نه خدماتِ درمانیِ خوبی می‌گیریم و نه خدماتِ رفاهی که برایمان درنظر گرفته‌اند، دردی از ما دوا می‌کند. این خدمات بیشتر تزئینی و برای این هستند که بگویند کاری برای بازنشستگان انجام داده‌ایم.

وی گفت: وامی که برای بازنشستگانِ تأمین اجتماعی در نظر گرفته‌اند هم به قدری کم است که با آن نمی‌شود هزینه‌ی معیشتِ یک ماهِ زندگی را پرداخت کرد. در حالیکه فلسفه‌ی پرداختِ وام باید حل کردنِ بخشی از مشکلات باشد. همین وام را هم به بازنشستگان به سختی و با شرط و شروط بسیار می‌دهند./ ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها