یارانه جدید 5 میلیون تومانی دولت چه زمانی واریز می شود | یارانه 5 میلیون تومانی دولت به مناسبت عید فطر امروز واریز می شود

کد خبر: 1215739

جزئیات جدید درباره واریز یارانه معیشتی رئیسی به مناسبت عید فطر برای این یارانه بگیران منتشر شد.

یارانه جدید 5 میلیون تومانی دولت چه زمانی واریز می شود | یارانه 5 میلیون تومانی دولت به مناسبت عید فطر امروز واریز می شود

به گزارش سایت خبری مهشو:دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت یارانه گوشت به عنوان یارانه جدید توسط دولت مردان مطرح شده است.این یارانه جدید بر اساس گمانه زنی ها به 300 هزار تومان می رسد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. آخرین اخبار درباره یارانه معیشتی را با هم در سایت فردا میخوانیم.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار نفر از دهک پایین درآمدی با معلولیت شدید و خیلی شدید از حداقل دستمزد حقوق برخوردار هستند.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح تحولات راهبردی در سال ۱۴۰۱، گفت: در واپسین ساعات سال گذشته ۹۹ درصد منابع سازمان بهزیستی کشور را از طریق دولت مردمی سیزدهم دریافت و تمام دیون خود را به جامعه هدف معزز پرداخت کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه واژه «عیدی» در قانون بودجه سنواتی سازمان بهزیستی کشور وجود ندارد، افزود: علاقه مندیم در فواصل مختلف بتوانیم خدمات مؤثر در قالب بسته‌های حمایتی و مالی ارائه دهیم و هر چه در راستای توانمندسازی جامعه هدف تلاش می‌کنیم به سبب آسیب‌پذیری این قشر نسبت به شرایط جامعه و … باز کم است اما ما از تلاش خود در جهت تحقق حداکثری اهداف و مأموریت‌ها مضایقه نخواهیم کرد.

سال ۱۴۰۱ به سبب افزایش ۳۰ درصد مستمری برای بار دوم، سال طلایی بود

وی با بیان اینکه در قانون بودجه سالانه، یک بار افزایش مستمری صورت می‌گیرد، اذعان کرد: سال ۱۴۰۱ به سبب حمایت مجلس برای افزایش ۳۰ درصد مستمری برای بار دوم، سال طلایی بود و سازمان بهزیستی کشور این ۳۰ درصد افزایش را بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ شورای نگهبان در آذرماه با استفاده از منابع داخلی خود به همراه مابه‌التفاوت پرداخت کرد.

به گفته این مقام مسئول واژه «مستمری» به معنای کمک‌هزینه معیشت است و فرای آن چیزی است که عموم مردم به عنوان یارانه دریافت می‌کنند که در قالب بعد خانوار تعیین می‌شود؛ لذا این تنها پرداختی بهزیستی به جامعه هدف نیست، به عبارتی اگر فرد معلولی در خانه نگهداری شود به صورت ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان حق پرستاری و یا حتی اقلام بهداشتی و … دریافت می‌کنند.

قادری در خصوص پرداخت حداقل دستمزد حقوق کار به افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید گفت: بر اساس ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت دولت مکلف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند اما از سال ۱۳۹۷ منابعی برای آن در نظر نگرفته، در حالی که در سال ۱۴۰۲ برای اجرای آن ۳۶ همت نیاز است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها