سوپرانقلابی های مخالف «حکمرانی نو» چه طرحی را در پیش گرفته‌اند؟

پناه بردن بیغش به اعتدالیون برای نقد قالیباف

کد خبر: 1186747

سوپرانقلابی‌ها بعد از طرح ضرورت اصلاح و تغییر در شیوه حکمرانی از سوی قالیباف که در قالب «حکمرانی نو» مطرح شد، توپخانه خود را روشن کرده‌اند و به انحاء مختلف و با استفاده از ابزارهای متفاوت مانند شایعه‌سازی، اتهام‌زنی و البته تهییج افکار عمومی می‌کوشند با تخریب گوینده این گفتار، موضوع حساس و بلکه ملی حکمرانی نو را به حاشیه ببرند.

پناه بردن بیغش به اعتدالیون برای نقد قالیباف

به گزارش فردا: سوپرانقلابی‌ها بعد از طرح ضرورت اصلاح و تغییر در شیوه حکمرانی از سوی قالیباف که در قالب «حکمرانی نو» مطرح شد، توپخانه خود را روشن کرده‌اند و به انحاء مختلف و با استفاده از ابزارهای متفاوت مانند شایعه‌سازی، اتهام‌زنی و البته تهییج افکار عمومی می‌کوشند با تخریب گوینده این گفتار، موضوع حساس و بلکه ملی حکمرانی نو را به حاشیه ببرند. جدیدترین شکل از سیاست‌بازی‌ها سخنان محمود احمدی‌بیغش در صحن علنی مجلس است. این نماینده سوپرانقلابی که سابقه بیان حرف های شاذ را در کارنامه دارد، مسائلی را مطرح می‌کند که با یک جست‌وجوی ساده نادرست و جهت‌دار بودن آنها به دست می‌آید.

این استاندار سابق دولت احمدی نژاد در قالب نقد عملکرد رییس مجلس، اقدام به بیان سخنان نادرست می کند. از جمله اینکه «قالیباف در برکناری سعید محمد مداخله داشته است»؛ سخنی بی‌اساس چرا که طبق روایت های رسانه ای دلیل تغییر محمد به نوع تعامل او با مجموعه‌های بالا‌دستی مناطق آزاد و به خواست دولت و  وزیر اقتصاد برمی گردد و عملا هیچ سندی برای گفته های بیغش وجود ندارد. همان طور که پیش از این هم گفته شده بود، این جابجایی اساسا ربطی به رییس مجلس ندارد. 

نکته دیگری که بیغش با طرح آن آشکارا سعی در به انحراف‌بردن افکار عمومی دارد؛ موضوع شکایت قالیباف از بیژن نوباوه است. بیغش می‌گوید شکایت از او به دلیل موضوع «سیسمونی» است درصورتی که این سخن، کذبی آشکار است. ماجرا از این قرار بوده است که چندماه پیش حدود ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس نامه‌ای را در حمایت از قوه مقننه و نقد تخریب‌هایی که علیه مجلس ابراز می‌شد، منتشر کردند که پس از آن نامه، بیژن نوباوه در صفحه توئیتر خود مدعی شد قالیباف متن نامه میثاق با رهبری از سوی نمایندگان را به نفع خود جعل کرده است. نوباوه که به این دلیل باید در دادگاه حاضر به پاسخگویی شود، اکنون خود و دوستانش سعی در طرح روایتی کذب دارند تا اولا خود را در جایگاه مظلوم قرار دهند و ثانیا بتوانند با تکیه بر ادعاهای تازه خود، طرح تخریبی جدیدی را علیه قالیباف آغاز کنند. 

دلیل شکایت قالیباف از نوباوه کاملا روشن است. موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، توئیت نوباوه را در چارچوب انجام وظایف نمایندگی ندانسته و گفته است: «هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پس از انجام بررسی‌های لازم، به این نتیجه رسید که اتهاماتی که آقای نوباوه در توئیت مطرح کردند، در راستای وظایف نمایندگی نبوده است».

احمدی‌بیغش در پایان نامی از علی لاریجانی و علی‌اکبر ناطق نوری هم می‌برد و به قالیباف می‌گوید که «برای اداره مجلس از تجربه آنها بهره ببرد». فارغ از میزان درستی گزاره بیان شده از سوی بیغش، تمایل این نماینده سوپرانقلابی به اعتدالی ها هم جالب توجه است. گویا او برای نقد قالیباف حاضر است از موضع سیاسی خود هم عدول کند. 

به نظر می رسد موج حملات اخیر به قالیباف از سوی سوپراصلاح طلبان و سوپرانقلابیون برای تخریب گفتار قالیباف مبنی بر ضرورت اصلاح شیوه حکمرانی در قالب نظام جمهوری اسلامی است؛ موضوعی که دلسوزان انقلاب اسلامی بر آن صحه می‌گذارند و البته می‌توان پیش‌بینی کرد که این دست از حملات آخرین آن هم نباشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها