راهنمای کامل سوالات آزمون دولینگو

کد خبر: 1114549

آزمون دولینگو یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی است که مهارت زبان‌آموزان را در چهار زمینه خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، صحبت‌کردن (Speaking) و شنیدن (Listening) بررسی می‌کند. البته این آزمون در ابتدا اعتبار زیادی نداشت. اما با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های آمریکا و کانادا برای راحتی و به تاخیر نیفتادن تحصیل دانشجویان بین‌المللی اقدام به پذیرش این آزمون کردند. در نتیجه امروزه آزمون دولینگو در دانشگاه‌های زیادی در سرتاسر دنیا اعتبار دارد و با گرفتن نمره بالا در این آزمون شما قادر خواهید بود تا در دانشگاه و کالج مورد نظر خود به تحصیل ادامه دهید. ساختار آزمون دولینگو با سایر آزمون‌های انگلیسی مانند تافل و آیلتس متفاوت است. در ادامه درباره این آزمون و سوالات آن بیشتر توضیح خواهیم داد. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره سوالات دولینگو بدست آورید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

سوال Read and Complete

در این بخش به شما متنی با چند جای خالی نمایش داده می‌شود. شما باید جاهای خالی را با توجه به متن پر کنید. البته برای کمک به شما یک یا چند حرف اول هر کلمه مشخص شده‌است. اگر می‌خواهید این سوال را به خوبی جواب دهید، قبل از تمرکز بر جاهای خالی، ابتدا متن را بخوانید تا متوجه شوید که درباره چه چیزی صحبت می‌کند. سپس از سرنخ‌‌های موجود در متن استفاده کنید و به سوال پاسخ دهید.

 

سوال Read and Select

این سوال چند کلمه در اختیار شما قرار می‌دهد و شما باید از بین آن‌ها، کلماتی که در زبان انگلیسی معنادار هستند را انتخاب کنید. در این لیست چند کلمه معنادار وجود دارند، درنتیجه شما می‌توانید چند کلمه را انتخاب کنید. زمانی که یک کلمه را انتخاب می‌کنید، رنگ آن نارنجی می‌شود و اگر دوباره روی آن کلیک کنید از حالت انتخاب در می‌آید. کلمات را با دقت بررسی کنید. زیرا از بعضی از آن‌ها تفاوت کوچکی با کلمات اصلی انگلیسی دارند. پس عجله نکنید و با آرامش به این سوال پاسخ دهید!

 

سوال Listen and Select

این سوال نیز مانند Read and Select است، با این تفاوت که شما باید به کلماتی که خوانده می‌شود، گوش دهید و آن‌هایی که معنادار هستند را انتخاب کنید. برای پاسخ به این سوال، به دقت به فایل صوتی و تلفظ کلمات گوش دهید. قبل از رفتن به سوال بعدی، حتما یک بار دیگر به کلمات گوش داده و پاسختان را چک کنید.

 

سوال Listen and Type

در این سوال باید، به فایل صوتی گوش داده و جمله‌ای که برای شما خوانده می‌شود را بنویسید. شما تنها می‌توانید سه بار به ویس گوش دهید. پس بار اول هر آنچه که می‌شنوید را تایپ کرده و دوبار دیگر جمله خود را با فایل صوتی مقایسه کنید تا ببینید آن را درست نوشته‌اید یا خیر.

 

سوال Read Aloud

این سوال یکی از ساده‌ترین سوالات دولینگو است. در این سوال، باید جمله‌ای که در اختیار شما قرار می‌گیرد را با صدای بلند بخوانید. به علائم نگارشی جمله دقت کنید تا بتوانید جمله را به شکل صحیحی بخوانید. یکی از نکاتی که باید دقت کنید این است که باید با صدای بلند و رسا جمله داده شده را بخوانید و مطمئن شوید که تمام کلمات را واضح بیان می‌کنید. در غیر اینصورت نمره خوبی نخواهید گرفت! شما فقط 20 ثانیه برای پاسخ به این سوال زمان دارید و فقط می‌توانید یک بار صدای خود را ضبط کنید.

 

سوال Write About the Photo

در این سوال تصویری را مشاهده خواهید کرد که باید آن را توصیف کنید. البته این سوال از شما می‌خواهید که تنها با یک جمله، درباره این تصویر صحبت کنید. اما اگر می‌خواهید نمره خوبی از این سوال بگیرید، تصویر را با جزئیات و در چند جمله توصیف کنید.

 

سوال Speak About the Photo

این سوال مانند سوال قبلی یعنی Write About the Photo می‌باشد. به این معنا که یک تصویر به شما نشان داده و از شما می‌خواهند درباره آن صحبت کنید. شما در ابتدا 20 ثانیه زمان دارید تا به تصویر نگاه کنید و درباره آنچه می‌خواهید حرف بزنید، فکر کنید. سپس به طور خودکار، ضبط شروع شده و باید حداقل 30 ثانیه درباره تصویر توضیح دهید. فکر کنید دارید تصویر را برای کسی که آن را ندیده، توصیف می‌کنید. پس با سرعت مناسب و به دور از استرس تصویر را شرح دهید. شما تنها می‌توانید یکبار صدای خود را ضبط کنید و شانس مجددی نخواهید داشت. 

 

سوال Read, Then Write

در این بخش، از شما یک سوال می‌پرسند و شما باید با حداقل 50 کلمه به آن پاسخ دهید. از تمام زمانی که دارید استفاده کنید و تا مطمئن شوید بهترین پاسخ را می‌دهید. سعی کنید بیشتر از 50 کلمه بنویسید. همچنین به گرامر نیز توجه کنید و جملات خود را با ساختار درست بنویسید. تا زمانی که حداقل 50 کلمه ننویسید نمی‌توانید به سوال بعدی بروید. قبل از رفتن به سوال بعدی، حتما پاسخ خود را چک کنید که اگر اشتباهی داشتید آن را تصحیح کنید.

سوال Read, Then Speak

در این بخش باید به سوالات به صورت شفاهی پاسخ دهید. شما 20 ثانیه زمان دارید تا خود را برای پاسخ به سوالات آماده کنید. سپس ضبط شروع خواهد شد و باید حداقل 30 ثانیه به سوالات پاسخ دهید. برای گرفتن نمره بالا در این بخش، با صدای رسا و واضح صحبت کرده و از کلمات متنوعی استفاده کنید. از آنجایی که در این بخش از شما چند سوال پرسیده می‌شود، مطمئن شوید که به تمام سوالات پاسخ می‌دهید.

 

سوال Listen, Then Speak

این سوال از شما می‌خواهد تا به فایل صوتی که حاوی سوال است، گوش داده و سپس در قالب ویس، به آن پاسخ دهید. شما قبل از صحبت‌کردن 20 ثانیه زمان دارید تا به پاسخ خود فکر کنید. در این زمان می‌توانید حداکثر 3 بار به سوال گوش دهید. باید حداقل 30 ثانیه صحبت کنید تا بتوانید به سوال بعدی بروید. برای پاسخ به این سوال عجله نکنید و به کلمات و جملات را به صورت واضح بیان کنید.

 

بخش Speaking Sample

این بخش جزء بخش‌هایی است که نمره‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد و پاسخ شما به دانشگاه مورد نظر ارسال می‌شود. در این بخش، دو موضوع به شما داده خواهدشد که شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و در حالی که ویدئو شما ضبط می‌شود، در باره موضوع حرف بزنید. شما 30 ثانیه زمان دارید تا موضوع خود را انتخاب و درباره چیزی که می‌خواهید صحبت کنید، فکر کنید. سپس باید حدود حداقل 1 و حداکثر 3 دقیقه صحبت کنید. در زمان پاسخ به این بخش، به تایمر نگاه نکنید تا حواستان پرت نشود. زمانی که دکمه Next فعال شود، باید به صحبت خود ادامه دهید.

 

بخش Writing Sample

این بخش نیز مانند Speaking Sample به دانشگاه و کالج فرستاده می‌شود. شما باید در مدت زمان 30 ثانیه یک موضوع انتخاب کرده و در مدت زمان 3 تا 5 دقیقه درباره آن بنویسید. اگر می‌خواهید این بخش را نیز به خوبی پست سر بگذارید، حتما ساختار درست جمله را رعایت کرده و از کلمات متنوعی استفاده کنید. در انتها قبل از زدن دکمه ثبت، مطمئن شوید که املای کلمات و علائم نگارشی درست هستند.

 

 

چگونه در دولینگو نمره بالایی کسب کنیم؟

اگر شما جزء کسانی هستید که قصد شرکت در این آزمون را دارید و می‌خواهید نمره بالایی در دولینگو بگیرید، به آکادمی دولینگو مراجعه کنید و از مشاوره رایگان استاید حرفه‌ای این آکادمی بهره‌ند شوید. در این سایت نمونه سوالات آزمون دولینگو نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند با بخش‌های مختلف این آزمون بیشتر آشنا شوید. برای اطلاعات بیشتر درباره دولینگو، فقط کافیست با ما تماس بگیرید. آکادمی دولینگو شما را تا شرکت در این آزمون و کسب نمره بالا همراهی می‌کند!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها