فراربه‌جلوی شهرداری درباره مرگ 2کودک

کد خبر: 1242029

مرگ دو کودک 8 و 11 ساله در پارک زیتون تهران اتفاق تلخی بود که در هفته جاری منتشر شد، اما آنچه پس از این اتفاق در جریان بود به تلخی اتفاق اضافه کرد، چرا که شهرداری تهران پس از سکوتی طولانی نه تنها قصور در این ماجرا را نپذیرفت که در اظهاری عجیب مقصر این اتفاق را خانواده‌هایی دانست که به گفته او نحوه نگهداری از فرزندانشان را بلد نبودند!

فراربه‌جلوی شهرداری درباره مرگ 2کودک

شهرداری مقصر نیست!

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه 21 در 173 جلسه علنی شورای شهر تهران به تاریخ 5 شهریور ماه، برای ارائه توضیحات در خصوص حادثه تلخ و سقوط دو کودک در حوضچه بوستان زیتون حاضر شد.

شهردار منطقه 21 در ادامه در حضور اعضای شورا گفت: در پارک زیتون در وردآورد مخزن  آبی وجودداشت که عمق آن 4 متر است که تقریبا 2 متر از این حوضچه آب داشته است.

پویانفر با بیان این موضوع که فنس هایی که دور این حوضچه کشیده شده بوده 2.5 متر بوده و نگهداری از این حوضچه هم بر عهده پیمانکار مربوطه برای اینکه مسئولیت حوادث کاملا بر عهده او می باشد و به هیچ عنوان کارفرما در این مورد مقصر نیست تمام خسارات این اتفاق متوجه پیمانکار خواهد بود و شهرداری تهران هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد و رعایت اصول ایمنی و نصب تابلوهای راهنما برعهده پیمانکار خواهد بود است  پاسخگویی حقوقی در مراجع قضایی نیز بر عهده پیمانکار است.

شهردار 21 گفت: پس از بازدیدهای نیروهای آتش‌نشانی پس از حادثه، هیچ گزارشی از مشکل در فنس به ما نرسیده است. فنس‌ها کاملاً ایمن و محکم است و بر اساس تصاویری که بازرس HSEدر بررسی‌ها ثبت کرده، مشکلی وجود نداشته است.

فرار به جلوی شهرداری

محمد مهدی براعه بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران می‌گوید پس ازاینکه این پرونده به دستور دکتر محمد شهریاری ، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به دست من رسید سریعا همراه تیم تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای رسیدگی و بررسی محل حادثه به بوستان زیتون رفتیم به صراحت تمام می گویم که فنس های دور این حوضچه کاملا از بین رفته، پاره و فرسوده بودند به طوری که  کودکان می توانستند به راحتی از آنها عبور کنند.

وی افزود:  مشخص بود چندین وقت است که این فضا ایمن سازی نشده و حتی تابلوهای هشدار دهنده در اطراف این قتلگاه کودکان هم به وضوح دیده نمی شد .

وی در ادامه با اشاره به صحبت های غیر کارشناسانه و غیر اخلاقی شهردار منطقه 21 در صحن علنی شورا مبنی بر اینکه خانواده کودکان قربانی شده سهم بیشتری در وقوع این حادثه به خاطر سهل انگاری در نگهداری از کودکانشان داشته و پس از آن هم پیمانکار وظیفه پرداخت خسارات این اتفاق ناراحت کننده را دارد ادعاهای شهردار منطقه بیشتر خانواده این کودکان را آزار داده تا مرگ بچه ها که باید در بررسی و پیگیری این پرونده دقت و توجه ویژه تری انجام شود.

تحقیقات تیم جنایی آغاز شده است

در پی غرق شدن دو پسر بچه ۸ ساله در استخر آب ذخیره در غرب تهران، تحقیقات تیم جنایی آغاز شده است. تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، 2 کودک که با یکدیگر پسرخاله بودند به همراه اعضای خانواده خود از شهرک قدس برای تفریح به پارک زیتون رفته و مشغول بازی شدند در این میان توپ آنها داخل مخزن آب  واقع در انتهای پارک افتاده و یکی از کودکان برای برداشتن توپ به داخل مخزن می‌رود و غرق می‌شود همچنین احتمالاً کودک دوم هم برای نجات پسرخاله‌اش به داخل مخزن رفته بوده که او هم غرق شده است.

بازپرس پرونده پس از تحقیقات میدانی در پارک زیتون، دستور داد تا نظر کارشناسی سازمان آتش‌نشانی، "HSE" شهرداری و ماموران تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه تعیین علت تامه فوت کودکان از سوی متخصصان پزشکی قانونی، گزارش داده شود.

بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اظهارات شهردار منطقه 21 در صحن شورای‌ شهر تهران درباره ایمن بودن فنس‌های دور حوضچه‌ آب پارک زیتون صحیح بوده است، گفت: بر اساس بازدید میدانی از محل وقوع حادثه و بررسی ایمنی فنس‌های دور حوضچه، اعلام می‌‌کنم چنانچه شهرداری ادعایی درباره ایمن بودن فنس‌ها داشته، این ادعا کذب است.

این مقام قضایی در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره اظهارات شهردار منطقه 21 مبنی بر اینکه شهرداری به عنوان مقصر این حادثه اعلام نخواهد شد و پیمانکار به عنوان مقصر معرفی می‌شود، گفت: فقط پیمانکار مقصر نیست و طبق قوانین و شرایط عمومی پیمان، شهرداری نیز می‌تواند به عنوان مقصر اعلام شود البته این موضوع نیازمند بررسی‌های تخصصی است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها