«خوی» تابوی کنسرت را شکست

کد خبر: 1204744

کمک به زلزله‌زدگان خوی می‌تواند سالن‌های موسیقی پاپ را پر کند؟ این سوالی است که حداقل اجراهای چند وقت اخیر نشان می‌دهد پاسخ آن مثبت است. بعد از تعطیلی چند ماهه کنسرت‌های موسیقی به دلیل ناآرمی‌های اخیر حالا چند گروه و خواننده به اجرا پرداخته‌اند تا شاید تابوی اجرای موسیقی در تهران شکسته شود.

«خوی» تابوی کنسرت را شکست

شامگاه گذشته، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران در ۲ سانس، پذیرای طرفداران ماکان‌بند بود، امیر مقاره در سانس دوم کنسرت رو به مخاطبان گفت هر زمان، اوضاع خوی عادی شود، آنها اولین خوانندگانی خواهند بود که به این شهر رفته و در هر تعداد سانس که نیاز باشد، به‌صورت رایگان اجرای برنامه خواهند داشت. پیش از او هم برخی از خوانندگان پاپ اعلام آمادگی کرده بودند تا برای کمک به زلزله‌زدگان خوی اجراهایی داشته باشند، رضا صادقی شاید یکی از اولین خوانندگانی بود که با انتظار پستی در فضای مجازی به این موضوع پرداخته بود.

سازفروشی به جای اجرای کنسرت

یکی از اولین قربانی‌های ناآرامی‌های اخیر مربوط به تعطیلی برگزاری کنسرت‌ها می‌شد. این موضوع واکنش‌های بسیاری را هم به همراه داشت و از دو سوی ماجرا هم به نوعی دعوت به سکوت شد. از سوی مسئولان وزارت ارشاد شرایط برای برگزاری کنسرت را مساعد نمی‌دانستند و از سوی دیگر لشکر سایبری در فضای مجازی برای خوانندگانی که قصد برگزاری کنسرت داشتند خط و نشان می‌کشیدند. این موضوع فارغ از پیامدهای معمولش در معیشت آنهایی که از این راه ارتزاق می‌کردند هم تاثیرهای بسیاری داشت، آنقدر که گزارش شد برخی از آنها برای گذران زندگی‌شان مجبور به فروش لوازم موسیقی خود شده‌‌اند! اهالی موسیقی انتقاد می‌کردند که در هیچ کجای دنیا در بزنگاه‌هایی اینچنین موسیقی محکوم به سکوت نیست اما در سوی دیگر هم کمتر خواننده‌ای جرات داشت این تابو را بشکند.

وقتی «بوم بوم» سالن را پر کرد

زلزله خوی در ماه گذشته به نوعی باعث شد تابوی ممنوعیت کنسرت‌ها به نوعی شکسته شود، ابتدا امید جهان خواننده روی سن رفت و در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت، پس از آن رضا صادقی اعلام کرد برای کمک به زلزله‌زده‌ها کنسرتی برگزار می‌کند و حالا هم گروه کاکان بند وعده داده پس از آرامشی نسبی در خوی به این شهر خواهد رفت. در میانه این اوضاع خوانندگان دیگری هم بودند که حسابی با اجرای برنامهشان خبرساز شدند. ابتدا زانکو در 6 بهمن در سالن میلاد روی صحنه رفت و توانست سالن را در دو نوبت مملو از جمعیت کند. این استقبال از سوی برخی با تعابیر اغراق‌آمیز «مهم‌ترین اتفاق موسیقی ایران» خوانده شد! اما هم فروش بلیط او و هم استقبال گرم از اجرای او نشان داد بر خلاف آنچه در فضای مجازی می‌گذرد مردم خواهان اجرای برنامه هستند. دومین خبرسازی مربوط به برادران خسروی بود، آنها که همین چند هفته پیش با انتشار پستی در فضای مجازی به اظهارات وزیر ارشاد در رابطه با اجرای کنسرت تاخته بودند و این شرایط را مساعد برای برگزاری کنسرت نمی‌دانستند به یکباره خبر اجرای خود را همان اینستاگرام اعلام کردند تا واکنش‌های بسیایر در رابطه با استانداردهای دوگانه این دو خواننده مطرح شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها