اصلاح ساختار در اجرا معنا می‌یابد

کد خبر: 1183046

ابراهیم سحرخیز معاون متوسطه پیشین وزارت آموزش و پرورش و کارشناس حوزه آموزش معتقد است لزوم اصلاح ساختار پیام آشکار و مثبتی برای آغاز بازنگری در وضعیت نظام آموزشی ایران است، اتفاقی که باید پیش از اینها می‌افتاده و حالا با پیشقدم شدن رئیس مجلس شورای اسلامی می‌توان به آن امید داشت.

اصلاح ساختار در اجرا معنا می‌یابد

معاون متوسطه  پیشین وزارت آموزش و پرورش  در این رابطه به فردا می‌گوید اظهار لزوم اصلاح ساختار از زبان رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جای استقبال دارد، باید خوشبینانه به این دیدگاه نگاه کنیم اما پیش‌فرض این اظهار نظر امیدوارانه این است که چگونه  به آن در حوزه اجرایی عمل کنیم.

به باور این کارشناس حوزه آموزش  در حوزه آموزش و پرورش ساختارهای لازم برای اصلاح آشکار است. در این زمینه ما از یک وحدت حکمرانی برخوردار نیستیم. همین موضوع آسیب‌های فراوانی به آموزش و پرورش وارد کرده است. این گفته من بر اساس تجربه زیسته 35 ساله در این حوزه است.

سحرخیز به فردا می‌گوید مصداق صریح‌تر اصلاح ساختار در این زمینه این است که تصمیم‌گیرنده آموزش و پرورش باید شورای عالی آموزش و پرورش باشد. در ساختار این شورا دیده شده است که این شورا مجموعه‌ای است از کارشناسان عالی‌رتبه در حوزه‌های فرهنگی کار کرده‌اند و اگر قرار است مجلس قانون‌گذاری کند بهترین فیلتر برای عبور پیش‌نویس قوانین (چه لایحه باشد چه طرح ) شورای عالی آموزش و پرورش است. ما در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم که گاه ورودش به مباحث بدون آگاهی آموزش و پرورش است و تعغییر و اصلاح این ساختار می‌تواند به خروجی کارآمدتری در این زمینه بینجامد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها