کد خبر : 44969 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان در سال 1403 | حقوق بازنشستگان همسان سازی

خبر خوش یک نماینده مجلس درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان این خبر مهم را از دست ندهند !

نماینده مردم داراب در مجلس گفت: توافق اولیه برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، با دولت در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه انجام شده است.

خبر خوش یک نماینده مجلس درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان این خبر مهم را از دست ندهند !

حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می‌شود که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و زمان خدمت است. در ایران، بازنشستگان به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند.به طور کلی، حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است.همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

محمدجواد عسکری درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت:با توجه به اینکه بازنشستگان از نظر اقتصادی و معیشتی مشکل دارند، متناسب‌سازی حقوق آن‌ها از اهمیت بسیاری برخودار است زیرا به لحاظ سنتی انتظاری که از افراد بازنشسته می‌رود، بسیار بیشتر، از افرادی است که جوان و کارمند هستند از سوی دیگر این افراد  نوه، عروس و داماد دارند و جامعه انتظاری بیشتری از آنها دارند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:هر چند حقوق کارمندان نیز با توجه به شرایط اقتصادی فعلی ممکن است کفاف برخی هزینه‌ها را ندهد اما با توجه به اینکه بازنشستگان از برخی دریافتی‌ها مانند پاداش و کارانه نیز محروم هستند، فشار اقتصادی به آن ها بیشتر است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: براساس آخرین اخبار، توافق اولیه برای افزایش حقوق بازنشستگان و متناسب سازی حقوق آن ها با دولت در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه انجام شده است./خانه ملت

حقوق بازنشستگان

خبر خوش توافق دولت و مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: از یک توافق اولیه برای افزایش حقوق بازنشستگان و حرکت به سمت متناسب سازی حقوق آن ها با شاغلین در جلسه شب گذشته دولت و مجلس خبر داد.

محسن زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در رابطه با بازنشستگان و توافقات صورت گرفته در این بخش با دولت گفت: به جهت اهمیت بحث معیشت و حقوق بازنشستگان مواد مربوط به صندوق‌ها و همچنین بازنشستگان از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارجاع و قرار است این موارد در کمیسیون تلفیق مطرح شود.

وی افزود: شب گذشته ما یک جلسه ۳ ساعتی را با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه داشتیم الحمدلله در این جلسه به یک توافق اولیه برای افزایش حقوق بازنشستگان و حرکت به سمت متناسب سازی حقوق آن ها با شاغلین رسیدیم که ان شاءالله قرار شد متن جمع بندی آن آماده شده و امروز بعد از ظهر در کمیسیون تلفیق مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: تلاش ما بر این اساس است که ان شاءالله تا پایان برنامه هفتم بتوانیم بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان با معیشت و شرایط را محقق کنیم./خانه ملت

خبر خوش قالیباف از افزایش حقوق بازنشستگان

اقتصادنیوز : رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان گفت: در حال رایزنی با دولت برای پرداختن به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم هستیم.

حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود پول گندمکاران سریع‌تر پرداخت شود، مردم به شدت در فشار هستند و انتظار می‌رود چاره‌ای در این زمینه اندیشیده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بازنشستگان فراوانی این روزها از ما مطالبه دارند که موضوع همسان ‌سازی اجرایی شود. انتظار می‌رود در برنامه هفتم توسعه حتما به همسان سازی حقوق بازنشستگان توجه شده و این موضوع اجرایی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینی کیا بیان کرد: ما فصل مربوط به این موضوع را مرعا گذاشته‌ایم و اکنون با دولت در حال رایزنی هستیم و حتما موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان دوبله شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از دلایلی که دولت با آن مخالف است این موضوع است که می گوید برای ما بار مالی دارد و در شرایط فعلی امکان آن وجود ندارد که بتواند منابع مالی آن را تامین کند.

رجایی تصریح کرد: یکی از راهکارهای همسان سازی حقوق بازنشستگان این است که خود صندوق ها تصمیم گیری کنند مثلا خود صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح یا صندوق نهاد دیگر خود اقدام به همسان سازی حقوق ها کند چون در کشور حدود ۱۷ صندوق وجود دارد که از دارایی هایی برخوردارند اگر این صندوق ها خود اقدام به این کار کنند مشکل بازنشستگان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس قطعا زیر بار حذف همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم نخواهد رفت و صد در صد این موضوع را در لایحه برنامه هفتم توسعه می آورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری از جمله مطالباتی بود که از ابتدای فعالیت این دوره از مجلس مطرح شد ضمن‌اینکه از احکام برنامه ششم توسعه بود اما نه دولت قبل و نه این دولت آن را به طور کامل اجرا نکردند به این دلیل که گفتند بار مالی سنگینی به همراه دارد.

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره حذف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه توسعه نه‌تنها چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق نمی‌بینیم، بلکه ناهمسان‌سازی را مشاهده می‌کنیم.

حقوق بازنشستگان

واریز حقوق بازنشستگان از امشب

وی افزود: این‌که صندوق‌های بیمه‌ای و به خصوص تامین‌اجتماعی را محروم می‌کنند از مطالباتی که از دولت دارند. دیون دولت در قالب سهام تاکنون پرداخت می‌شده که این را برداشته‌اند. یعنی عملا چیزی تحت عنوان این‌که همسان‌سازی اتفاق بیفتد، تا این لحظه در برنامه هفتم توسعه ندیده‌ایم.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ششم توسعه دو سال است که پشت سر هم تمدید می‌شود و یکی از بندهای آن، همسان‌سازی حقوق بوده است. چرا همسان‌سازی را متوقف کردند؟ نمی‌شود که یک بند یک برنامه جامع را اجرا کرد و یک بند را اجرا نکرد.

صادقی متذکر شد: اگر دولت عملا دنبال اجرای متناسب‌سازی حقوق بود، در برنامه ششم که دو سال است تمدید شده، باید در این دو سال همسان‌سازی را اجرا می‌کردند، ولی شاهد بودیم که اجرای همسان‌سازی متوقف شده بود.

وی عنوان کرد: زمانی که برنامه در حال اجرا متوقف می‌شود، انتظار دارید بیایند برای آینده همسان‌سازی را اجرا کنند؟ اگر می‌خواستند همسان‌سازی را اجرا کنند، خب حقوق را هم منطبق با تورم افزایش می‌دادند.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: عامل عقب ماندن حقوق نسبت به تورم، دولت است، بنابراین شما از دولت و مجلس انتظار دارید که عقب‌افتادگی حقوق را در برنامه هفتم جبران کند؟ چشم من در این قضایا آب نمی‌خورد. نه مجلس و نه دولت به دلیل هم‌فکری‌ای که با هم دارند، چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق رقم بزنند.

مروتی، بازنشسته‌ کارگری نیز با اشاره به مناقشه اخیر همسان‌سازی، گفت: حتی اگر همسان‌سازی را در برنامه هفتم بگنجانند، چون برنامه توسعه راهبرد است نه تکلیف، هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد؛ باید اعتبار همسان‌سازی برای همه صندوق‌ها و به طور مشخص تامین اجتماعی در بودجه‌های سنواتی منظور شود وگرنه قراردادن همسان‌سازی در برنامه‌ی هفتم هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: تا پیش از این نیز دولت به تکالیف برنامه‌های توسعه در مورد بازنشستگان عمل نکرده است؛ بعد از بحث‌های زیاد در سال ۹۹ حاضر به اجرای همسان‌سازی شدند اما آنچه نصیب کارگران بازنشسته شد، یک متناسب‌سازی پر از ایراد بود.

مروتی تاکید می‌کند: به جای همسان‌سازی، بدهی دولت به تامین اجتماعی را بپردازند؛ به جای آن، به قانون و به طور مشخص مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی عمل کنند؛ قانون رعایت شود، نیازی به همسان‌سازی و جنجال بر سر آن نیست.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.