وزیر فرهنگ می‌گوید معین خواننده ساکن لس‌انجلس مشکلی برای بازگشت ندارد

معین در صف مجوز ارشاد

کد خبر: 1267676

«بازگشت معین به ایران»، این تازه‌ترین اظهارنظر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. اساسا او در اظهارنظر جنجالی ید طولایی دارد و اصرار به این گفته‌ها نشان از تعمدی در چنین اظهارنظرها دارد. هنوز چند روز از آمار شگفت‌آور او ( که با هیچ علم و منطقی نمی‌خواند و حتی در تعارض با آمارهای خود دولت است) درباره ورود خارجی‌های برای تماشای کنسرت نگذشته است که حالا اعلام کرده است که نصراله معین، خواننده ساکن لس‌آنجلس برای بازگشت به ایران مشکلی ندارد.

معین در صف مجوز ارشاد

واکنش‌های ابتدای کاربران فضای مجازی شوخی با خبر است! یک فرمول نانوشته و همیشگی. اما در پس پشت این شوخی‌ها بحث‌های دیگری هم میان کابران فضای مجازی درگرفته است. از جمله یکی از اولین واکنش‌ها برکناری یک مسئول فرهنگی در سال 99 برای اظهارنظر درباره معین بوده است. یک بام و دوهوای نهفته در این مقایسه مورد توجه برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.  

معین؛ حبیب می‌شود

نکته پرتکرار دیگر در نقد گفته‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقایسه موقعیت کنونی با وضعیتی است که از حبیب دیگر خواننده سال‌های گذشته برای ورود به ایران سراغ داشتند. این خواننده هم با وعده و وعید‌هایی توسط دولت محمود احمدی‌نژاد به ایران آمد اما هیچگاه نتوانست به صورت رسمی در ایران فعالیت کند و حتی کار به بازداشت او هم کشیده شد. سرانجام پس از مرگ این خواننده بود که حسرت برخی از مسئولان در وضعیت این خواننده به گوش رسید.

کویتی‌پور را نگه دارید؛ معین پیشکش

اما موضوع بازگشت معین جالب‌توجه‌تر است. چرا که وضعیت کنونی موسیقی ایران به شکلی است که بسیاری از خواننده‌های وطنی امکان فعالیت ندارند و حالا وزیر  به نوعی فرش قرمزی زیر پای معین انداخته است. بسیاری با طعنه به وزیر گوشزد کرده‌اند امثال کویتی‌پور را به نوعی نگه دارد و بازگشت معین پیشکش! این نوع نگاه حتی در میان برخی از مسئولان سابق هم دیده می‌شود. چهره همیشه حاضر این موقعیت‌ها هم آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت پیشین است. آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشته: «همین سرمایه های انسانی داخل مملکت را با سیاست‌های نادرستتان فراری ندهید، آوردن امثال معین پیشکش!»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها