ورشکستگی بیمارستان‌های خصوصی؛ به زودی!

کد خبر: 1216470

تعرفه‌های جدید خدمات پزشکی برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد، تعرفه‌هایی که جامعه پزشکی یک بار دیگر به آن اعتراض دارد و معتقد است به ضرر پزشکان و بیماران است. طوری‌که هم بیماران نمی‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و هم پزشکان درآمد کافی ندارند، متخصصان در گفت‌وگو با خبرآنلاین از کم‌کاری دولت و سازمان‌های بیمه‌گر برای رفع مشکل صحبت کردند.

ورشکستگی بیمارستان‌های خصوصی؛ به زودی!

درحالی‌که جامعه پزشکان به کم بودن تعرفه‌های پزشکی اعتراض دارند، بسیاری معتقدند مردم توان پرداخت همین تعرفه‌ها و هزینه‌های درمانی را هم ندارند، دراین باره یاسر صالحی نجف‌آبادی می‌گوید: «این‌که باید مراقب هزینه‌ها از جیب مردم بود حرف کاملاً صحیحی است، اما متاسفانه دولت پشت آن مخفی می‌شود به‌خاطر این‌که از انجام مسئولیت‌های خود شانه خالی کند، دولت وظیفه دارد ۷۰ درصد تعرفه پزشکان را پرداخت کند و فقط ۳۰ درصد تعرفه‌ها را مردم بپردازند، آیا دولت این کار را انجام می‌دهد؟ متاسفانه با شانه خالی کردن از انجام مسئولیتی که قانون به‌عهده‌اش گذاشته است، سختی و مشقت زیادی به جامعه پزشکی و مردم وارد می‌کند، جامعه پزشکی مجبور می‌شود از جیب خودش سوبسید بدهد تا کم‌کاری دولت جبران شود، مردم هم مجبور می‌شوند پول درمان را از جیب خودشان بدهند و ضرر کنند. ضمن این‌که ممکن است بیماران در مراحل اولیه بیماری به‌دلیل هزینه‌های زیاد که به عهده آنان افتاده است از مراجعه به پزشک خودداری کنند، و در مرحله‌ای که بیماری به اوج رسیده برای دریافت خدمات پزشکی اقدام کنند. لذا از هر طرف به این روش تعرفه‌گذاری نگاه کنیم ایراد دارد.»

 درهمین باره ایرج خسرونیا هم می‌گوید: «قرار نیست هزینه ارائه خدمت را مردم پرداخت کنند، وقتی از تعرفه صحبت می‌شود پرداخت آن‌ها به عهده سازمان‌های بیمه‌گر است که باید ۸۰ درصد تعرفه‌ها را در هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی پرداخت کنند، منتهی سازمان‌های بیمه‌گر فقط از مردم پول می‌گیرند، ما نمی‌گوییم هم تعرفه‌ها زیاد شود و هم از جیب مردم پرداخت شود، بلکه سازمان‌های بیمه‌گر وظیفه پرداخت دارند بخش زیاد تعرفه پزشکی را پرداخت کنند، به‌نظرم اصلاً ارتباط مالی پزشک و بیمار نیاز نیست، وقتی یک بیمار وارد مطب می‌شود باید کلیه هزینه‌های آن را بیمه‌ها پرداخت کنند. امروز به‌قدری وضعیت خراب است که مردم نمی‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند، از طرفی بیمه‌ها به آن‌ها کمک نمی‌کنند، لذا وقتی بیمار قادر به پرداخت هزینه‌های درمان نیست دچار عوارض می‌شود، یک بیمار مرض قند که نتواند هزینه‌های درمان را پرداخت کند کلیه و چشم او هم از کار می‌افتند، بنابراین هزینه‌های درمان مجدد افزایش پیدا می‌کند.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها