کربکندی: انتظار ما از آزمون بالا است

کد خبر: 830368

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: رونالدو می‌تواند به تنهایی همه کار را انجام بدهد. اگر ایران مانند مراکش اشتباهات زیادی داشته باشد مطمئناً ضربه خواهیم خورد چراکه بازیکنی مانند رونالدو از حداقل فرصت استفاده می‌کند.

کربکندی: انتظار ما از آزمون بالا است

خبرگزاری فارس: رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص بازی ایران مقابل مراکش اظهارداشت: بازی ایران مقابل مراکش از چند زاویه حائز اهمیت بود، اگر از زاویه اول بخواهیم به این بازی نگاه کنیم تیم ملی ایران ابتدا خیلی بد بازی را آغاز کرد، رفته رفته شرایط متوسطی پیدا کرد و در پایان، بازی را به خوبی تمام کرد. در این بازی بسیار خوش شانس بودیم چرا که تیم ملی مراکش از ابتدا فشار زیادی روی دروازه ما وارد کرد. می‌توانستیم حداقل ۲ یا ۳ گل دریافت کنیم. باید خداراشکر کنیم که از این بازی جان سالم به در بردیم.

وی در ادامه تأکید کرد: بعد از ۲۰ دقیقه رفته به رفته شرایط تیم ملی ما بهتر شد و مراکش آن تیم دقایق ابتدایی نبود، خیلی خسته به نظر می‌رسید بی‌خطر شدند و فشاری اولیه را روی دروازه ما وارد نکرد. تیم ملی ایران در بخش دفاعی فوق‌العاده عمل کرد. به خوبی ارتباط بین بازیکنان را قطع کرد، در بعضی از دقایق حاکم بازی بودیم و حتی از ضد حمله‌ها هم می‌توانستیم به راحتی استفاده کنیم و به گل برسیم، اما اگر بخواهیم عادلانه صحبت کنیم در این بازی عدالت برقرار نشد چرا که مراکش شایسته باخت نبود.

وی افزود: بازیکنان تیم ملی ایران با غیرت و با تمام وجودشان تلاش کردند حملات تیم رقیب را قطع کردند و توانستند در لحظات پایانی با اشتباه مدافع مراکش به گل برسند.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه گفت: بازی در شرایطی دنبال شد که به نظر من هر دوتیم به مساوی راضی بودند، لحظات پایانی ارسال خوب حاج‌صفی و اشتباه مدافع مراکش باعث شد تا تیم ملی ایران به پیروزی برسد تا مردم ایران شاد شوند، در حال حاضر مردم ایران نیاز به شادی دارند. خداراشکر این اتفاق باعث شد تا دل میلیون‌ها ایرانی شاد شود.

کربکندی در ادامه درباره بازی مقابل اسپانیا و پرتغال چه تفاوتی با هم دارند، گفت: پرتغال و اسپانیا کاملاً با هم متفاوت هستند. اسپانیا یک تیم به معنای واقعی است و پرتغال تیم بسیار خوبی است که یک تک ستاره‌ای به نام رونالدو دارد. دیدید که او دیشب ۳ گل به ثمر رساند و باعث شد پرتغال از شکست فرار کند. به نظرم رونالدو می‌تواند به تنهایی همه کار را انجام بدهد. اگر تیم ملی ایران مقابل این دو تیم مانند مراکش اشتباهات زیادی داشته باشد مطمئناً ضربه خواهیم خورد چرا که اسپانیا و پرتغال از حداقل فرصت استفاده می‌کنند و می‌توانند به دروازه ایران گل بزنند.

وی افزود: در بعضی صحنه‌ها به راحتی دفاعمان شکننده است. بازیکنان مراکش آرامش ملی‌پوشان ما را برهم زدند. اگر مانند دقایق ابتدایی بازی مقابل مراکش به اسپانیا و پرتغال فرصت بدهیم مطمئناً شکست خواهیم خورد، باید حفظ توپ خوبی داشته باشیم. پاس‌های ما در بازی مقابل مراکش از یک به ۳ نمی‌رسید به راحتی توپ را لو می‌دادیم و باعث می‌شد فشار روی دروازه ما وارد شود.

پیشکسوت فوتبال ایران بیان داشت: در بازی با مراکش تیم ملی ایران ترکیب تهاجمی را ارائه داد و بیشترین بازیکنان تهاجمی را در اختیار داشتیم که در بخش دفاعی کمک می‌کردند. به نظر من در بازی با اسپانیا و پرتغال اگر قرار است دفاعی بازی کنیم از بازیکنانی استفاده کنیم که افکار دفاعی دارند.

رسول کربکندی در ادامه در خصوص عملکرد بازیکنان تیم ملی در بازی با مراکش اظهارداشت: در بازی با مراکش آزمون یکی از بازیکنانی بود که ضعیف عمل کرد و اثرگذار نبود انتظار ما از این بازیکن که لژیونر است و در اروپا بازی می‌کند بسیار زیاد است. باید از بازیکنان دفاعی که تفکرات دفاعی دارند استفاده کنیم. خیلی سخت است که بخواهیم از بازیکنان تهاجمی در بخش دفاعی استفاده کنیم. مقابل اسپانیا و پرتغال باید حداقل اشتباهات را داشته باشیم.

وی در پایان در خصوص عملکرد رونالدو در بازی با اسپانیا و اینکه تیم ملی ایران باید مقابل این بازیکن باید از چه تاکتیکی استفاده کند، گفت: رونالدو بازیکن باهوشی است، اما نباید تمام تفکرات و تمرکز ملی‌پوشان روی رونالدو باشد، چون اگر او را مهار کنیم مطمئناً بازیکن دیگری در پرتغال می‌تواند زهرش را به تیم ملی بزند. باید با تمرکز تمام بازیکنان کنترل شوند. ما در بازی با مراکش نشان دادیم که روحیه جنگندگی داریم و می‌توانیم با تلاش و جنگندگی بالا مقابل این تیم‌ها دفاع کنیم. مهارکردن رونالدو بسیار سخت است چرا که او بازیکن باهوشی است و ما باید مقابل چنین بازیکنی با تمرکز بازی کنیم.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها