اولین گلزن های تاریخ دربی تغییر کرد!

کد خبر: 788391

پیداشدن اطلاعات این داربی تغییر محسوسی در تاریخچه ملاقات سرخابی‌ها ایجاد می‌کند. داربی فردا را باید داربی ٨٧ دانست نه ٨٦.

اولین گلزن های تاریخ دربی تغییر کرد!

سرویس ورزشی فردا: در آستانه ملاقات فردای استقلال و پرسپولیس، تاریخچه دیدار سنتی این دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران با تغییری بزرگ روبه‌رو شد. روزنامه پیروزی با همکاری فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این دو تیم در مرداد ١٣٤٧ هم باهم بازی داشتند که آن دیدار پیش از این در تاریخچه دو تیم ثبت نشده است. روزنامه اطلاعات دوشنبه، ٢٨ مرداد ١٣٤٧، شرح آن بازی را به‌طور کامل نوشته است.

در این بازی که حالا باید آن را دومین دیدار استقلال و پرسپولیس دانست، حسن جابری‌زاده در دقیقه ۶۷ برای تاج گل زده و حسین همیشه جوان در دقیقه ۸۴ از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشانده است. این دو گل اولین گل‌های تاریخ داربی به شمار می‌روند.

پیداشدن اطلاعات این داربی تغییر محسوسی در تاریخچه ملاقات سرخابی‌ها ایجاد می‌کند. داربی فردا را باید داربی ٨٧ دانست نه ٨٦. نتایج قبلی هم به این شرح می‌شود؛ ٨٦ بازی، ٢٢ برد پرسپولیس، ٣٩ مساوی و ٢٥ برد استقلال. گل‌های استقلال به ۸٨ می‌رسد و پرسپولیس ٨٣. ضمن اینکه دیگر احمد منشی‌زاده (گلزن استقلال در داربی ٣١ مرداد ٤٨) اولین گلزن تاریخ ملاقات قرمز و آبی پایتخت نیست و این عنوان مهم به حسن جباری‌زاده از استقلال می‌رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها