قالب کردن مهاجم بنجل خارجی به استقلال با آمار ۸ گل زده در هر بازی!/ بازهم پای دلال‌ها در میان است؟

کد خبر: 774844

بیشترین سود از نقل و انتقالات بازیکنان بنجل خارجی به جیب دلالانی می‌رود که از هر ترفندی برای انداختن بازیکن مد نظر خود به یک تیم استفاده می‌کنند. مدیران و مربیان لیگ برتری نیز از یک سو به واسطه جهل و سادگی و از سوی دیگر به واسطه دست داشتن در سود حاصل از این انتقالات، با بازیکن معرفی شده قرارداد امضا می‌کنند و ضرر هنگفتی به باشگاه و حتی اقتصاد فوتبال وارد می‌آورند.

قالب کردن مهاجم بنجل خارجی به استقلال با آمار ۸ گل زده در هر بازی!/ بازهم پای دلال‌ها در میان است؟

سرویس ورزشی فردا: قالب کردن بازیکنان دسته چندم خارجی به تیم های لیگ برتری موضوع تازه و جدیدی نیست و در طول چند دهه گذشته به خصوص از زمان آغاز لیگ حرفه ای فوتبال کشور، این دست اقدامات به وفور در فوتبال ایران رواج یافت.

انتقاد یک پیشکسوت از خریدهای استقلال اینجا بخوانید

در این مسیر بیشترین سود از نقل و انتقالات بازیکنان بنجل خارجی به جیب دلالانی می رود که از هر ترفندی برای انداختن بازیکن مد نظر خود به یک تیم استفاده می کنند. مدیران و مربیان لیگ برتری نیز از یک سو به واسطه جهل و سادگی و از سوی دیگر به واسطه دست داشتن در سود حاصل از این انتقالات، با بازیکن معرفی شده قرارداد امضا می کنند و ضرر هنگفتی به باشگاه و حتی اقتصاد فوتبال وارد می آورند.

در طول سال های اخیر نیز نمونه های بسیاری از این دست بازیکنان وارد ایران شدند و بعد از مدت کوتاهی نیز بار و بندیل خود را بسته و فقط دلار و ارز از کشور خارج کردند. از بازیکن کفتر فروشی که در زمان مربیگری افشین قطبی به پرسپولیس اضافه شد تا همین فصل گذشته که 2 بازیکن اوکراینی بدون حتی یک دقیقه حضور در لیگ، با پرسپولیس قرارداد امضا کردند و بعد از دریافت مبلغ قرارداد، از این تیم جدا شدند. اما معضل اصلی این دست بازیکنان و مربیان خارجی زمانی نمایان می شود که به واسطه باقی ماندن بخشی از پرداخت مبلغ قرارداد، یک یا چند سال بعد از تیم های ایرانی شکایت می کنند و دردسرهایی مانند کسر امتیاز یا سقوط به دسته های پایین تر را برای تیم های ایرانی به وجود می آورند.

این بار اما گویا نوبت به استقلال رسیده است. آبی پوشان که این فصل از عدم حضور یک مهاجم شش دانگ به شدت ضرر کردند، از زمان آمدن وینفرد شفر به دنبال یک مهاجم خوب خارجی افتاده و حالا به یک گزینه پرتغالی گینه ای رسیده اند. بازیکنی که شنیده می شود آمار گلزنی اش در هر 8 مسابقه یک گل بوده است.

یازالده گومز پینتو ، مهاجم ۲۰ ساله پرتغالی- گینه ای به تازگی به ایران سفر کرده تا در صورت موفقیت در تست های پزشکی با استقلال قرارداد رسمی امضا کند. به هر حال پس از جدایی سجاد شهباز زاده و انتقال به لیگ ستارگان قطر، علی قربانی تنها مهاجم تخصصی آبی هاست، مهاجمی که به هیچ عنوان انتظارات را برآورده نکرده تا شفر سخت به دنبال جنب یک مهاجم خارجی برای تقویت خط حمله باشد. اما در این بین این سوال پیش می آید آیا گومز به عنوان بازیکن آزاد واقعا به کار استقلال خواهد آمد یا خیر.

اینجا بخوانید: بازیکن جدید استقلال را بیش‌تر بشناسید

سایت باشگاه استقلال در معرفی گومز اشاره ای به بازی های ملی این بازیکن برای تیم های پایه پرتغال داشته است. بر همین اساس گومز ۹ بازی برای تیم ملی زیر ۲۰ساله های پرتغالی و ۱۶ بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ساله های کشورش انجام داده است. او در این ۳۵ بازی ملی، ۸گل به ثمر رسانده که آخرین آن مربوط به سال ۲۰۱۰ می شود و امیدوار کننده ترین بخش کارنامه او به حساب می آید. گومز با ۲۹ سال سن به ایران سفر کرده تا زیر نظر شفر بازی کند.

برخلاف کارنامه ملی، سایت باشگاه استقلال مانور چندانی روی کارنامه باشگاهی گومز نداشته و فقط اشاره ای به نام تیم های سابق این بازیکن کرده است. مروری بر کارنامه گومز در سال های اخیر به خوبی نشان می دهد چرا استقلالی ها تمایل چندانی به انتشار آمار و ارقام باشگاهی او نداشته اند.

ریواوه پرتغالی که در حال حاضر روی پله پنجم لیگ این کشور ایستاده، اخرین تیم گومز بوده است. جالب اینکه او در فصل جاری تنها دوبازی برای ریوآوه انجام داده و روی هم رقته ۴۳ دقیقه در لیگ پرتغال بازی کرده است. در ۱۹ هفته ای که از لیگ پرتغال گذشته، گومز تنها ۶ بار به فهرست ۱۸ نفره رسیده و در ۴ بازی نیمکت نشین بوده است. او فصل گذشته هم وضعیت جالبی در ریو آوه نداشته و در یک فصل تتها ۱۳ بازی انجام داده است.

حاصل ۵۵۴ دقیقه بازی گومز در فصل قبلی لیگ پرتغال تنها یک گل زده بوده که آماری نامید کننده به حساب میاید. بد نیست بدانید گومز از ابتدای دوران بازیگری تا به امروز، ۳۱۲ بازی رسمی انجام داده و روی هم رفته ۱۳۳ هزار و ۷۷ دقیقه فوتبال بازی کرده است. او در این مدت تنها ۳۹ گل زده، آماری که نشان می دهد او تقریبا هر ۴ بازی یک گل برای تیم هایش می زند. البته او از ابتدای فصل ۱۵ - ۲۰۱۴ برای تیم های باشگاهی اش ۷۱ بازی انجام داده و در ۷۱ بازی تنها ۵ گل زده است. این امار نشان می دهد او در سال های آخر فوتبالش هر ۷۰۶ دقیقه یا تقریبا هر ۸ بازی یک گل زده و آماری ناامید کننده داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها