گواردیولا: عناوین انفرادی ارزشی برای من ندارند

کد خبر: 639076

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی به انتقاد از بازیکنان و مربیانی که به دنبال عناوین انفرادی هستند پرداخت و تاکید کرد که جام بردن با باشگاه باید اولویت هر بازیکن باشد.

ورزش سه: گواردیولا با نتایج خوبی که اخیرا با سیتی کسب کرده، نامزد دریافت عنوان بهترین مربی ماه شده و گابریل ژسوس و داوید سیلوا نیز نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن ماه شده اند.با این حال گواردیولا به انتقاد از تلاش برای کسب عناوین انفرادی پرداخت و گفت که تیم مهم تر از هر چیزی است.
او گفت:" من متوجه این موضوع (نامزدی برای دریافت عنوان مربی ماه) می‌شوم ولی با تمام احترام، انتخاب به عنوان بازیکن ماه یا مربی ماه، چه ثمری دارد؟ برای من اصلا مهم نیست. گابریل ژسوس یا بهترین بازیکن ماه است یا نیست. ناراحتم زیرا نمی‌تواند به ما کمک کند و البته وقتی که برای ما بازی کرد خیلی موثر بود. این چیزی است که به عنوان مربی دوست دارم تیمم به آن نحو باشد.
موفقیت ما، ناکامی ما و ... همه چیز باید گروهی باشد. معمولا مربی ماه برای این است که تیمی نتایج خوبی کسب کرده است، به همین سادگی. معمولا وقتی تیم ها بودجه بیشتری برای جذب بازیکن دارند، بیشتر پیروز می‌شوند. بنابراین همانطور که گفتم خیلی وقت ها به خاطر اینکه تیم خوبی را تمرین دادم پیروز شدم، اگر تیم خوبی نداشتم انقدر عنوان کسب نمی‌کردم. برای من این موضوع مهم نیست.
اینکه تیم با روحیه باشد، بهتر و بهتر بازی کند، بازیکنان بدانند به هم تیمی هایشان وابسته هستند، نه عملکرد خودشان. اگر یک گلر نمایش خوبی دارد، برای خودش نبوده بلکه برای تیم بوده است. اگر گلی می‌زنیم به خاطر مهاجم نبوده بلکه تیمی به ثمر رسیده است."
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها