نمازی: کی‌روش و جوانانش به جام‌جهانی می‌روند

کد خبر: 558940

سرمربی تیم ملی زیر 18 ساله های آمریکا اعتقاد دارد تیمش در جام جهانی 2019 جوانان حضور پیدا می کند.

ورزش‌سه: تیم زیر 18 ساله های فوتبال آمریکا روز گذشته در تورنمنت واسلاو ییزیک که در کشور چک برگزار شد، موفق شد با شکست میزبان به عنوان قهرمانی برسد. سرمربیگری این تیم برعهده امید نمازی، مربی ایرانی است که سابقه کار کردن با کارلوس کی روش را نیز به عنوان دستیار دارد.
امید نمازی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره عملکرد موفق تیمش در این مسابقات وبرخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:
مسیر قهرمانی در تورنمنت چک
تورنمنتی که ما در آن شرکت کردیم، با حضور 8 تیم برگزار شد. تیم های امارات، چک، اوکراین و ژاپن در یک گروه بودند و در گروه دیگر آمریکا، اسلواکی، روسیه و مجارستان به رقابت پرداختند. در گروه خود توانستیم دو بازی مقابل مجارستان و اسلواکی را با نتیجه 3 بر یک پیروز شویم و روسیه را نیز 5 بر 3 بردیم تا به فینال برسیم. در گروه دیگر هم چک به عنوان تیم نخست بالا آمد که در فینال توانستیم این تیم را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهیم و عنوان قهرمانی را به دست آوریم.
با این تیم به جام جهانی 2019 می روم
تیم من اکنون 11 بازی پشت سر است که به پیروزی می رسد. ما مقابل تیم های کشورهای مختلف و باشگاه هایی از مکزیک و آرژانتین به برتری رسیدیم. این موضوع نشان می دهد تیم خوبی را تشکیل داده ایم که به خودشان اعتقاد زیادی دارند و جلوی هر تیمی در دنیا بازی کنند، برای بردن می جنگند. ما مقابل تیم های اروپای غربی و آمریکایی نیز ترسی نداریم. البته تیمی که من هدایتش را برعهده دارد خودش را برای جام جهانی 2019 آماده می کند و تیمی که سال آینده به جام جهانی خواهد رفت، تیم زیر 20 سال آمریکا است که من به عنوان دستیار در آن حضور دارم.
به پایه ها اهمیت زیادی می دهند
در فوتبال آمریکا سرمایه گذاری زیادی روی تیم های پایه می شود. از زیر 14 سال تا زیر 20 سال تیم های پایه هستند و بعد از آن هم تیم زیر 23 سال وجود دارد. توجه زیادی به همه این تیم ها در آمریکا می شود؛ هرکدام از آن ها با مربیان باتجربه ای دارند که همه تلاشمان این است تا سطح فوتبال آمریکا را بالا ببریم. آمریکایی به دنبال این هستند تا سطح دانش مربیان را بالا ببرند و به همین خاطر چند استاد هلندی را آوردند که کار تدریس را برای مربیانی که می خواهند در پایه ها کار کنند، انجام می دهند. آنها می خواهند سطح مربیگری در فوتبال آمریکا را از پایه ها بالا ببرند تا بچه ها نیز آموزش خوبی ببینند.
در آمریکا دومی معنا ندارد
آمریکا در ورزش دنیا همیشه یکی از بهترین کشورها است. آنها به طور کلی در ورزش همانند فوتبالشان سرمایه گذاری زیادی انجام می دهند و با سختکوشی در همه رشته به دنبال قهرمانی هستند. آنها مثال معروفی دارند که مقام دومی برایشان اهمیت ندارد. نتایج ورزشکاران این کشور در المپیک هم به خوبی این موضوع را نشان می دهد.
جوانان ایران با کی‌روش به جام‌جهانی می‌روند
نسل خوبی وارد تیم ملی فوتبال ایران شده است که مطمئن هستم در راه صعود به جام جهانی موفق می شود. البته کار تیم ایران ساده نیست و ممکن است جوانی و کم تجربگی در جاهایی مشکل ساز شود. روی هم رفته استعدادهای خوبی در تیم ملی فوتبال ایران وجود دارد که با مربیگری کی روش مطمئنا به جام جهانی صعود می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها