فدراسیون فوتبال باید از AFC به دادگاه عالی ورزش شکایت کند/ کوتاه بیاییم سعودی‌ها گستاخ‌تر می‌شوند

کد خبر: 507886

فدراسیون فوتبال که در یکی دو ماه گذشته مدام از حمایت از باشگاه‌های ایرانی و گرفتن حق و حقوق آنها صحبت کرده بود می‌توانست از همان ابتدا با شکایت به دادگاه عالی ورزش این رای را عوض کند اما اهمال کاری آنها این شانس بزرگ را از باشگاه‌های ایرانی گرفت.

فدراسیون فوتبال باید از AFC به دادگاه عالی ورزش شکایت کند/ کوتاه بیاییم سعودی‌ها گستاخ‌تر می‌شوند
خانه ملت: فدراسیون فوتبال باید از AFC به دادگاه عالی ورزش شکایت کند
سرویس ورزشی فردا: تیم‌های ذوب آهن، تراکتورسازی تبریز و سپاهان باید حدود 16 روز دیگر در امارات و دبی برابر نماینده‌های عربستانی بازی کنند و در این بین گفته می‌شود در صورتی که فدراسیون فوتبال به داداگاه عالی ورزش شکایت کند این فرصت را دارد تا این رای را تغییر بدهد.
فدراسیون فوتبال که در یکی دو ماه گذشته مدام از حمایت از باشگاه‌های ایرانی و گرفتن حق و حقوق آنها صحبت کرده بود می‌توانست از همان ابتدا با شکایت به دادگاه عالی ورزش این رای را عوض کند اما اهمال کاری آنها این شانس بزرگ را از باشگاه‌های ایرانی گرفت. با این حال گفته شد هنوز هم برای این موضوع دیر نشده است و فدراسیون فوتبال ایران و یا هرکدام از باشگاه‌های ایرانی شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا این شانس را دارند تا روز ششم آپریل که همین امروز است با شکایت به دادگاه عالی ورزش حق فوتبال را بگیرند و دوباره میزبانی به ایران برگردانده شود. در این زمینه اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگوهایی جداگانه بر این مسئله تاکید کردند.
فدراسیون فوتبال حتما باید شکایت کند
سید هادی حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «فردا» با بیان اینکه نظام ورزش قائده و قوانین خاص خود را دارد، اظهار داشت: اقدام غلط و به دور از قوانین ورزش که از سوی سعودی ها انجام شد، باید با پاسخ مسئولان کشورمان همراه باشد.
این نماینده مجلس نهم در ادامه خاطر نشان کرد: ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه است و در حالی که اوضاع اغلب کشورهای همسایه حتی خود عربستان هم چندان از لحاظ امنیتی مساعد نیست، جمهوری اسلامی ایران در این وضعیت از همه همسایه های خود محیطی امن تر دارد. بنابراین این بهانه که ایران برای تیم های باشگاهی یک کشور ناامن است، واهی و نامعقول است.
سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس گفت: فدراسیون فوتبال در قبال اقدام عربستان و کنفدراسیون فوتبال آسیا حتما باید اقدام به شکایت کند. فدراسیون و وزارت ورزش باید به دفاع از حقوق مردم اقدام کنند و کسی حق ندارد در این زمینه کم کاری کند. از سوی دیگر هم اگر بنا باید از نگاه مسائل امنیتی به ماجرا نگاه کرد، درباره اینکه تیم های ایرانی در کشور سوم مقابل تیم های عربستانی بازی کنند یا خیر، مسئولان حوزه امنیت ملی باید به ماجرا ورود کنند.
کوتاه بیاییم سعودی ها گستاخ تر می شوند
محمد جواد نظری مهر منشی اول فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد ضعیف دستگاه ورزش کشور در زمینه گستاخی سعودی ها، در گفتگو با خبرنگار «فردا» عنوان کرد: وقتی عربستان به کشور ما فشار می آورد، ایران باید با تمام قوا در قبال آنها بایستد. ما نباید خودمان را مقابل سعودی ها کوچک کنیم. باج دادن به عربستان اصلا به صلاح منافع ملی نیست. هر اندازه هم کوتاه بیاییم آنها نه تنها در حوزه ورزش بلکه در تمامی زمینه ها گستاخ تر می شوند. بنابراین فدراسیون فوتبال باید علیه ای اف سی و عربستان به دادگاه عالی ورزش شکایت کند.
سعودی ها تخلف کردند، شکایت هم کردند!
سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران و نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «فردا» گفت: مسئولان ما در هر زمینه ای باید بدانند که شان ایران و کشور اسلامی را می بایست رعایت کنند. وقتی قرار است مقابل عربستان انفعال به خرج دهیم، طبیعی است که روز به روز آنها جریح و گستاخ تر شده و پا را از گلیم خود درازتر می کنند. بنابراین ما باید در قبال تمام اقدامات سعودی ها در چارچوب قوانین بین المللی مسائل و موضوعات را پیگیری کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و فدراسیون فوتبال به عنوان نهادهای مسئول در این زمینه باید به جمع بندی لازم رسیده و بدانند که اگر از حقوق مردم کوتاه بیایند، مردم آنها را نخواهند بخشید.
نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پایان عنوان کرد: جالب است که سعودی ها خودشان تخلف کرده اند و در شکایت هم پیش دستی داشتند اما مسئولان ما هیچ اقدامی علیه آنها انجام ندادند. حالا این فرصت پیش آمده که از کنفدراسیون فوتبال آسیا و عربستان به دادگاه عالی ورزش شکایت کنیم و باید این اقدام صورت بگیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها