داستان یک دست و ۲ هندوانه برای هروی و خوشقدم

کد خبر: 824316

سرمربیان تیم‌های ملی کاراته در شرایطی که مسابقات مهمی را در پیش دارند، هدایت تیم‌های دانشجویان کشورمان را نیز برعهده گرفتند.

داستان یک دست و ۲ هندوانه برای هروی و خوشقدم

خبرگزاری تسنیم: با اعلام فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، سمانه خوشقدم به‌عنوان سرمربی تیم کاراته بانوان و سیدشهرام هروی به‌عنوان سرمربی تیم کاراته مردان کشورمان در رقابت‌های دانشجویان جهان انتخاب شدند. پیکار‌های کاراته دانشجویان جهان از ۲۵ تیرماه در شهر کوبه ژاپن برگزار می‌شود.

انتخاب هروی و خوشقدم برای هدایت تیم‌های دانشجویان در شرایطی اتفاق افتاده است که تیم ملی بزرگسالان آقایان و تیم جوانان در بخش بانوان یکی از مهم‌ترین سال‌های فعالیت خود را در پیش دارند. تیم ملی بزرگسالان مسابقات قهرمانی آسیا را قبل و بازی‌های آسیایی را بعد از مسابقات دانشجویان جهان در پیش دارد و تیم جوانان بانوان نیز بعد از نتایج ضعیف بلغارستان باید تمام تمرکز خود را برای کسب سهمیه المپیک جوانان روی مسابقات کرواسی بگذارد. باید از خوشقدم و هروی این سؤال را مطرح کرد که با توجه به اهداف بزرگی که در پیش دارند، بهتر نبود از قبول مسئولیت جدید شانه خالی می‌کردند تا با فارغ بال به پیگیری برنامه‌های خود بپردازند. کسب سهمیه حضور در نخستین میدان المپیکی کاراته در حال حاضر از مهمترین اهداف فدراسیون کاراته است، اما در این شرایط باید از مسئولان فدراسیون کاراته سؤال کرد چگونه به حضور مربی خود در مسابقات دانشجویان جهان رضایت دادند؟

آیا واقعاً در کاراته ایران آنقدر کمبود مربی وجود دارد که سرمربی تیم‌های ملی با نزول درجه باید هدایت تیم دانشجویان را نیز برعهده بگیرند؟ این مسئله حکایت یک دست و دو هندوانه است که شهرام هروی پیش از این یک بار در رده امید آن را تجربه کرد که متأسفانه تجربه خوبی نیز برای او در بر نداشت. به نظر می‌رسد هروی با گذشت زمان آن تجربه تلخ را فراموش کرده و دوباره علاقه‌مند است در تمامی رویداد‌های کاراته حضور داشته باشد. در حالی که تیم ملی ابتدای تیر ماه باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و مسابقات دانشجویان جهان نیز اواخر این ماه برگزار خواهد شد باید از سرمربی تیم ملی در خصوص هماهنگی برنامه‌های این دو تیم سؤال کرد. قطعاً پاسخ سرمربی تیم ملی این خواهد بود که نفرات برتر انتخابی دانشجویان جهان در کنار تیم ملی تمرین خواهند کرد، اما به راستی این روش درستی برای هدایت دو تیم مجزاست؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها