شرط حمایت واترپلو شفاف سازی است

کد خبر: 813225

تیم ملی واترپلو این روز‌ها بی وقفه در تکاپوی آماده سازی خود برای بازی‌های آسیایی جاکارتاست.

شرط حمایت واترپلو شفاف سازی است

باشگاه خبرنگاران: تیم ملی واترپلو در مسیر بازی‌های آسیایی اردو‌های سنگین و فشرده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

برنامه ریزی برای حضور موفق واترپلو در بازی‌های آسیایی جاکارتا از چند سال گذشته آغاز شده است. از شروع سال تاکنون نیز این تیم ۲ اردوی اروپایی و آسیایی را در ایتالیا و چین برگزار کرده است و قرار است در ماه مبارک رمضان راهی صربستان شود و بعد از آن به سنگاپور برود. واترپلو حالا یکی از امید‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای کسب مدال در جاکارتاست به همین دلیل فدراسیون تمام تلاش خود را به کار گرفته است و با اردو‌های پی در پی و تدارکاتی در حد و اندازه فدراسیون از این تیم حمایت می‌کند.

اواسط فروردین ماه بود که تیم ملی راهی ایتالیا شد و در این کشور با چندین تیم باشگاهی دیدار تدارکاتی برگزار کرد. در تعدادی از دیدار‌ها به پیروزی رسید و در برخی دیگر بازی را واگذار کرد. تمامی این دیدار‌ها با جزییات کامل از سوی سایت فدراسیون منعکس شد حتی در خبری مجزا ساعات تمرین، استراحت، نوع غذا‌ها و حتی گردش ملی پوشان در روم در خروجی سایت قرار گرفت.

در این میان برخی معتقد بودند که تیم‌هایی که تیم ملی ایران با آن‌ها در ایتالیا بازی تدارکاتی برگزار کرده است جز تیم‌های دسته چندمی ایتالیا بوده اند و برد آن‌ها کار درخشانی نبوده است. به علاوه این که برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم‌های باشگاهی ایتالیا یک شوی تبلیغاتی برای نشان دادن این موضوع بوده است که تیم ملی ایران می‌تواند تیم‌های باشگاهی ایتالیا را شکست دهد. پس از بازگشت تیم ملی از ایتالیا و پوشش کامل این رویداد از سوی سایت فدراسیون، تیم ملی این بار راهی چین حریف اصلی ایران برای کسب مقام سومی شد. تیم ملی قرار بود در این سفر در یک تورنمنت حضور پیدا کند. این سفر با سکوت خبری از سوی سایت فدراسیون مواجه شد. همین موضوع باعث شد زمزمه‌هایی از گوشه و کنار به گوش برسد که تیم ایران با شکست‌های پی در پی و سنگین به مقام چهارمی این رقابت‌ها رسیده است. به علاوه این که تیم چینی تیم اصلی این کشور هم نبوده است.

بعد از بازگشت تیم مربی وحید رضایی تیم ملی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های ضمن تایید شکست‌های سنگین تیم ملی در چین گفت: اختلاف فنی ما با تیم چین زیاد است و تنها راه برای کم کردن این اختلاف بازی‌های دوستانه پی در پی است این نتایج نباید ما را دلسرد کند. اردوی چین بدون مسابقه رسمی.

اما علی پیروزخواه کاپیتان تیم ملی ماجرا را به گونه دیگر روایت می‌کند. پیروزخواه در این باره گفت: هیچ مسابقه رسمی در چین انجام نشد و بعد از به ثمر رساندن گل تمرینات ویژه‌ای انجام می‌دادیم. این مسابقات برای خود چینی‌ها اهمیت زیادی داشت به طوری که از بازیکنان اسپانیایی هم استفاده کرده بودند. بازی‌هایی که در چین انجام دادیم بسیار سخت بود و تمرینی عالی برای بازیکنان محسوب شد. دو، سه بازی تمرینی هم با تیم ملی چین انجام دادیم. زمانی که بردیم به خود مغرور نشدیم و زمانی هم که باختیم نا امید نشدیم.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شد تورنمنتی که در چین برگزار شده است پاداش بالایی داشته است اظهار کرد: بله چنین چیزی وجود دارد، اما یک لحظه فکر کنید، آیا چین اجازه می‌دهد چنین پاداش قابل توجهی نصیب ایران شود. فیلم تمام بازی‌ها موجود است. ناداوری‌های زیادی در این رقابت‌ها شامل حال تیم ایران شد که گاهی خود چینی‌ها هم از این موضوع متعجب می‌شدند.

ملی پوش واترپلو با مخاطب قرار دادن منتقدان تیم ملی بیان کرد: از همه کسانی که به عملکرد ما انتقاد دارند می‌خواهم رو در رو صحبت‌های خود را ارائه کنند. اگر این انتقادات درست باشد فدراسیون و کادرفنی از آن استفاده می‌کنند همان طور که قبلا هم این کار را کرده اند. متاسفانه شاهد هستیم برخی قصد تخریب تیم را دارند و زحمات بازیکنان را بی نتیجه می‌گذارند. ما در این ۴ ماه فقط به حمایت نیاز داریم. برخی نشسته اند و دائم می‌گویند این تیمی که با تیم ملی بازی کرده است با ترکیب اصلی خود نیامده است. چرا سعی می‌کنند مشکلات شخصی که با فدراسیون دارند سر ما خالی کنند. اول حمایت بعد قضاوت

اگر به گفته پیروزخواه هیچ بازی رسمی در چین صورت نگرفته است چطور ایران به جایگاه چهارم رسیده است و حتی برای آن جایزه تعیین شده است. به نظر می‌رسد ابهاماتی در این باره وجود دارد و البته شکست و درس گرفتن از آن، افزایش تجربه، پیدا کردن راهبرد برای رویایی با حریفان، شناسایی سبک بازی حریفان و ... از جمله امتیازات حضور در بازی‌های تدارکاتی است. واترپلو نیز برای کسب همه این امتیازات است که به راهی اردو‌های خارجی می‌شود و در تورنمنت‌های مختلف حضور پیدا می‌کند. بُلد کردن نتایج تیم ملی واترپلو در بازی‌های تدارکاتی و القای حس نتوانستن در شرایط کنونی ضربات جبران ناپذیری برای تیم ملی ایران خواهد داشت. ضمن این که در این راه نمی‌توان از نقش سایت این فدراسیون برای جلوگیری و انتشار اخبار کذب و پراکنده چشم پوشی کرد.

باید صبر کرد و دید این تیم چه عملکردی از خود در آسیا به نمایش خواهد گذاشت تیمی که تا قبل از این تنها به رفتن یا نرفتن به بازی‌های آسیایی فکر می‌کرده است و حالا برای سکو خیز برداشته است. اگر واترپلوی ایران با توجه به تمرینات مستمر در دو سه سال گذشته، شرکت در اردو‌های برون مرزی، جوان گرایی و حضور مربی خارجی که شاید برای برخی از تیم‌ها آرزو باشد نتواند در آسیا نتیجه بگیرد، ضمن ریشه یابی مشکلات با وجود فراهم بودن امکانانت فدراسیون باید تصمیمی عملی و زیربنایی برای این رشته بگیرد.

در حال حاضر تیم ملی چین در ایران حضور دارد و این ۲ تیم بعد از ظهر امروز یک بازی دوستانه با یکدیگر برگزار می‌کنند. تماشای بازی و ارزیابی هر دو تیم به علاقمندان و البته دلسوزان این رشته پیشنهاد می‌شود تا خودشان از نزدیک شاهد صحنه به صحنه اتفاقات بازی باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها