انتقاد یک هنرمند از مدرک هنری معاون وزیر ارشاد

کد خبر: 830627

در ادامه انتقادات هنرمندان به مدرک هنری معاون هنری وزیر ارشاد، یک هنرمند خوش نویس نیز با نامه‌ای به وزیر ارشاد، درباره این موضوع نظراتی را مطرح کرد.

انتقاد یک هنرمند از مدرک هنری معاون وزیر ارشاد

روزنامه کیهان: در ادامه انتقادات هنرمندان به مدرک هنری معاون هنری وزیر ارشاد، یک هنرمند خوش نویس نیز با نامه‌ای به وزیر ارشاد، درباره این موضوع نظراتی را مطرح کرد.

عضو مستعفی شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان، ضمن تأکید دوباره بر مقام «ممتازی» و نه «استادی» برای سیدمجتبی حسینی، خاطرنشان کرده است در نامه دفاع بعضی از استادان خوشنویس از جایگاه معاون هنری، تنها نام یک نفر شکسته‌نویس به چشم می‌خورد.

چندی قبل، جمعی از هنرمندان خوش‌نویس با انتشار نامه‌ای اعلام کردند که مدرک هنری سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر ارشاد‌اشکال دارد. این نامه با واکنش پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مواجه شد و وی اعلام کرد که این نهاد، برای بررسی موضوع مدرک هنری معاون وزیر ارشاد ورود خواهد کرد. اما گروهی از هنرمندان خوشنویس نیز در مقام دفاع از معاون هنری وزیر ارشاد برآمدند و طی نامه‌ای سرگشاده، مدرک هنری حسینی را تأیید کردند. در ادامه، غلامرضا مشعشعی عضو مستعفی شورای ارزشیابی هنری درنامه‌ای به وزیر ارشاد نوشت که خط سیدمجتبی حسینی در حد «ممتازی» است، نه «استادی».

این هنرمند خوشنویس در این نامه خطاب به سید عباس صالحی آورده است: «در نامه دفاع بعضی از استادان خوشنویس از جایگاه غصب‌شده معاون هنری آن وزارتخانه، نام چهار تن از اساتید خط نستعلیق و دو تن استاد ثلث‌نویس و تنها یک نفر شکسته‌نویس به چشم می‌خورد که آن هم به دلیل رابطه سببی فامیلی با معاونت متبوع آن سازمان است. مستحضرید اساتید تهیه‌کننده و امضاکننده اساسا صلاحیت اعلام نظر در مورد موضوع مورد ایراد را -که از مصادیق سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری می‌باشد- ندارند، چه اینکه با حضور و وجود آراء قطعی و بلاشبهه اینجانب و جناب آقای یدالله کابلی خوانساری از شکسته‌نویسان ارشد کمیته تخصصی -که خط نامبرده را در حد مدرک مورد بحث نمی‌دانیم- نادیده گرفته شده و در نتیجه نامبرده استاد نبوده و هیچگونه تشتت آراء و تشکیک هم در میان نیست و خاطرنشان می‌گردد در زمینه تخصصی خط شکسته می‌بایست آثار قلمی نامبرده از نظر تعدد کمّی نمایشگاهی و از لحاظ کیفی و نیز تألیفات و سنوات تدریس ایشان حد نصاب و در جامعه خوشنویسان از‌اشتهار برخوردار باشد.» مشعشعی همچنین دلیل استعفای خود از شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان را وجود افرادی غرض‌ورز، دارای تشکیلات حزبی و باندی در راستای کسب منافع شخصی، عدم صداقت در کار، فقدان برنامه‌ریزی اعتلای هنر خوشنویسی و. عنوان کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها