سایت هواداری باشگاه استقلال

کارت ملی | صدور کارت ملی | کارت ملی هوشمند

شناسنامه قرمز از مدارک هویتی حذف شد! | با کارت ملی هوشمند؛ دیگر چه نیاز به شناسنامه

شناسنامه قرمز از مدارک هویتی حذف شد! | با کارت ملی هوشمند؛ دیگر چه نیاز به شناسنامه

متقاضیان تعویض شناسنامه اصلی تنها تا ۴۸ ساعت قبل از انتخابات مهلت ثبت درخواست دارند.

خبرنگار اصغر اصغری: تا اطلاع ثانوی درخواست شناسنامه جدید برای تعویض نام و نام خانوادگی ثبت نمی‌شود و تنها افراد دارای شناسنامه مخدوش، آب خورده، سوخته، مستعمل و غیرقابل استفاده می‌توانند برای تعویض شناسنامه اصل تا ۴۸ ساعت قبل از انتخابات اقدام کنند.

افرادی که دارای یکی از ۵ مدرک هویتی هستند نیازی به تعویض شناسنامه نیست و می‌توانند و سایر مدارک هویتی در انتخابات شرکت کنند. امسال واجدان شرایط با استفاده از ۵ مدرک هویتی شامل کارت ملی هوشمند، کارت پایان خدمت، گواهینامه، شناسنامه و گذرنامه می‌توانند برای رای دادن استفاده کنند.

 ادارات ثبت احوال در هفته جاری هر روز دایر بوده و روز پنجشنبه ۱۰ خرداد تا ساعت ۱۶ و در روز انتخابات (۱۱ اسفند) تا پایان زمان رأی گیری آماده خدمات رسانی و تحویل شناسنامه و کارت ملی‌های درخواست شده از قبل، است.

دفاتر پیشخوان دولت نیز در هفته جاری موظف به خدمات دهی و تحویل شناسنامه‌های آماده شده در دفاتر هستند، این دفاتر در روز انتخابات نیز خدمات ارائه می‌کنند و متقاضیانی که در این دفاتر درخواست دادند می‌توانند شناسنامه و کارت ملی خود را تحویل بگیرند.

 هم اکنون ۷ هزار و ۳۴۴ کارت ملی هوشمند صادر شده و آماده تحویل به مردم است. متقاضیان کارت ملی آن‌ها آماده است می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۶۰۹۰*۴* و مراجعه به سامانه NCR.IR می‌توانند از محل تحویل کارت هوشمند ملی خود مطلع شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار روز سایر رسانه ها