خودنمایی پلنگ ایرانی در دامنه‌های البرز +عکس

کد خبر: 887318

پلنگ ایرانی که در این سال‌ها در زمره کم شمارترین وحوش کشور قرار گرفته بنا به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز، امسال سه بار در زاویه نگاه محیط بانان این استان ظاهر شده است.

خودنمایی پلنگ ایرانی در دامنه‌های البرز +عکس

خبرگزاری ایرنا: پلنگ ایرانی که در این سال‌ها در زمره کم شمارترین وحوش کشور قرار گرفته بنا به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز، امسال سه بار در زاویه نگاه محیط بانان این استان ظاهر شده است.

فردین حکیمی روز یکشنبه در گفت: وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طالقان در حین گشت و کنترل در ارتفاعات طالقان موفق به مشاهده یک قلاده پلنگ و ثبت تصویر آن شدند. وی اظهار داشت: منطقه طالقان از زیستگاه‌های مطلوب برای زیست پلنگ بوده و این سومین بار است که محیط بانان منطقه و همیاران محیط زیست موفق به ثبت تصویر از این گونه ارزشمند شده اند.

حکیمی با اشاره به نقش و اهمیت حضور گونه فوق در زیستگاه‌های حیات وحش از جوامع محلی که همواره یار و یاور محیط زیست هستند، خواست برای حفظ و حراست از این گونه ارزشمند و سایر حیات وحش استان با محیط بانان همکاری کنند. وی اضافه کرد: آمار دقیقی از تعداد این گونه در استان وجود ندارد، زیرا جانوری در حال کمین و تغییرمکان است که به راحتی نمی‌توان آن را مشاهده کرد. حکیمی گفت: منطقه شکار ممنوع طالقان نسبت به منطقه حفاظت شده آمار بالاتری به خاطر وجود این گونه دارد، زیرا از لحاظ زیستگاهی شرایط مطلوبتر و طعمه‌های بیشتری دارد. منطقه شکار ممنوع طالقان دارای ۷۵ هزار هکتار وسعت است. ۶۱۵۶/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها