وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

کد خبر: 1287397

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طرح فروش اینترنتی دارو، سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده‌دار خواهند شد، گفت: این کار به صورت آزمایشی آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

اخیراً رئیس مرکز ملی بهبود و محیط کسب‌وکار اعلام کرده بود که فروش و توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی به‌طور رسمی از یک ماه آینده آغاز می‌شود.

در پی اعلام این خبر، انجمن داروسازان ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهور با هشدار نسبت به غیرکارشناسی بودن این آیین‌نامه، درباره نحوه توزیع اینترنتی دارو، گلایه و درخواست کردند که با تشکیل کمیته‌ای تخصصی، در این آیین‌نامه بازنگری شود.

در همین راستا، بهرام عین‌اللهی درباره فروش دارو در سکوهای اینترنتی اظهار کرد: در اجرای عرضه اینترنتی دارو، سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده‌دار می‌شوند و از جزئیات دارو مطلع نمی‌شوند بلکه به آن‌ها فقط یک کد رهگیری داده می‌شود که با این کد، از داروخانه‌ها، دارو به صورت بسته بندی به سکوها داده می‌شود و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیماران مختار هستند که دارو را به صورت حضوری یا به صورت اینترنتی دریافت کنند‌.

وزیر بهداشت ادامه داد: تمهیدات لازم برای توزیع اینترنتی دارو در نظر گرفته شده و جای نگرانی وجود ندارد.

عین‌اللهی بیان کرد: عرضه اینترنتی دارو به صورت آزمایشی آغاز می‌شود و اگر توزیع دارو در بستر پلتفرم‌ها در اینترنت موفق بود، این موضوع به کل کشور تسری می‌یابد./تسنیم

حجم ویدیو: 1.77M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها