فقط ۲۰ کامیون کمک امروز وارد غزه می‌شود

کد خبر: 1251224

کمک‌های انسانی که قرار است امروز وارد شود، ۲۰ کامیون حاوی تجهیزات پزشکی و مقادیر محدودی مواد غذایی است.

فقط ۲۰ کامیون کمک امروز وارد غزه می‌شود

 منابع از رسیدن اولین محموله کمک‌های محدود بشردوستانه به نوار غزه خبر داده و با اعلام اینکه این مقدار از کمک‌ها نمی‌تواند شرایط فاجعه‌بار غزه را تغییر دهد بر لزوم ارسال مستمر امکانات حیاتی به این منطقه تاکید کردند.

منابع رسانه‌ای امروز از حرکت اولین محموله کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با عبور از گذرگاه رفح خبر دادند.

به گزارش المیادین، صبح امروز اولین کاروان از کمک‌های محدود بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح به سمت غزه حرکت کرده است. « علم الصباح» فعال فلسطینی امروز شنبه اعلام کرد که اولین خودروهای هلال احمر فلسطین و سازمان آنروآ برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه، وارد گذرگاه رفح شده‌اند.

«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد هم‌زمان با ورود اولین کاروان از کمک‌های محدود بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه رفح، منتظریم که سازمان آنروآ به عنوان طرفی که این کمک‌ها را دریافت می‌کند وظیفه خود را در زمینه توزیع این کمک‌ها در مناطق مختلف نوار غزه انجام دهد.

وی در ادامه تاکید کرد که این کمک‌های محدود، کمکی به تغییر شرایط فاجعه‌بار غزه نمی‌کند و باید یک گذرگاه ایمن که به طور شبانه‌روزی برای رساندن کمک‌های اساسی به نوار غزه فعالیت کند، ایجاد گردد و همچنین مجروحان و بیماران بتوانند برای دریافت مراقبت‌های لازم پزشکی به مراکز مناسب درمانی منتقل گردند.

این مقام دولتی فلسطین در غزه همچنین بر ضرورت گشایش دائمی گذرگاه رفح و رساندن همه نیازهای ضروری به بخش‌های خدماتی و بشردوستانه غزه در سایه اتمام ذخایر سوخت و دارو و امکانات پزشکی تاکید کرد.

«وائل ابومحسن» مسئول رسانه‌ای در گذرگاه رفح اعلام کرد که تمهیداتی برای گشایش گذرگاه رفح به شکل کامل و دائمی اندیشیده شده تا کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه گردد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد که این رژیم از 7 اکتبر 3 بار گذرگاه رفح را هدف قرار داده است.

«آنتونیوگوترش» دبیرکل سازمان ملل دیروز در مقابل گذرگاه رفح گفت که دو میلیون نفر در نوار غزه پشت این دیوارها در رنج و عذاب هستند و غذا و سوخت و ... ندارند. نباید مردم فلسطین را دو بار مجازات کرد؛ یک بار با جنگ و یک بار با جلوگیری از رسیدن کمک‌ها.

 

حجم ویدیو: 14.89M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها