سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبات امروز مجلس در حوزه مسکن؛

رونق ساخت و ساز در ۵ سال آینده با مصوبه مجلس

کد خبر: 1250023

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مصوبات امروز مجلس در جهت رونق ساخت و ساز را پیرامون احیای بافت‌های فرسوده شهری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را تشریح کرد.

رونق ساخت و ساز در ۵ سال آینده با مصوبه مجلس

عبدالجلال ایری با اشاره به مصوبات برنامه هفتم توسعه در حوزه مسکن، گفـت: امروز نمایندگان مجلس در جریان بررسی فصل 11 گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مبحث توسعه مسکن در ماده 50، مصوباتی را در جهت توسعه مسکن و شهرسازی در قالب تامین زمین برای جوانان و نحوه واگذاری اراضی و توسعه شهری و رفع موانع پیش روی اجرای قانون جهش تولید مسکن داشتند.

وی ادامه داد: تامین زمین، سرمایه، مصالح ساختمانی با قیمت مناسب از جمله ساختارهای اساسی اجرای قانون جهش تولید مسکن  است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی درحوزه مسکن و تسهیل امر ساخت و ساز، عنوان کرد: یکی از مصوبات امروز مربوط به الحاق زمین به داخل محدوده‌های شهری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث شهرک‌های مسکونی و طرح‌های حمایتی مسکن‌سازی است که از جمله مواد بسیار مهم در برنامه هفتم توسعه به شمار می‌رود.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس ادامه داد: مصوبه دیگر امروز مجلس در حوزه حمایت از نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده در دل شهرها بود که به دلیل وجود معابر کوچک و بناهای ناپایدار در برابر حوادث طبیعی به شدت آسیب پذیر هستند. از این رو مجلس به منظور تشویق مالکان به مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده به وزارت راه اجازه داد تا  اراضی یا واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده را تا سقف چهل درصد (%40) بیش از قیمت کارشناسی، قیمت گذاری کرده و در راستای برنامه معاوضه کلید به کلید با واحد مسکونی نوساز معاوضه کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: مصوبه دیگر امروز مجلس در راستای اهداف توسعه مسکن روستایی بود که در همین راستا نیز وزارت راه مکلف شد با همکاری بنیاد مسکن نسبت به ساخت و نوسازی سالانه200 هزار واحد مسکونی در روستاها اقدام کند و برای این مهم تسهیلاتی با نرخ سود 5 درصد پرداخت شود؛ بی تردید این مصوبه یکی گام های اساسی برای توسعه روستا و بازگشت معکوس جمعیت به روستا است./خانه ملت

حجم ویدیو: 28.67M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها