رئیس جمهور در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیرجند:

می‌خواستند عاشورا پایان باشد اما آغاز شد / عاشورا مظهر همه انقلاب‌ها بوده و خواهد بود/ جاهلیت مدرن به امپراطوری رسانه ای مجهز است

کد خبر: 1243016

رئیس جمهور در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیرجند: می‌خواستند که عاشورا نماند اما اراده خداوند بود که عاشورا پایان نباشد و روز آغاز باشد. خواستند عاشورا در عاشورا بماند اما عاشورا به عصرها و نسل‌ها منتقل شد.

می‌خواستند عاشورا پایان باشد اما آغاز شد /  عاشورا مظهر همه انقلاب‌ها بوده و خواهد بود/ جاهلیت مدرن به امپراطوری رسانه ای مجهز است

رئیس جمهور تصریح کرد: آمدنم به استان‌ها عدد ندارد؛ اینقدر به استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم کارهای مورد نیاز در کشور تحقق پیدا کرده است.

سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در محل امامزادگان باقریه (ع) بیرجند اظهار داشت: طرح‌ها و پروژه های استان و شهرستان نه فقط در خراسان جنوبی بلکه در دیگر جاها نیز گفتم زیرا عده‌ای در خوزستان پرسیدند که چند بار قرار است سفر کنید و گفتم به اندازه ای خواهم آمد که اطیمنان حاصل کنم کارها در استان با جدیت دنبال می شود.

وی گفت: من به همکارانم در سطح کشور و ادارات توصیه می‌کنم که نوکری مردم را انجام دهید و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان که همه دولتمردان را به این امر تاکید داشتند که با مردم، از مردم و در ارتباط با مردم به ویژه در ارتباط با مردمی باشند که محرومیت دارند و برخوردار نیستند.

رئیس جمهور ادامه داد: افتخار همه ما باید این باشد که در خدمت مردم باشیم، در اتاقمان به روی مردم باز باشد و سخن و حرف مردم را بشنویم، بدانید که رابطه ناسالم، رشوه، پارتی بازی، فساد و تبعیض به هیچ عنوان زینده نظام اداری جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی گفت: آنچه امام حسین (ع) و اربعین به ما آموخته، زندگی با عزت در همه عرصه‌ها و خدمت بی منت به مردم است.

آیت الله رئیسی افزود: من به شما عاشورایان می‌گوییم که آنچه حسین بن علی (ع) به ما آموخت نه تنها برای ما شیعه و مسلمانان بلکه برای انسانیت درس دارد لذا نقطه مشترک ما با اهل سنت، عشق به امام حسین است و نکته وحدت بین ما و همه ادیان حتی ادیان ابراهیمی و افراد غیرمسلمان عشق به امام حسین (ع) است.

عاشورا منشا همه تحولات جامعه بشری است

وی در بخش دیگر سخنانش با طرح این پرسش که چرا عاشورا باید بماند؟ گفت: عاشورا منشا همه تحولات در تاریخ حیات انسان، خیزش و نهضت‌ها در جامعه بشری بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: اربعین برای این است که عاشورا همواره بماند و برای همه انسانها پیام داشته باشد.

وی با طرح این سوال که چرا ائمه ما می‌خواستند و امام زمان می‌خواهد که عاشورا بماند و چرا باید عاشورا بماند ادامه داد: زیرا عاشورا منشا همه تحولات در تاریخ حیات انسان بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: همه خیزش‌ها، نهضت‌ها و حرکت ها در جامعه بشری به نام عاشورا رقم می خورد و مظهر خیزش ها، نهضت ها، حرکت ها و انقلاب ها در دنیا بوده و خواهد بود.

وی افزود: این اجتماع به نام و یاد ابی عبدالله است و همه برای تسلیت به امام عصر (عج)، تسلیت به امامزادگان واجد التعظیم در این مکان آمده‌ایم و در این اجتماع برای اعلام میثاق و دلدادگی به امام حسین (ع) و عاشورایان جمع شده‌ایم.

وی عنوان کرد: کسانی که در این اجتماع در سراسر کشور، بین راه نجف و کربلا و در کربلای معلی اجتماع ۲۰ میلیونی تشکیل داده‌اند، جلوه عشق و دلدادگی به امام حسین علیه السلام است.

رئیس جمهور گفت: همه ما در این اجتماع بزرگ در سراسر جهان می‌خواهیم اعلام کنیم که حسین جان اگر در عاشورا و در کربلا نبودیم و دشمنان شما، فرزند ۶ ماهه، جوان و یارانت را به شهادت رساندند و ما نبودیم تو را یاری کنیم اما فریاد استغاثه را شنیدیم و امروز از همین جا فریاد «لبیک یا حسین» سر می‌دهیم.

عاشورا روز آغاز است نه پایان

وی افزود: آنان می خواستند عاشورا نماند اما اراده خداوند آن شد که عاشورا به جای اینکه روز پایان باشد، روز آغاز شد و به جای اینکه عاشورا در عاشورا بماند، به عصرها و نسل‌ها منتقل شد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: می خواستند نام حسین نماند اما خداوند متعال با زبان زینب (س) و ابتکارات امام سجاد (ع) کاری کرد که جایگاه حسین بن علی در دل ها باشد و قلب‌ها به نام حسین بتپد.

وی با تاکید بر درک درست شرایط امروز گفت: معتقدیم همچنان که خون امام حسین، جهل زدایی کرد، خون مطهر شهدا نیز به نام سید الشهدا چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند.

رئیس جمهور اظهار کرد: امروز جریان عاشورا ادامه دارد و فریاد استغاثه امام حسین شنیده می‌شود پس ایستادگی و مقاومت مردان و زنان سلحشور به نام عاشورا امروز وجود دارد.

جاهلیت مدرن به امپراطوری رسانه ای مجهز است

وی افزود: جاهلیت مدرن به علم و فناوری، قدرت نظامی و امپراطوری رسانه ای مجهز است و اسم‌ها و نام های نو دارد اما همان جاهلیت قدیم است.

رئیس جمهور ادامه داد: اربعین نماد، نمود و پرچمی است که عاشورا گم نشود لذا برای عصرها و نسل‌ها پیام آزادی، استقلال و خدا خواهی دارد.

وی عنوان کرد: انسان سالک باید همواره با حسین زندگی کند و این پیام اربعین است زیرا سید الشهدا الگوی آزادی خواهی محسوب می شود.

رئیسی گفت: امام سجاد و اهل بیت (ع) اربعین را کنار قبور مطهر شهدای عاشورا برگزار کردند و نشانه های مهم انسان سالک هم زیارت اربعین است. امام حسین (ع) می خواست که با عاشورا جهل زدایی کند تا انسان دوست را از دشمن و راه را از بیراهه تشخیص دهد و جهل بر جامعه غالب نشود.

وی ادامه داد: اما قدرت رسانه ای دشمن کاری کرد که حق، باطل و باطل، حق جلوه داده شود و ظلم بزرگی بر خاندان پیامبر روا شد که آنها را خارجی نامیدند.

بیداری در منطقه متاثر از عاشورا و انقلاب اسلامی

رئیس جمهور گفت: بیداری که امروز در منطقه اتفاق افتاده از کجا واقع شده، یمن همان یمن هشت سال قبل است بلکه امروز به نام انقلاب اسلامی و انقلابی که مبتنی بر عاشورای حسینی است روشنگری و بیداری در منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مردم منطقه می‌خواهند مسلمان زندگی کنند این‌ها همه به برکت خون مطهر و گرانقدر شهداست و روز به روز خون جلوه خون مطهر شهدا در جامعه و جوامع بیشتر خواهد شد.

رئیسی گفت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب شهید قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است تا قاسم سلیمانی چون خون شهدا انسان ساز، جامعه ساز و زمانه‌ساز است لذا روشنفکران ما شهدای ما هستند.

وی خطاب به مردم بیرجند و خراسان جنوبی گفت: باید در این سفر توفیق سفر به همه شهرهای خراسان جنوبی را داشتم که این وظیفه را حتما انجام خواهم داد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: چون در شرایط کرونایی بودیم امروز با عنایت پروردگار و کمک همه مردم به ویژه کادر درمان شرایط متفاوت شده و امکان سفر به شهرستان‌ها وجود دارد گرچه توفیق سفر به همه شهرستان ها را نخواهم داشت اما به تناوت به همه شهرها سر می زنیم و عرض ادب به مردم سختکوش، پرتلاش، متدین و عاشورایی استان خراسان جنوبی خواهم داشت.

آغاز عملیات اجرایی راه آهن شرق در بیش از ۲۰ جبهه کاری

وی گفت: امروز توفیقی حاصل شد که در اربعین حسینی، کاری که سال‌ها مردم خراسان جنوبی، بیرجند، قاین، نهبندان و سربیشه و این مسیر تا گناباد همواره چشم انتظار بودند تا این کار در کشور با حساسیت دنبال شود و طرح ریلی بزرگ رقم خورد به نام امام حسین (ع) در بیش از ۲۰ جبهه کاری این طرح آغاز شده تا مسیر ریلی شمال - جنوب تکمیل شود و این پروژه از جهت راهبردی مهم است.

رئیس جمهور تصریح کرد: عملیات اجرایی خط ریلی که امروز به نام حسین بن علی (ع) آغاز شد به دست توانای مشاوران، پیمانکاران، کارگران و مهندسان در وزارت راه و شهرسازی، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری خواهد شد تا مردم بتوانند زودتر در جریان این گشایش در حوزه تردد و راه قرار بگیرند.

وی گفت: کارهای دیگری که در استان و شهرستان جزو مصوبات سفر دور اول و دوم بود با جدیت هم در استان، استاندار و مدیران کل دنبال می کنند هم در مرکز و رئیس جمهور و معاونت اجرایی مجدانه دنبال می کنند که به امید خدا کارها به ثمر بنشیند.

رئیسی گفت: ما امیدواریم این وحدت، انسجام و یکپارچگی که امروز در استان شاهد آن هستیم با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان و همه خدمتگزاران، روحانیت معزز و دانشجویان، اساتید دانشگاه و حوزه و همه نقش آفرینان که استان خراسان جنوبی را در داشتن روحیه انقلابی، ایستادگی، مقاومت، زمان شناسی و حضور به موقع در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مثال زدنی کرده، این نام بلند همواره برای خراسان جنوبی به عنوان استان زمان شناس  با بصیرت، ولایتمدار و همیشه در صحنه بماند.

وی یادآور شد: همه شاخص ها نشان می دهد که مردم این استان مردمی پرتلاش، فرهنگی به معنای واقعی کلمه و فرهنگ دوست و عاشورایی هستند که این اجتماع امروز هم جلوه ای از همان فرهنگ دوستی و فرهنگی بودن مردم خراسان جنوبی است و من هم افتخار می‌کنم که در این جمع هستیم شاید به برکت دعا، اشک های چشم و دل‌های پاک شما نام بنده هم در طومار عزاداران حسینی (ع) ثبت و ضبط شود.

رئیس جمهور همزمان با اربعین حسینی صبح چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد. سومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مردمی است که همزمان با روز اربعین با هدف حضور در جمع مردم استان در شهرستان‌های مختلف انجام می‌شود.

همچنین عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است امروز با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم این دیار به مرحله اجرا برسد.

رئیس جمهور سپس در پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی که از میدان آزادی بیرجند تا آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برگزار می‌شود، شرکت و در جمع عزاداران سخنرانی کرد.

سفر به شهرستان مرزی درمیان و دیدار با مردم در شهر اسدیه، سفر به شهرستان فردوس و دیدار مردمی در مصلی فردوس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است.

نشست با نخبگان و ائمه جمعه، علما و طلاب در بیرجند از برنامه‌های پایانی سفر یک روزه آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی است.

سید ابراهیم رئیسی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سومین سفر دور اول سفرهای استانی و ۲۴ و ۲۵ آذر سال گذشته در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی سفر کرد. / ایرنا

 رئیسی: دولت قرار نیست مردم را نگران سازد؛ بر همه مشکلات فائق می‌‌آییم

رئیس جمهور گفت: دولت، دولت شده که مشکلات را برطرف کند و قرار نیست که مردم را نگران سازد و با اعتماد به خداوند و با سرمایه ملی حضور مردم، خواهیم توانست بر همه مشکلات فائق آییم.

 سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در مصلی امام خمینی (ره) فردوس در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: روز اربعین نماد و نمود عاشورای حسینی است و روزی است که برای زیارت اباعبدالله (ع) پرچم شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه با کلمه جاماندگان موافق نیستم ولی امکان ارتباط با امام حسین (ع) برای همه فراهم است، عنوان کرد: امام حسین (ع) را خداوند به ایشان وجاهت و آبرو داد به طوری که هر کسی بخواهد به وجاهت برسد باید به ایشان متوسل شود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) به همه انسان‌ها و جوامع وجاهت می‌دهد، مردم ما هم حسینی هستند و کربلای حسین دل آنها را متوجه کسی می‌کند که می‌گوید: «من آمده‌ام برای همه موحدان، عارفان، عاشقان، مجاهدان، صالحان، عدالت‌خواهان و حق گرایان و حق‌خواهان و همه آنها که به انسان و نجاتش و به تشکیل نظام قرآنی و حسینی فکر می‌کنند الگو باشم».

رئیسی با بیان اینکه در زیارت اربعین خوانده‌ایم که امام حسین (ع) خون خود را دادند تا جامعه اهل تعقل و بصیرت باشد و در جهل غوطه‌ور نشود، تصریح کرد: مستکبران می‌خواهند بر جهل جوامع سوار شوند‌ و تلاش می‌کنند جوانان اطلاع حقیقی و بصیرت واقعی را پیدا نکنند و راه را از بی‌راهه تشخیص ندهند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آنها برای اینکه این قسمت از بصیرت نباشد اگر شبکه‌ای جهل‌زدایی کند آن را تعطیل می‌کنند، اظهار کرد: مگر آنها معتقد به آزادی نیستند و می‌گویند که اینها مضر هستند، اگر اندیشه ما مخالف با نگاه استثماری آنها باشد، می‌گویند، نمی‌توانید این اندیشه را به دنیا مخابره کنید ولی مدعی آزادی قلم هستند.

رئیسی گفت: امروز سپاه و لشکریان دشمن را با حیله و فتنه‌های بسیار می‌بینیم، جریان عاشورا خط ممتدی بوده که ادامه دارد به ادامه تاریخ و همواره دشمن می‌خواهد حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد و آنقدر ادراک مردم را با شایعات رقم می‌زنند که بهترین انسان‌ها باطل شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از شایعه‌سازان در کنار کفار یاد می‌شود، عنوان داشت: دشمن می‌خواهد مردم به دنبال ایمان کفر حرکت کند، امام بصیرت‌آفرینی را تبلیع کردند و گفتند که مبادا در تشخیص دشمن اشتباه کنید و همواره مقتدای بصریت‌آفرین و رهبر فرزانه ما بودند که مراقبت کنیم که راه گم نشود.

امروز تجارت ما در منطقه رکورد زده است

رئیس جمهور، شهدا را روشنفکران واقعی جامعه دانست و تصریح کرد: آنها به‌خوبی زمان را شناختند و امروز در امتداد تاریخ، کسانی که عاشورایی بیندیشند و عمل کنند راه را شناخته‌اند، از ویژگی‌های مردم این منطقه، ولایتمداری است و فهم و درک شما این بوده و این راه شهدایی بوده که ترسیم شده است.

وی گفت: جنگ شناختی و ادراکی که امروز با آن مواجه هستیم به این دلیل بوده که اختلال در جامعه در ابعاد مختلف ایجاد کنند و دشمن جنگ ترکیبی به راه انداخته و از همه ابزارها در این جنگ بهره می‌برد ولی ملت ایران با تکیه بر داشته‌هایشان دشمن را ناکام ساخته‌اند.

رئیس جمهور اظهار داشت: دشمن اراده کرد ما را متوقف سازد ولی نتوانست رشد اقتصادی، رشد تولید و رشد تجهیزات تولید را متوقف سازد که بر عکس شد و امروز تجارت ما در منطقه رکورد زده است.

رئیسی تصریح کرد: ملت ایران با حضور همه‌جانبه خود دشمن را ناامید ساخته و ترفندهای آنان کارساز نبوده است و همکاری و همراهی مردم با نظام دشمنان را وادار کرده که به بسیاری از حقایق اذعان کنند و امروز کشور نه‌تنها مورد توجه منطقه بلکه مورد توجه دنیا است.

شعار ما در حوزه‌های مختلف شعار «ما می توانیم» است

وی با بیان اینکه همه این توفیقات به برکت خون شهدا و برکات اربعین و عاشورا است، گفت: اینها عزت کشور هستند و نشان دادیم که شعار ما در حوزه‌های مختلف شعار «ما می توانیم» است.

رئیس جمهور اظهار کرد: دولت، دولت شده که مشکلات را برطرف کند و قرار نیست که مردم را نگران سازد و با اعتماد به خداوند و با سرمایه ملی حضور مردم، خواهیم توانست بر همه مشکلات فائق آییم.

رئیسی با بیان اینکه در خراسان جنوبی کار بسیار شده و وضع تمام مناطق با قبل متفاوت شده علی‌رغم کاهش نزولات آسمانی و مشکلات کارهای بسیاری انجام شده است، گفت: رفع مشکلات ما در درون کشور بوده و بیگانگان گره‌ای از کار ملت‌ها باز نکرده و نمی‌کنند.

وی بیان داشت: حضور جمهوری اسلامی ایران در هر کجا موجب امنیت بوده و راهکار امنیت در منطقه نیز خارج شدن مستکبران از منطقه بوده تا خود مردم منطقه، آن را رهبری کنند و بسازند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مسائل و مشکلات شهرستان‌ها و استان‌ها را دنبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که مسائل در پیگیری به نتیجه می‌رسد، افزود: نسبت به خطوط ریلی خواست به‌حقی بوده که آنچه تاکنون انجام شده، خوب بوده است، این کار امروز در ۲۳ جبهه کاری رقم خورد و انجام این مسیر ریلی کارها را تسریع خواهد کرد و امیدواریم مردم از برکات آن بهره‌مند شوند.

۱۰ هزار روستا تنش آبی آنها به آبرسانی پایدار تبدیل می شود

رئیسی با اشاره به اینکه آبرسانی که در منطقه انجام می‌شود پایدار خواهد بود، گفت: صنایعی باید در این منطقه ایجاد و زیرساخت آن محیا باشد که جزو برنامه‌های استان بوده و با پیگیری که استاندار و فرماندار خواهند داشت وضعیت پست برق به‌زودی در شهرستان فردوس نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دولت برنامه‌ریزی شده که ۱۰ هزار روستا تنش آبی آنها تبدیل به آبرسانی پایدار شود که تا امروز ۳۵۰۰ روستا مشکل آنها حل شده است، عنوان کرد: مسئله بیکاری ما در خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر بوده که نشان از وجود روحیه کار و تلاش در بین مردم این منطقه است.

رئیس جمهور به بحث مسکن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه جای جای کشور و استان به کارگاه ساخت مسکن تبدیل شده است، به دنبال تامین اعتبارات و پیگیری مسائل هستیم و همه کشور و مناطق تبدیل به کارگاه شده است.

رئیسی با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل کشور در این دولت وارد کانال ۵ هزار کارخانه شده است، گفت: این به معنی اشتغال، تولید و فعالیت است، آینده را بسیار روشن و درخشان با تلاش و پشتکاری که مردم دارند، می‌بینیم.

رئیس‌جمهور :دشمن به دنبال تضعیف ایمان ها است

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف ایمان‌ها است، گفت: باید به تعبیر رهبری، به دنبال تقویت ایمان باشیم چراکه تداوم انقلاب در گرو این امر است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به خدمات موکب داران در پذیرایی از زائران اربعین در عراق بیان کرد: خدمات سخاوتمندانه دولت عراق، تمام نهادها، ارگان‌ها و افرادی که در این رویداد تمدن ساز و بزرگ جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اهمیت اربعین اظهار کرد: اربعین رویداد بزرگ، خاطره انگیز و تمدن ساز برای جهان اسلام بوده که ان شالله زمینه ساز ظهور مقدس منجی عالم بشریت خواهد بود.

رئیسی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی افراد حاضر در جلسه بیان کرد: امروز وظیفه تمام افرادی که صاحب سخن و قلم هستند، این است که اطلاعات شأن را به روز کرده و در مقابل هجمه سنگینی که برای شکل گرفتن ادراک‌ها در جنگ ترکیبی به وجود آمده، در حوزه‌های مختلف جهاد تبیین را عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف ایمان‌ها است، گفت: باید به تعبیر رهبری، به دنبال تقویت ایمان باشیم چراکه تداوم انقلاب در گرو این امر است.

رییس جمهور اظهار کرد: دولتمردان و فعالان اقتصادی باید با عمل خود در دل مردم ایجاد امید کنند تا دشمن نتواند با جنگ شناختی و ادراکی ایجاد یاس کند.

وی با بیان اینکه تبیین باید با باز شدن گره‌های ذهنی همراه باشد در غیر اینصورت به یاس و نا امیدی تبدیل می‌شود، افزود: تمام بیان‌ها باید ناظر به گره‌های ذهنی باشد که دشمن با اقدامات و ناکارآمدی‌های خود ایجاد می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه جای خرسندی است که بیش از ۲۰۰ مجموعه علم و فناوری و دانش بنیان در مرکز استان وجود دارد، تاکید کرد: باید به تعبیر رهبری، شرکت‌های دانش بنیان به لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز ۴۰۰ هزار نفر با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط دارند که گام بسیار موفقی است، گفت: باید صنعت و دانشگاه در کنار هم باشند که این اتفاق افتاد و باید بدون وقفه انجام شود.

رئیسی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز تربیت معلم و از مهم ترین دانشگاه های کشور است که خواستاریم مورد توجه قرار گیرد، گفت: اساتید سرمایه های کشور هستند که هم خودشان و هم دولت باید شان و منزلت آنها را مورد توجه قرار دهند.‌

وی با بیان اینکه برای احداث خوابگاه های دانشجویی متاهلی دست به کار شده ایم، گفت: برای رفع مشکل مسکن اساتید هم رایزنی هایی انجام شده است.

رئیسی با اشاره به مشکلات مطرح شده پیرامون مسکن، بیان کرد: در تمام شهرهای خراسان جنوبی به جز بیرجند، ساخت مسکن ویلایی با قوت ادامه دارد تا مسئله مسکن حل شود.

رئیس جمهور باتاکید بر توجه به ایثار گران گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران در این دولت آغاز و در بسیاری از وزارت خانه ها و دستگاه ها انجام شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده پیرامون اخذ مالیات بیان کرد: اساس مالیات، اعتماد به اصناف است که باید به سخن اصناف و اظهار آنها اعتماد کرد چراکه مورد اعتماد ما هستند.

تورم باید با رشد تولید مهار شود

رئیسی با اشاره به تاکیدات رهبری پیرامون مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: باید با افزایش تولید، تورم را مهار کرد که در چهل ساله انقلاب تورم مهار شده اما با رکود مواجه بوده است.

وی با اشاره به پروژه ریلی خراسان جنوبی بیان کرد: از دست اندرکاران خواستاریم با انجام اقداماتی جهادی، این عقب ماندگی ریلی در استان جبران شود.

اقتصاد سنگ در خراسان جنوبی فعال شود

رئیس جمهور با بیان اینکه در خراسان جنوبی اقتصاد سنگ باید فعال و از خام فروشی جلوگیری شود، گفت: نباید در حوزه معادن دولت متصدی باشد و تصدی گری کند بلکه باید پای بخش خصوصی را باز کرد و کار دولت هدایت، حمایت و نظارت باشد.

وی با بیان اینکه خواستاریم با پیگیری ها موانع داد و ستد با افغانستان رفع شود، گفت: مرز ظرفیت عظیمی بوده که باید فعال شدن بازارچه های مرزی در خراسان جنوبی دنبال شود.

کمک دولت برای راه اندازی ایرلاین اختصاصی در خراسان جنوبی

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده پیرامون ناوگان هوایی استان اظهار کرد: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری آمادگی دارد و دولت باید برای ایجاد خط هوایی همکاری کند، که اقدامات لازم پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت کمک خواهد کرد که ایرلاین اختصاصی با حضور بخش خصوصی در خراسان جنوبی راه اندازی شود و باید مسئولان استان پیگیری های لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: آمار جرایم در خراسان جنوبی بسیار پایین بوده که رمز آن در دینداری مردم است و باید به عنوان یک سرمایه و هویت استان که مورد هجوم فرهنگ های بیگانه است، حفظ شود.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده پیرامون حق مالکانه معادن و مالیات مازاد، بیان کرد: طی سال گذشته در قانون بودجه صندوق توسعه و پیشرفت را برای استان ها پیشنهاد کردیم که برای خود استان ها درامد داشته باشد و فروش اموال دولت و مولد سازی به صندوق واریز شود.

وی با بیان اینکه برخی پروژه ها طی چندین سال بر زمین مانده که موجب رنج مردم است، گفت: به سامان رساندن طرح های نیمه تمام یکی از مهم ترین دستور کارهای دولت است.

وی بیان کرد: سال گذشته این صندوق تصویب نشد اما در برنامه هفتم توسعه امده که اگر به تصویب مجلس برسد و ایجاد شود، دست استان ها برای تکمیل طرح های نیمه تمام باز خواهد شد.

حقوق کارگر یک روز عقب نیفتد

وی با بیان اینکه اگر دولت و شرکتی که مرتبط با ادارات و سازمان های دولتی است به هر دلیلی کمبود اعتبار دارد نباید سر کارگر تلافی شود، تاکید کرد: حقوق کارگر نباید یک روز عقب بیفتد چراکه معوق ماندن حقوق افرادی که عرق بر جبین دارند، پسندیده نیست.

وی با بیان اینکه نسبت به صنایع تبدیلی اقداماتی انجام شده و کارهایی در دستور کار است، اظهار کرد: توصیه رهبری به دولت و مسئولان، ارتباط با مردم به ویژه دانشگاه ها و دانشجویان است چراکه باعث گره گشایی می شود.

رئیسی با بیان اینکه ۱۱ سال رتبه بندی معلمان عقب افتاد اما در سال اول دولت اجرایی شد، اظهار کرد: حقوق و درآمد معلم ها در طرح رتبه بندی، زمینه ای برای ارتقای تعلیم و تربیت، علم افزایی و رعایت شان و منزلت معلمان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نقش دادن به مردم اساس کار دولت مردمی است، گفت: مردم در تمام حوزه ها اعم از کشاورزی، دام و طیور، کشاورزی حضور دارند و دولت تنها سه اصل نظارت، حمایت و هدایت را دارد.

وی با بیان اینکه در هر صحنه ای که با مردم پیش رفتیم کار موفق بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه مردم هم اعم از زن و مردم در تمام صحنه ها در کنار دولت هستند.  

رییسی با بیان اینکه در سطح خراسان جنوبی اقدامات خوبی نسبت به جاده های مواصلاتی انجام شده است، گفت: تمام مسئولان در تمام حوزه ها باید با اقداماتی جهادی و دنیایی از امید و ایمان نسبت به جبران برخی عقب ماندگی ها گام بردارند.

رییس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی خواهد رشد تولید و اقتصاد داشته باشیم، گفت: دز رشد تولید گام های خوبی برداشته شده و تجارت ما در منطقه رکورد زده است.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه مشتاق تجارت با ایران بوده و تولیدات ما را به دیگر کشورها ترجیح می دهد، گفت: در گردشگری سلامت پیشرفت های خوبی داشته ایم و مورد توجه کشورهای مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه امروز افتخار می کنیم ۹۵ درصد داروی پزشکی را در داخل تولید می کنیم و تجهیزات اتاق عمل در داخل تولید می شود، گفت: علی رغم خواست دشمن، از بسیاری از تهدیدها و تحریم ها، فرصت ایجاد شده و کشور روز به روز در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه تقویت ایمان ها و امید ها در مقابل دشمن باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: حق خسته شدن ندارید و باید با امید گام هایی بزرگ برداشت چراکه قله ها به دست کشور فتح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی دو برابر گذشته جذب سرمایه گذاری خارجی داریم، گفت: امروز جنگ اراده ها بوده و دشمن نمی خواهد به فرزانگی در تمام حوزه ها برسیم.

وی بیان کرد: دشمن خیال می کند با ایجاد بلوا و آشوی، ایران و انقلاب ناامید می شود اما با توکل به خدا و اعتماد به نفس گام هایی بلند برمی داریم و اینده دولت بسیار روشن است.

حضور رئیس جمهور در منزل نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

رئیس جمهور  با حضور در منزل نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی درگذشت همسر ایشان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور با حضور در منزل آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، ضمن دیدار با ایشان، درگذشت همسر ایشان را مجددا تسلیت گفت.

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه در جریان سفر به خراسان جنوبی، با حضور در منزل آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، ضمن دیدار و گفتگو، بار دیگر درگذشت همسر مکرمه ایشان را تسلیت گفت.

حجم ویدیو: 12.00M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها