رئیسی در نشست خبری پایان سفر خود به آذربایجان شرقی:

برنامه‌ریزی تولید ۳۵ هزار مگاوات برق در کشور / احیای دریاچه ارومیه با قوت دنبال می‌شود

کد خبر: 1226250

رئیس‌جمهور:‌ ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که تاکنون ۷ هزار مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری تزریق شده است. ۱۵ هزار مگاوات همچنان ناترازی وجود دارد که برنامه‌ریزی کردیم این ناترازی جبران شود.

برنامه‌ریزی تولید ۳۵ هزار مگاوات برق در کشور / احیای دریاچه ارومیه با قوت دنبال می‌شود

‌رئیس جمهور با بیان اینکه طرح جامع احیای دریاچه تهیه شده است و اجرای تونل کانی سیب بخشی از طرح بود، گفت: باید کارهای دیگری انجام شود و احیای آن به قوت دنبال می‌شود.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر خود به آذربایجان شرقی به کار شبانه روزی احیای دریاچه اشاره کرد و گفت: این طرح فازهای بعدی دارد و امیدوارم سال آینده شاهد بهره برداری از فاز بعدی باشیم. کار احیای دریاچه رها نمی شود، زنده نگه داشتن امید اصل است و حرکت دولت باید ایجا امید و رفع مشکلات مردم باشد.

رئیس جمهور سفر به آذربایجان شرقی متفاوت دانست و گفت: امیدوارم در سفرهای بعدی به شهرستان های بیشتری سفر کنم در دور اول سفرهای استانی نیازهای فوری را بررسی کردیم و نیمی از مصوبات سفر به اذربایجان شرقی اجرا شده و بقیه در حال اجراست .

آیت اله رئسی با اشاره به اینکه امروز مسیر جدید راه اهن تبریز - تهران بهره برداری شد و خانواده شهدا عازم مشهد شدند، آبرسانی به میانه را یکی دیگر طرح های مهم این استان عنوان کرد و گفت: این طرح پس از 20 سال بهره برداری شد و آب گوارا با اجرای 49 کیلومتر خط و تصفیه خانه به میانه رسید .

وی با اعلام اینکه بیش از 200 روستای استان آبرسانی شد، گفت: تلاش در بخش های مختلف استان ادامه دارد و کار به سامان رسیدن طرح های نیمه تمام برای مردم منطقه از جمله دریاچه ارومیه امید بخش است.

وی رفع بیکاری را از اولایت های دولت عنوان کرد و گفت: هر چند برخی واحدهای تولیدی استان نیاز به کارگر دارند ولی در حوزه اشتغال تحصیل کرده ها نیاز به کار بیشتری است .

رئیس جمهور با بیان اینکه در اجتماعات استان نشانه های امیدواری مردم را شاهد بودم، از اصحاب رسانه خواست در تبیین شرایط موجود و ایجاد امید و همچنان بیان تاخیر در اجرای طرح ها نقش خود را ایفا کنند و کمک حال دولت باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از ابتدای شروع کار دولت با ناترازی برق مواجه بودیم و در این مدت هفت هزار مگاوات برق تولید و به شبکه تزریق شد، گفت: همچنان 15 هزار مگاوات کم داریم و باید تولید برق تا 35 هزار مگاوات افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی تولید 1500 مگاوات برق در حال اقدام است، اظهارکرد: تامین زیرساخت برای تولید از اولویت های دولت است و در این استان هم باید نیاز برق واحدهای تولیدی تامین شود .

رئیس جمهور در خصوص فرسوده بودن کارخانه ماشین سازی و اقدامت قابل اجرا برای نوسازی این واحد گفت: ماشین سازی تبریز مادر صنایع کشور است و من در زمانی که در قوه قضائیه بودم در این واحد حضور یافتم و در 2 سال گذشته تغییراتی صورت گرفت و اکنون تحولاتی خوبی مشاهده می شود و مهمترین نقطه روحیه خوب کارکنان این شرکت است .

وی اظهارکرد: این شرکت از بحران خارج شده است اما تجهیزات این واحد باید نوسازی شود و چه دولت اداره کند چه بخش خصوصی دیگر دچار بحران نخواهد شد .

وی احیای 220 واحد صنعتی و به گفته استاندار آذربایجان شرقی 500 واحدی صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان را کار ارزشمندی دانست وگفت: باید زمینه برای توسعه فراهم شود و تسهیلات اختصاص یابد .

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه ستاد احیای کارخانه های راکد در ریاست جمهوری تشکیل شده و در استان هم فعال است، گفت: برنامه دولت احیای واحدهای راکد و نیمه فعال است.

وی در خصوص اجرای فاز سوم خط آهن خاوران - ایستگاه قدیم تبریز هم گفت: هر چند کار سختی است اما ما مصمم به اجرای آن هستیم تا مسیر ترانزیتی با کشورهای همسایه برقرار شود .

تسنیم

 

حجم ویدیو: 7.15M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها