تلاش معترضان گرجستانی برای ورود به پارلمان

کد خبر: 1209502

که در فضای مجازی منتشر شده تلاش معترضان در گرجستان برای شکستن درب ورودی ساختمان پارلمان و ورود به آن را نشان می‌دهد.

 تلاش معترضان گرجستانی برای ورود به پارلمان

مخالفان دولت گرجستان روز چهارشنبه در فراخوانی تازه خواستار برپایی تظاهرات علیه تصویب پیش‌ نویس قانون بحث‌ برانگیز «ماموران خارجی» شدند که اپوزیسیون از آن به عنوان «آزادی ‌کشی» یاد می ‌کند.

به گزارش منابع خبری، مخالفان دولت گرجستان در اعتراض به قانون موسوم به «مأموران خارجی» به خیابان ها آمدند.

بر اساس این گزارش، تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده تلاش معترضان در گرجستان برای شکستن درب ورودی ساختمان پارلمان و ورود به آن را نشان می‌دهند.

طبق این قانون تمام سازمان‌ هایی که بیش از ۲۰ درصد از بودجه آنها از خارج تامین می ‌شود «عوامل خارجی» شناسایی خواهند شد.آمریکا و اروپا مدعی شده اند که این موضوع تهدیدی برای آزادی بیان است.

گفتنی است، اخیرا مجلس گرجستان طرحی تصویب کرده است که بر اساس این طرح اشخاص و سازمان هایی که دست کم ۲۰ درصد حمایت مالی خارجی دارند باید اعلام کنند.

سه‌ شنبه شب نیز همزمان با تصویب کلیات این لایحه، هزاران نفر از شهروندان این کشور مقابل پارلمان تجمع کرده و با پلیس و نیروهای امنیتی درگیر شده بودند.

این تجمع اعتراضی که با خشم فزاینده ناشی از تصویب لایحه جنجالی «عوامل خارجی» همراه شده بود خیلی زود به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در تفلیس از گاز اشک‌ آور و خودروهای آب‌ پاش استفاده کرد.

وزارت کشور گرجستان با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به دستگیری دست کم ۶۶ نفر در جریان تظاهرات سه‌شنبه شب از زخمی شدن ۵۰ مامور پلیس و تعدادی شهروند غیرنظامی در جریان درگیری‌ها خبر داد.

مهر

حجم ویدیو: 2.06M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها