جزئیات حادثه وحشتناک در مترو/مترو کرج-تهران از ریل خارج شد/حال یک مصدوم وخیم است +فیلم و اولین تصاویر مصدومان

کد خبر: 1117924

به علت برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر، خط ۵ متروی تهران و حومه مسافرگیری در این خط از سمت تهران( صادقیه)به سمت کرج -گلشهر تا ایستگاه ورآورد و در مسیر بالعکس از ایستگاه ورآورد تا تهران صادقیه متوقف شده است.

جزئیات حادثه وحشتناک در مترو/مترو کرج-تهران از ریل خارج شد/حال یک مصدوم وخیم است +فیلم و اولین تصاویر مصدومان

 امروز چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران(صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، به منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت واحد اتوبوسرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه ورآوردتا ایستگاه تهران( صادقیه) و بالعکس  انجام می شود

لازم به توضیح است برای اعلام دقیق دلیل حادثه موضوع در حال بررسی می باشد و آمار دقیقی از مصدومان ارائه نشده است./ ایسنا

 برخورد 2 دستگاه مترو در منطقه چیتگر تهران

آزادی، قائم مقام عملیات شرکت مترو تهران:

 ساعت 7:05 صبح امروز دو دستگاه قطار مترو در منطقه چیتگر با یکدیگر برخورد کردند.

 هم اکنون در حال جداسازی واگن های آسیب دیده از یکدیگر و آزاد کردن خط هستیم.

 این حادثه چند مصدوم داشته است.

علت حادثه پس از بررسی های اولیه اعلام می شود.

خالدی، سخنگوی اورژانس: متاسفانه بر اثر برخورد دو قطار، 10 نفر از سرنشینان قطارها مصدوم شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

 15 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در محل حاضر هستند.

 20 مصدوم در حادثه برخورد دو قطار مسافربری مترو+عکس

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در ساعت 07:4 صبح امروز یک مورد حادثه برخورد دو قطار مسافربری در خط مترو کرج به تهران نرسیده به چیتگر در ایستگاه چیتگر باهم برخورد می کنند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: در ساعت ۰۷:۴ صبح امروز یک مورد حادثه برخورد دو قطار مسافربری در خط مترو کرج به تهران نرسیده به چیتگر در ایستگاه چیتگر باهم برخورد می کنند.

به گفته خالدی تاکنون سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است. همچنین این حادثه بیست مصدوم داشته است که ۱۱ نفر به صورت سرپایی در محل درمان و ۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

حادثه مترو چیتگر

حادثه مترو چیتگر

 

 

افزایش مصدومان حادثه برخورد 2 قطار مترو

خالدی، سخنگوی اورژانس:  تعداد مصدومان بیشتر از شمار اعلام شده اولیه است شمار مصدومان به 22 نفر رسیده است

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه بر اساس آمار اولیه در اثر حادثه برخورد دو قطار در خط 5 مترو حدود 20 نفر مصدوم شده‌اند، گفت: علت حادثه در اسرع وقت توسط کمیسیون سوانح بررسی می‌شود.

20 مصدوم در حادثه برخورد دو قطار مترو/ بررسی علت حادثه در کمیسیون سوانح

محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره حادثه برخورد دو  قطار در خط 5 مترو تهران، اظهار داشت: در این حادثه که صبح امروز به وقوع پیوسته بر اساس گزارش اولیه‌ای که از سوی اورژانس اعلام شده 20 نفر است.

وی درباره علت این حادثه افزود: باید کمیسیون سوانح این ماجرا را بررسی کند که این کمسیون در اسرع وقت تشکیل جلسه خواهد داد و اعضای آن کارشناسان فنی مترو، مدیران ارشد و معاونین شرکت بهره‌برداری مترو تهران است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا طی روزهای قبل در مورد نقص فنی قطار یا خط در این مسیر گزارشی داده شده بود یا خیر،‌گفت: خیر، هیچ گزارشی مبنی بر نقص فنی طی روزهای قبل در این خط و قطارها نداشته‌ایم خط و قطار هر دو سالم بوده ولی متأسفانه این اتفاق رخ داده است.

محمدیان گفت: برخورد دو قطار مترو از بغل بوده و اینکه گفته می‌شود به اصطلاح دو قطار شاخ به شاخ شده‌اند صحت ندارد./ فارس

نجات ١٨ نفر از داخل قطار کرج-تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از خارج کردن ١٨ نفر از داخل دو قطار برخورد کرده در مترو خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: ساعت ٠٧:٠٨ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه برخورد دو قطار در خط ۵مترو، ایستگاه چیتگر به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله در پی آن سه ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی گفت: آتش نشانان با حضور در محل مشاهده کردند که دو دستگاه قطار با یکدیگر برخورد کردند که علت آن توسط متخصصان شرکت بهره برداری مترو اعلام خواهد شد.

ملکی ادامه داد: برخی مسافران خودشان از قطار خارج شده بودند اما برخی دیگر به علت تخریب و کیپ شدن درب ها این امکان را نداشتند. آتش نشانان کمک کردند و حدود ١٨ نفر را از قطار خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه هیچگونه شعله وری نداشته و مسئولان مترو نیز در حال بررسی برای ادامه عملیات هستند تا خط هرچه سریعتر باز شود./ ایسنا

اعلام دقیق زمان بازگشایی مسیر متروی تهران ـ کرج تا ساعتی دیگر

قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو اعلام کرد که زمان دقیق بازگشایی کامل مسیر متروی تهران – کرج و بالعکس مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، آزادی در خصوص آخرین وضعیت حادثه برخورد دو قطار گفت: حوالی ساعت هفت صبح امروز یک قطار تندرو با قطار کندرو در مسیر کرج به تهران برخورد کرد.

آزادی در مورد علت این حادثه اظهار کرد: همکارانمان در حال جداسازی واگن‌ها هستند و هنوز گزارش اولیه تهیه نشده است.

قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص زمان بازگشایی مسیر گفت: مرحله به مرحله همکارانمان در حال جداسازی واگن‌ها هستند و تا یک ساعت دیگر می‌توانیم زمان دقیق بازگشایی مسیر را اعلام کنیم./ ایسنا

عذرخواهی مترو بابت حادثه برخورد دو قطار

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو از مردم بابت حادثه صبح امروز عذرخواهی کرد.

مهدی شایسته اصل درباره حادثه صبح امروز مترو، بیان داشت: از همه شهروندان عزیز که دچار مصدومیت شدند و همچنین عزیزانی که با تأخیر در برنامه کاری خود مواجه شدند پوزش می‌طلبیم.

وی ادامه داد: این اتفاق بیشتر از گذشته ضرورت بروزرسانی و اورهال سیستم‌های سیگنالینگ و یکپارچه‌سازی مراکز فرمان تمامی خطوط را اثبات کرد. انجام این موضوعات با قید اولویت در دستور کار شرکت بهره‌برداری مترو قرار خواهد گرفت.

شایسته اصل در ادامه با تأکید بر آنکه جبران نواقص و کوتاهی‌های گذشته نیازمند اقدامات جهادی است، تأکید کرد: از همکارانم می خواهم با تلاش و فعالیت جهادی  و شبانه‌روزی، کم کاری های گذشتگان را جبران کرده تا دیگر شاهد اینچنین حوادثی نباشیم.

تکذیب "شاخ به شاخ" شدن قطارهای مترو در حادثه صبح امروز

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد که برخورد قطارهای صبح امروز به صورت شاخ به شاخ نبوده است.

به گزارش ایسنا، مطهر محمدخانی در حساب توییتر خود نوشت: "حادثه آن طور که دقایق ابتدایی خبر در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد به صورت شاخ به شاخ نبوده بلکه دو قطار از بغل با یکدیگر برخورد داشتند."

وی نوشت: "تعداد افراد حادثه‌دیده در حادثه متروی تهران-کرج ۲۰ نفر است. ۹ نفر پس از معاینه اولیه اورژانس مرخص و ۱۱ نفر برای درمان به بیمارستان‌های اطراف اعزام شدند که متاسفانه حال یکی از این عزیزان وخیم است. دو قطار شاخ به شاخ نشده‌اند. علت این حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است."

محمدخانی ادامه داد:" ‌‌۱۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین برای انتقال مسافران توسط سازمان اتوبوسرانی تهران به محل اعزام شد و همچنین تاکسیرانی نیز ناوگان خود را جهت خدمت‌رسانی به مردم فراخوانده است."

 وی نوشت: "برآوردهای کارشناسان حاکی از آن است که تا ظهر امروز مشکل خط ۵ مترو جهت سرویس دهی به شهروندان برطرف می‌شود و تیم‌های فنی و کارشناسی درحال بررسی فوری حادثه رخ‌داده هستند و علل بروز این حادثه در دست بررسی است. مراتب به محض نهایی شدن به اطلاع شهروندان شریف تهران خواهد رسید."/ ایسنا

تلاش مترو برای برگشت مسیر شمالی متروی خط ۵ تا عصر/ آخرین وضعیت آزادسازی واگن‌های مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو درباره آخرین وضعیت آزادسازی واگن‌های مترو که در حادثه صبح امروز برخورد دو قطار دچار سانحه شده بودند، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شایسته اصل در خصوص آخرین وضعیت حادثه صبح امروز مترو گفت: از ابتدای حادثه کارشناسان فنی تلاش کردند که هرچه سریع‌تر واگن‌های آسیب دیده را از خط خارج کنند تا خدمت‌رسانی به روال عادی برگردد.

وی با بیان این‌که تلاش خواهیم کرد تا عصر خط شمالی آماده شود، اظهار کرد: امیدواریم برای ساعت پیک عصر که شهروندان می‌خواهند از ایستگاه صادقیه به کرج بروند حداقل خط شمالی را آماده کنیم هرچند که شهرداری مسیرهای جایگزین در نظر گرفته و با دستور شهردار تهران تاکسیرانی و اتوبوسرانی فعال شده و در ایستگاه‌هایی که مردم می‌خواهند از تهران به کرج بروند، آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و جومه با بیان این‌که از شهروندانی که قصد عزیمت از تهران به کرج را دارند می‌خواهیم که در فواصل زمانی متفاوت این کار را انجام دهند و بار ترافیک سبک شود، در مورد مصدومان حادثه گفت: مسائل بیمه‌ای توسط مترو از قبل پیش بینی شده بود اما شهردار تهران دستور دادند که رسیدگی به وضعیت مصدومان برعهده شرکت شهر سالم باشد تا شرکت مترو بر روی آزادسازی خطوط متمرکز شود.

شایسته اصل در مورد جلسه  زاکانی در محل حادثه اظهار کرد: بخش عمده اظهارات من نتیجه این جلسه بود اما شهردار از ما خواستند که تلاش کنیم هرچه سریع‌تر برای عصر مترو آزاد شود به خصوص خط شمالی مترو. هرچند که سازمان اتوبوسرانی نیز ۱۳۰ دستگاه اتوبوس معمولی و تندرو به ناوگان اضافه کرده است تا خدمت‌رسانی به مردم سرعت گیرد.

وی اضافه کرد: کارشناسان فنی مترو با روش‌های مختلف سعی دارند خط را از واگن‌های حادثه دیده تخلیه کنند تا خدمت‌رسانی از سر گرفته شود و تلاش می‌کنیم حداقل تا عصر خط شمالی فعال شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و جومه افزود : همکاران من تلاش می کنند خط شمالی را هرچه زودتر باز کنند تا مسافران ایستگاه صادقیه به گلشهر می رود جابجاییشان در بعد از ظهر انجام‌شود البته این موضوع یه روند عملیات بستگی دارد.

وی گفت:  راههای جایگزینی با استفاده از ظرفیت اتوبوسرانی و تاکسیرانی فراهم‌شده تا جابجای شهروندان انجام‌شود البته از شهروندان خواهش می کنم زمان بندی ترد خود را کمی تغییر دهند و از حمل و نقل جایگزین از ایستگاه صادقیه به گلشهر استفاده کنند. ۱۳۰ دستگاه اتوبوس تندرو نیز با دستور شهردار تهران برای جابجایی مسافران از صادقیه به گلشهر آماده شده است.

شایسته اصل با اشاره به حضور شهردار تهران در محل حادثه و جلسه ای که در همین خصوص برگزار شد گفت:  شهردار دستور دادند هرچه سریعتر کمیته عالی سوانح برگزار و نتایج اولیه به اطلاع شهردار و شهروندان برسد. همچنین شهردار تهران دستورات دیگری در خصوص روند عملیات ساماندهی موضوع و همچنین تردد شهروندان در این جلسه دادند./ ایسنا

 ۳ نفر از مصدومان مترو در بیمارستان هستند/لزوم برگزاری فوریتی جلسه کمیته عالی سوانح

مدیرعامل متروی تهران از تلاش برای بازگشایی خط شمالی متروی تهران - کرج خبر داد و گفت: شهردار تهران دستور دادند هرچه سریعتر جلسه کمیته عالی سوانح برگزار و نتایج اولیه به اطلاع شهردار و شهروندان برسد.

به گزارش ایسنا، شایسته در تشریح آخرین وضعیت برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر گفت: متاسفانه ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر رخ داد که در پی آن ۲۲ نفر مجروح به همراه داشت. براساس آخرین گزارشی که دریافت کردیم در حال حاضر ۳ نفر در بیمارستان هستند که امیدواریم شفای کامل پیدا کند.

وی افزود : همکاران من تلاش می کنند خط شمالی را هرچه زودتر باز کنند تا جابه جایی مسافران ایستگاه صادقیه که به گلشهر می‌روند در بعد از ظهر انجام‌شود البته این موضوع یه روند عملیات بستگی دارد.

به گفته شایسته،  راه های جایگزینی با استفاده از ظرفیت اتوبوسرانی و تاکسیرانی فراهم‌شده تا جابجای شهروندان انجام‌شود البته از شهروندان خواهش می کنم زمان بندی تردد خود را کمی تغییر دهند و از حمل و نقل جایگزین از ایستگاه صادقیه به گلشهر استفاده کنند. ۱۳۰ دستگاه اتوبوس تندرو نیز با دستور شهردار تهرلن برای جابجایی مسافران از صادقیه به گلشهر آماده شده است.

وی با اشاره به حضور شهردار تهران در محل حادثه و جلسه ای که در همین خصوص برگزار شد گفت: شهردار تهران دستور دادند هرچه سریعتر جلسه کمیته عالی سوانح برگزار و نتایج اولیه به اطلاع شهردار و شهروندان برسد. همچنین شهردار تهران دستورات دیگری هم در خصوص روند عملیات و ساماندهی موضوع و همچنین تردد شهروندان در این جلسه ارائه دادند./ ایسنا

حجم ویدیو: 4.25M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها