با کوچک ترین کامپیوتر جهان آشنا شوید

کد خبر: 834238

کوچک ترین کامپیوتر جهان را می شناسید؟ این مینی کامپیوتر را می توان با یک اسباب بازی مینیاتوری به سادگی مشتبه دانست.

با کوچک ترین کامپیوتر جهان آشنا شوید

کالا سودا: اگر اهل دنیای کامپیوتر باشید، می دانید که کامپیوترها از اندازه های گوناگونی برخوردارند. در این میان مینی کامپیوترها نیز حزو جذاب ترین مدل های کامپیوتر هستند.

اکنون یکی از جدیدترین و کوچک ترین کامپیوترهای جهان به بازار آمده است. این کامپیوتر درابعاد ۰.۳ میلی‌متر، ارائه شده که در کنار دانه برنج به عنوان کوچک‌ترین کامپیوتر جهان شناخته می شود.

اما کوچک ترین کامپیوتر جهان چه ویژگی هایی دارد؟ این محصول دارای میکرودیوایس ساخته‌ شده توسط دانشگاه میشیگان و آی بی ام است.

البته این محصول یک محدودیت بزرگ دارد، چرا که به گفته پروفسور «دیوید بلاو» استاد مهندسی برق و کامپیوتر ، با خاموش شدن، برنامه نوشته‌شده روی خود را از دست می‌دهد. بنابراین نمی توانید روی این محصول حساب بلندمدت باز کنید.

یک مشکل دیگر این کوچک ترین کامپیوتر جهان این است که به دلیل ریز بودن قادر به نصب آنتن رادیویی روی آن نخواهید بود و اطلاعات آن از طریق نور دیتا روی آن منتقل می‌شود.

کوچک ترین کامپیوتر جهان در ابعاد ۱ در ۱ میلی‌متری در کنفرانس Think 2018 رونمایی شد اما پیش از آن، عنوان کوچک‌ترین رایانه به «Michigan Micro mote» در ابعاد ۲ در ۲ در ۴ میلی‌متر اختصاص داشته که روی آن برنامه‌نویسی شده و حتی در صورت خاموش شدن نیز دیتای خود را حفظ می‌کند.

از نکات جالب در مورد کوچک ترین کامپیوتر جهان این است که این دستگاه مجهز به سنسوری است که حرارت را از طریق پالس الکترونیکی به وقفه زمانی تبدیل کرده و کار محاسباتی را این‌گونه انجام می‌دهد.

بر همین اساس سازندگان این کوچک ترین کامپیوتر جهان امیدوارند نمونه پیشرفته آنچه ساخته‌اند را در انکولوژی و ارزیابی درمان سرطان استفاده کنند، چراکه تومورها داغ‌تر از دمای طبیعی عمل می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها