کاهش تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه برای زوار در ایام اربعین اجرایی می‌شود

کد خبر: 823697

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: کاهش تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه برای زوار در ایام اربعین اجرایی می‌شود.

کاهش تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه برای زوار در ایام اربعین اجرایی می‌شود

فارس: عباس بیرامی: نصب فیبر نوری در مرز مهران در حال نصب بوده و 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شبکه در حال حاضر نرمال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: در ایام اربعین امسال نیز هیچگونه مشکل مخابراتی در مرز مهران و مسیر ارتباطی به مرز مهران برای زوار وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: درگاه انتقال و کانال‌های ارتباطی کشور تا مرز مهران گسترش یافته و طبیعتا در آنسوی مرز نیز از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه " گیت‌وی‌ها" یا دروازه‌های ورودی با کشور عراق در چند نقطه برقرار شده است، اضافه کرد: در مرز‌های مهران و شلمچه و در آذربایجان شرقی "گیت‌وی‌هایی" با کشور عراق برقرار شده است.

بیرامی تصریح کرد: در ایام اربعین نیز این "گیت‌وی‌ها" افزایش یافته و ترافیک را در خروجی مرزها به اپراتورهای شرکت اتصالات عراق تحویل داده و شرکت اتصالات عراق نیز دارای چند اپراتور خصوصی بوده که این ترافیک را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته تنها مشکل ترافیکی و ارتباطی همسان نبودن تعرفه‌های اپراتورهای ایرانی و عراقی بوده است، گفت: سال گذشته تلاش شده که اپراتورهای عراقی تعرفه خود را در ایام اربعین بکاهند که متاسفانه این مهم اجرایی نشد.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری این تعرفه‌ها کاهش یابد و قطعا کاهش تعرفه‌های اپراتورهای کشور عراق در دست رایزنی وزارت ارتباطات است.

این مسؤول اضافه کرد: متاسفانه سال گذشته رایزنی‌های وزارتخانه به نتیجه نرسید و شخص وزیر هم طی مصاحبه‌ای به زوار پیشنهاد داد که زوار در کشور عراق اقدام به تهیه سیم‌کارت عراقی کنند تا هزینه ارتباطی زوار افزایش نیابد.

بیرامی تصریح کرد: امیدواریم امسال رایزنی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثمربخش شده و همسانی تعرفه‌های اپراتورهای ایرانی و عراقی همسان سازی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: سال گذشته برای تسهیل در تردد زوار و رفاه زائرین تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه در کشور 50 درصد در ایام اربعین کاهش یافت اما کشور عراق این پیشنهاد را نپذیرفت.

وی ادامه داد: تاکنون برای کاهش تعرفه‌ها در ایام اربعین ابلاغیه‌ای دریافت نشده اما با عنایت به سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که هرساله آن را محقق کرده قطعا امسال نیز تعرفه‌های تلفن همراه در ایام اربعین کاهش خواهد یافت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها