معرفی 2 مدل اقتصادی از لپ تاپ ایسر

کد خبر: 1118968

معرفی 2 مدل اقتصادی از لپ تاپ ایسر

لپ‌تاپ‌ها سیستم‌های قابل حمل و بسیار کاربردی هستند، اکثر افراد آن‌ها را برای مصارف کاری، درسی و یا تدریس و... استفاده می‌کنند. به همین دلیل، خرید لپ ‌تاپ امروزه تبدیل به یکی از واجبات زندگی همه شده است. با توجه به نوسان قیمت ارز و گران‌تر شدن تمام اجناس، ممکن است چنین تصور کنید که برای خرید لپ‌ تاپ هم باید هزینه هنگفتی پرداخت بکنید. اما تمام شرکت‌ها علاوه بر محصولات گران‌قیمت‌شان، مدل‌های اقتصادی هم تولید می‌کنند تا کاربران بتوانند با هزینه کمتر از آن‌ّها استفاده کنند. برای مثال شما می‌توانید قیمت لپ تاپ دل و یا لپ تاپ ایسر را در بازه‌های متفاوت پیدا کنید. به عبارت دیگر، قیمت‌های مختلفی از این دو برند در بازار موجود هستند که ما قصد داریم در این جا 2 مدل از لپ تاپ‌های اقتصادی ایسر را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ ایسر 15 اینچی مدل Aspire A315

لپ تاپ ایسر یکی از بهترین برندهای بازار است. خرید لپ تاپ ایسر معمولا به دلیل قیمت خوبی که نسبت به سایر رقیبانش داشت، همیشه به صرفه‌تر از لپ‌تاپ‌های دیگر بوده است. برای مثال ممکن است قیمت لپ تاپ دل و یا ایسوس حتی در یک سطح یکسان بالاتر از ایسر باشد. چرا که برخی محصولات تنها به خاطر بند معروفی که دارند، قیمتشان گران‌تر از سایر محصولات است. در میان لپ‌تاپ‌های ایسر مدل Aspire A315، یکی از بهترین گزینه‌های اقتصادی به شمار می‌آید. این لپ‌تاپ مناسب کارهای سبک و روزمره مانند وب‌گردی، اجرا کردن نرم‌افزارهای آفیس، کارهای دانشجویی (نوشتن مقاله، پایان‌نامه و...) و سایر اموریست که نیاز به پردازش بسیار سنگین ندارد. چرا که معمولا لپ‌تاپ‌های اقتصادی طوری طراحی می‌شوند که سیستم پردازشگر متوسطی برای کارهای سبک داشته باشند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار بسیار زیادی در این زمینه داشت.

این لپ‌تاپ مجهز به صفحه نمایشگر 15.6 اینچی و پردازنده‌ی مرکزی AMD مدل Ryzen 3 است که در حد خودش می‌تواند کار پردازش امور عادی را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد. در میان پردازشگرها، مدل Ryzen محبوبیت بسیار زیاد دارد و به نوعی آزمون خودش را پس داده است. حافظه رم این لپ‌تاپ از نوع DDR4 بوده و ظرفیت آن هم 8 گیگابایت است. وجود چنین ظرفیت بی‌نظیری برای یک لپ‌تاپ اقتصادی، می‌تواند یک مزیت عالی به شمار بیاید. به خاطر این که ممکن است قیمت لپ تاپ دل و یا ایسوس در این سطح بسیار بالاتر باشد و دیگر جزو لپ‌تاپ اقتصادی به شمار نیاید. چرا که معمولا در مدل‌های بالا، ما شاهد حافظه رم 8 گیگابایتی هستیم. اما خوشبختانه لپ‌تاپ ایسر مدل Aspire A315 این امکان را در اختیار ما قرار داده تا با استفاده از ظرفیت بیشتر رم، به راحتی مشغول وب‌گردی و باز کردن تب‌ها و یا صفحات بیشتر مرورگرمان باشیم. ناگفته نماند که این لپ‌تاپ دارای 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی یا هارد از نوع HDD است.

لپ تاپ ایسر 15 اینچی مدل Aspire A315

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Aspire 5 A515

لپ‌تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515 یکی دیگر از مدل‌های اقتصادی و بسیار باکیفیت است. هنگام خرید لپ تاپ ممکن است علاوه بر قیمت آن‌ِ، به اندازه صفحه‌ی نمایشر و یا ابعدادش هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. چرا که اندازه و ابعاد بزرگ لپ‌تاپ، برای بسیاری از افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. خوشبختانه این لپ‌تاپ دارای یک صفحه نمایشگر 15.6 اینچ بوده و ابعاد آن هم 380×260×20 میلی‌متر است. برای کسانی که علاقه‌ی زیادی به داشتن صفحه‌ نمایشگر بزرگ دارند، انتخاب این لپ‌تاپ می‌تواند بهترین گزینه‌ی ممکن باشد. در این زمینه، قیمت لپ تاپ دل و یا ایسوس تفاوت چندانی با لپ تاپ ایسر ندارد. چرا که قیمت نهایی لپ تاپ را معمولا، امکاناتی نظیر پردازشگر، ظرفیت رم و یا نوع هارد مشخص می‌کند که در ادامه به ویژگی‌های این لپ‌تاپ هم اشاره خواهیم کرد.

پردازشگر مرکزی لپ‌تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515 مجهز به CPU اینتل سه هسته‌ای (Core i3) است. چنین پردازشگر هایی می‌توانند برای کارهای سبک و ساده‌ای نظیر وب‌گردی، اجرای نرم‌افزارهای آفیس و... بسیار عالی باشند. ظرفیت رم این لپ‌تاپ 4 گیگابایت و از نوع DDR4 است. اگر قصد داشتید ظرفیت رم لپ‌تاپ را افزایش بدهید، می‌توانید این کار را به صورت مجزا و با صرف اندک هزینه انجام بدهید. ظرفیت حافظه داخلی و یا هارد 128 گیگابایت و از نوع SSD است. حتم داریم شما هم به خوبی می‌دانید که هارد SSD چقدر می‌تواند روی سرعت سیستم تاثیر عالی داشته باشد. به همین دلیل اکثر افراد هنگام خرید لپ تاپ به دنبال مدلی می‌گردند که هارد SSD داشته باشد. حتی ممکن است قیمت لپ تاپ دل و یا ایسوس با چنین امکاناتی، بیشتر از قیمت لپ تاپ ایسر باشد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Aspire 5 A515

دلیل خرید لپ تاپ اقتصادی

گاهی اوقات هدف ما از خرید لپ تاپ انجام کارهای بسیار ساده است. چرا که ممکن است در خانه یک سیستم PC بسیار قوی داشته باشیم و هدفمان از خرید لپ تاپ انجام کارهای اداری، دانشگاهی و... باشد. در چنین مواقعی نیاز به خرید لپ تاپ اقتصادی و بسیار ساده خواهیم داشت تا بتوانیم بیرون از خانه و یا هنگام سفر، کارهای مهم و ضروری‌مان را به راحتی انجام بدهیم. به همین دلیل قیمت لپ تاپ دل و یا ایسوس که سیستم پردازشی بسیار قوی‌تری دارند از قیمت لپ تاپ ایسر اقتصادی گران‌تر است. چرا که لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای کارهای ساده و پردازش‌های سبک ساخته شده‌اند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار بسیار زیادی نظیر کارهای مهندسی و یا طراحی و... داشت. اما این لپ‌تاپ‌ها برای انجام کارهای درسی و امور بسیار ساده، بهترین گزینه ممکن به شما می‌آید.

آیا لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای گیمینگ مناسب هستند؟

اگر بخواهیم در یک کلام پاسخ بدهیم باید بگوییم: خیر! همان‌طور که در بالا اشاره کردیم لپ‌تاپ‌های اقتصادی سیستم پردازشی بسیار قوی ندارند و برای کارهای ساده و پردازش‌های بسیار سبک مناسب هستند. حالا زمانی که شما هدفتان از خرید لپ تاپ برای بازی‌های رایانه‌ای باشد، بدون شک باید به دنبال لپ‌تاپ‌های گیمینگ بگردید. از آنجایی که اکثر بازی‌های کامپیوتری نیاز به پردازنده‌ی مرکز، رم و کارت گرافیک عالی برای پردازش دارند، هرگز نمی‌توان روی یک لپ‌تاپ اقتصادی که برای کارهای کاملا عادی و ساده طراحی شده است، حساب ویژه‌ای باز کرد. حتی اگر خودتان با دقت به قیمت لپ تاپ دل و ایسوس که مخصوص بازی ساخته‌شده‌اند، توجه کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

این 2 لپ تاپ ایسر که در اینجا برایتان معرفی کردیم، جزو لپ‌تاپ‌ّهای اقتصادی بوده که می‌توانید با هزینه‌ی کمتر نسبت به لپ‌تاپ‌های بسیار گران‌قیمت، کارهای ساده و عادی را با آن‌ها انجام بدهید. البته شاید بتوان با آن‌ها برخی نرم‌افزارهای سنگین را اجرا کرد، اما نمی‌توان انتظار مصرف بیش از حد CPU و داغ کردن آن را نداشت. چرا که این نرم‌افزارها کل ظرفیت رم را اشغال کرده و با کشیدن کار اضای از CPU موجب بالاتر رفتن دمای آن می‌شود. در نتیجه بهتر است از هر سیستمی، فقط در حد توانی که دارد، انتظار داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها