آیا نمی‌بینید ظالمان چگونه بر مستضعفان ظلم می‌کنند؟!/ در اسلام تماشاچی نداریم!

کد خبر: 629794

نکته قابل توجه در وصیتنامه اغلب شهدای مدافع حرم پرداختن به دلایل حضورشان در جبهه مقاومت سوریه و عراق است؛ نکته‌ای که باعث می‌شود مطالعه این کتاب برای قشر جوان و دانشجو بسیار راهگشا و اثرگذار باشد.

آیا نمی‌بینید ظالمان چگونه بر مستضعفان ظلم می‌کنند؟!/ در اسلام تماشاچی نداریم!
مدافعین حرم آن‌گونه که هستند/ در اسلام تماشاچی نداریم!
سرویس فرهنگی فردا: «سوره های سرخ حرم» نام یکی از متفاوت‌ترین آثار منتشر شده پیرامون شهدای مدافع حرم است که دربرگیرنده چهل مورد از وصیتنامه‌های شهدای مدافع حرم است. اثری خواندنی که حاوی نکاتی جالب و عمیق از عشق و محبت شهدا به اهل بیت و ولایت فقیه است.
نکته قابل توجه در وصیتنامه اغلب شهدای مدافع حرم پرداختن به دلایل حضورشان در جبهه مقاومت سوریه و عراق است؛ نکته‌ای که باعث می‌شود مطالعه این کتاب برای قشر جوان و دانشجو بسیار راهگشا و اثرگذار باشد.
مسئولیت سنگینی بر دوشمان گذاشته شده
در بخشی از این کتاب که به وصیتنامه شهید حجت اصغری آمده است: «باید به خودمان بقبولانیم که در این زمان به دنیا آمده‌ایم و شیعه هم به دنیا آمده‌ایم که مؤثر در تحقق ظهور مولا باشیم و این همراه با تحمل مشکلات، مصائب، سختی‌ها، غربت‌ها و دوری‌هاست و جز با فدا شدن محقق نمی‌شود حقیقتاً... .
مسئولیت سنگینی بر دوشمان گذاشته شده است و اگر نتوانیم از پسش برآییم، شرمنده و خجل باید به حضور خداوند و نبی‌اش و ولی‌اش برسیم، چرا که مقصریم.»
در اسلام تماشاچی نداریم!
شهید محمودرضا بیضایی یکی دیگر از شهدایی است که وصیتنامه‌اش در این کتاب منتشر شده است. ایشان در وصیتنامه خود با اشاره به جدال همیشگی حق و باطل نوشته است: «بی‌طرفی در دعوای حق و باطل معنا ندارد، باید در مقابل باطل ایستاد. اگر شاعر، هنرمند و یا هرکس دیگری در جنگ حق و باطل بی‌طرف باشد تضییع نعمت خداوند است و اگر باطل بود، خیانت و جنایت است، در اسلام تماشاچی نداریم. گاهی شهید شدن آسان‌تر از زنده ماندن است این نکته را اهل معنا و دقت خوب درک می‌کنند گاهی زنده ماندن و زیستن و تلاش کردن، درک محیط و بصیرت داشتن مشکل‌تر از شهید شدن و لقای الهی است. دعا کنید شهید باشیم نه اینکه فقط شهید شویم. اصلا شهید نباشیم شهید نمی‌شویم!»
مدافعین حرم آن‌گونه که هستند/ در اسلام تماشاچی نداریم!
آیا نمی‌بینید ظالمان چگونه بر مستضعف ظلم می‌کنند؟!
شهید سید روح الله عمادی نیز از جمله شهدای گرانقدر مدافع حرم است که بخش‌هایی از وصیتنامه او در این اثر منتشر شده است: «تا کی باید طلم و تجاوز کفر را ببینیم؟! آیا نمی‌بینید ظالمان چگونه بر مستضعف ظلم می‌کنند؟! از یک طرف با هواپیماهای خود مردم بیگناه یمن را و از طرف دیگر زائران مظلوم بیت‌الله الحرام را و از طرف دیگر مردم مسلمان کشورهای دیگر را چگونه به خاک و خون می‌کشند! چگونه مسلمانی هستیم که ندای مسلمانان مظلوم جهان را می‌شنویم ولی لبیک نمی‌گوییم؟! ... تاریخ نشان می‌دهد که زبونی و تسلیم خطرناک است نه مجاهدت در راه حق.»
چرا نسبت به دشمنی‌های دشمنان بی‌تفاوت هستیم؟
شهید حمیدرضا اسداللهی نیز در وصیتنامه‌اش با گلایه از بی‌تفاوتی گروهی از مردم نسبت به دشمنانی‌های دشمنان اسلام نوشته است: «باور کنید که جنگ هست و جنگ امروز بسی سخت‌تر و دشوارتر از دفاع هشت ساله می‌باشد. دشمن با تمام قوا از زمین و آسمان در حال حمله به مرزهای اعتقادی و ایمانی ماست. حرکتی کنید. امروز دشمن در خصوصی‌ترین لحظات ما و به خصوصی‌ترین مکان‌های ما نفوذ کرده [است] و بنیان خانواده که یکی از ارکان مهم جامعه می‌باشد را از هم پاشیده. و چگونه است که ما نسبت به این مسائل بی‌ تفاوتیم؟! والله قسم، اگر هرکدام از ما به اینجا (بی‌تفاوتی) برسد، یعنی اینکه دشمن تیر خلاص به ما زده است. بی‌تفاوتی یعنی اینکه هرکس به فکر خور و خواب و خشم و شهوت باشد و لا غیر. بی‌‌تفاوتی یعنی اینکه نائب امام زمان(عج)، هر بار نسبت به این مسائل تذکر می‌دهد و ما فقط و فقط می‌شنویم؛ اما هیچ اقدامی نمی‌کنیم. بی‌تفاوتی یعنی سکوت در مقابل قتل و غارتِ مسلمانان، یعنی سکوت در مقابل از بین‌ بردن اسلام.
دوستان اجازه ندهید این مسائل در جامعه عادی شود. یقین بدانید دشمنان قسم‌ خورده ما درصدد عادی‌سازی و از بین‌ بردن آرمان‌های شیعه می‌باشند. همانا که آرمان ما تحقق‌ بخشیدن به عدالت در کره زمین و ستاندن حق مظلومان و ستمدیدگان عالم می‌باشد.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها