روزهای سرد پایانی جشنواره فجر/ فاجعه داوری، جشنواره را از نفس انداخت!

کد خبر: 627235

اعلام زودهنگام نامزدهای جشنواره فجر و آرای عجیب هیئت داوران این دوره که با اعتراض طیف‌های مختلف سینما روبرو شد، روز دهم جشنواره سی‌وپنجم فجر را تبدیل به خلوت‌ترین روز این رویداد فرهنگی کرد.

روزهای سرد پایانی جشنواره فجر/ فاجعه داوری، جشنواره را از نفس انداخت!
روز سرد فجر/ فاجعه داوری، جشنواره را از نفس انداخت
سرویس فرهنگی فردا؛ احسان سالمی: دهمین روز جشنواره فیلم فجر یکی از کم‌رمقترین روزهای این رویداد فرهنگی در چند سال گذشته آن بود. روزی که اغلب فیلم‌ها با سالن‌های تقریبا خالی به نمایش درآمدند و حتی بازیگران و عوامل برخی از فیلم‌ها هم برای دیدن اثرشان حاضر به حضور در برج میلاد نشدند.
اعتراض عوامل «فصل نرگس» به اعلام زودهنگام نامزدهای جشنواره
اولین فیلم روز دهم جشنواره سی‌وپنجم فجر فیلمی به کارگردانی نگار آذربایجانی بود؛ فیلمی که با سرمایه‌گذار حمیدرضا عارف پسر آقای عارف نماینده مجسل شورای اسلامی ساخته شده بود و از حمایت سازمان‌های مختلفی از جمله وزارت بهداشت برخوردار شده بود.
روز سرد فجر/ فاجعه داوری، جشنواره را از نفس انداخت
اما نکته جالب در ارتباط با این فیلم عدم حضور عوامل این اثر در اعتراض به اعلام زودهنگام نامزدهای این دوره از جشنواره و زمان بد نمایش اثرشان در جشنواره فجر بود. «سحر صباغ سرشت» تهیه‌کننده اثر که به تنهایی در این نشست حضور پیدا کرده بود، در ارتباط با دلایل عدم حضور همکارانش در این نشست گفت: علت حضور تنهای من در این نشست، ناخوش احوالی عوامل فیلم از روند اکران فیلم ها و اعلام زودهنگام کاندیداهای جشنواره است. من امروز به تنهایی در اینجا هستم تا احترام اهالی رسانه را حفظ کنم و اگر بی‌رحمانه می‌خواستم رفتار کنم فیلم نباید امروز اکران می‌شد.
برداشت تکراری آقای پرحاشیه از یک ماجرای قدیمی
سال گذشته که هومن سیدی با ساخت «خشم و هیاهو» به سراغ برداشتی آزاد از ماجرای معروف شهلا جاهد رفته بود، شاید هیچکس فکر نمی‌کرد این داستان تلخ و تکراری و قدیمی باز هم قرار باشد در سینمای ایران مورد اقتباس قرار گیرد. اما علی عطشانی کارگردان پرحاشیه سینمای ایران که همیشه به دنبال سوزه‌های جنجالی بوده است؛ یک بار دیگر به سراغ همین سوژه تکراری و نخ‌نما رفت و البته نتیجه کارش در نهایت اثری به مراتب ضعیف‌تر از اقتباس سال گذشته هومن سیدی از این ماجرا بود!
روز سرد فجر/ فاجعه داوری، جشنواره را از نفس انداخت
البته عطشانی برای اثرش از تکنیک مرسوم سینمای ایران در چند سال گذشته استفاده کرد و اجرای یکی از نقش‌های اصلی اثرش را به مازیار فلاحی خواننده موسیقی پاپ کشور سپرد تا شاید از این راه به تعداد مخاطبان این داستان تکراری بیفزاید.
ترومای سرخ، خبرنگاران، سالن خالی، فوتبال و دیگر هیچ!
اما بدون شک جالب‌ترین اتفاق روز گذشته جشنواره فجر مربوط به خالی شدن سالن نمایش فیلم سینمایی «ترومای سرخ» بود. فیلمی که در سانس سوم این روز به نمایش درآمد و تقارن زمان نمایش آن با بازی فوتبال استقلال تهران و السد قطر در کنار کیفیت بیش از اندازه پایین اثر باعث شد تا خبرنگاران با ترک سالن نمایش فیلم به سراغ تماشای فوتبال بروند!
روز سرد فجر/ فاجعه داوری، جشنواره را از نفس انداخت
سروصدای و تشویق‌های اهالی رسانه در حاشیه تماشای این بازی به قدری زیاد بود که کم کم سایر افراد حاضر در مرکز همایش‌های برج میلاد نیز برای تماشای بازی فوتبال دور آن‌ها جمع شوند تا حال و هوای مرکز همایش‌های برج میلاد از سینما به سمت ورزش تغییر کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها