از خنده‌های حضار به فیلمی که قرار بود غمگین باشد تا دفاع مجدد ایوبی از تحریم اسکار!

کد خبر: 623148

روز دوم جشنواره فجر اتفاقات قابل توجهی داشت که مهمترین آن‌ها اعتراض اهالی رسانه به ضعف کیفی برخی از آثار نمایش داده شده و خنده‌های ممتد و پیاپی آن‌ها به ضعف‌های موجود در این آثار بود.

از خنده‌های حضار به فیلمی که قرار بود غمگین باشد تا دفاع مجدد ایوبی از تحریم اسکار!
از خنده‌های حضار به فیلمی که قرار بود غمگین باشد تا دفاع مجدد ایوبی از تحریم اسکار!
سرویس فرهنگی فردا؛ احسان سالمی: دومین روز جشنواره فیلم فجر درحالی با پخش چهار فیلم «چراغ‌های ناتمام»، «شماره 17 سهیلا»، «دعوتنامه» و «تابستان داغ» به پایان رسید که ضعف‌های شدید فنی و تکنیکی موجود در برخی از این آثار با واکنش تند و تیز اهالی رسانه روبرو شد.
معیار انتخاب‌ها چه بود؟
بدون شک مهم‌ترین حاشیه روز دوم جشنواره فیلم فجر اعتراض اهالی رسانه به ضعف‌ مفرط آثار نمایش داده شده بود. آثاری که با وجود داشتن قصه‌های تلخ اجتماعی به قدری ضعیف ساخته شده بودند، که موجبات خنده ممتد و پیاپی اهالی رسانه را در سالن برج میلاد فراهم کردند.
فیلم سینمایی «دعوتنامه» یکی از همین آثار بود که بهترین عبارتی که در مورد آن می‌توان به کار برد؛ «فاجعه» است! فیلمی که به واسطه ضعف‌های عجیب و غریب قصه اثر و بازی بازیگران آن؛ به شدت مورد تمسخر قرار گرفت.
جالب آن که مهرداد فرید کارگردان «دعوتنامه» در دفاع از این فیلم و تمسخر اثرش در جشنواره فجر گفت: «گنج قارون» هم که یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است مورد خنده و تمسخر قرار گرفت!
نکته جالبی که اکثر اهالی رسانه به آن اشاره می‌کردند، چگونگی حضور این اثر در بخش چشم‌انداز جشنواره بود، آن همدر شرایطی که آثار شاخص دیگری برای حضور در این بخش کنار گذاشته شدند.
از خنده‌های حضار به فیلمی که قرار بود غمگین باشد تا دفاع مجدد ایوبی از تحریم اسکار!
نظرات آقای رئیس در مورد تحریم اسکار و کاناپه
یکی دیگر از اتفاقات مهم روز دوم جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و رئیس جشنواره فجر در برج میلاد و بازدید از سالن رسانه‌ها بود. ایوبی که برای دقایقی در نشست فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» حضور پیدا کرده بود، با حضور در جمع خبرنگاران در ارتباط با آثار حاضر در این دوره از جشنواره گفت: فکر می‌کنم خود فیلم‌سازان ما بنای‌شان بر همکاری است و علاقه دارند فیلم‌هایی بسازند که دیده شوند به همین دلیل ضوابط و مقررات را رعایت می‌کنند و خودشان شیرینی‌ آن را در نهایت احساس می‌کنند.
وی همچنین در دفاعی تمام قد از اقدام اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی برای عدم حضور در مراسم اسکار با وجود منع قانونی دولت آمریکا برای این حضور، گفت: به نظرم کار هر دوی آنها ستایش بود به عنوان ایرانی از آنها تشکر می‌کنم.
ایوبی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که در ارتباط با وضعیت فیلم سینمایی «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری و سرنوشت اکران آن گفت: «کاناپه» فقط در جشنواره حضور نیافته و هنوز اتفاق دیگری برای آن رخ نداده و باید مراحلش را طی کند. در حال حاضر که مشغول برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم و رسیدن به «کاناپه» جایش اینجا نیست.
از خنده‌های حضار به فیلمی که قرار بود غمگین باشد تا دفاع مجدد ایوبی از تحریم اسکار!
رونمایی از کاتالوگ کلاکتی
رونمایی از کاتالوگ این دوره از جشنواره یکی دیگر از اتفاقات مهم روز دوم بود. کاتالوگی که به شکل کلاکت طراحی شده است و محمد حیدری در ارتباط با آن گفت: از دوره سی و چهارم تصمیم گرفتیم تا برای طرحی کاتالوگ جشنواره از نشانه های سینمای ایران استفاده کنیم، در همین راستا کاتالوگ جشنواره در دوره قبل حلقه فیلم ۳۵ میلیمتری بود و در این دوره کاتالوگ جشنواره به صورت کلاکت طراحی شده است.
حیدری همچنین تاکید کرد: این تنوع و نفیس بودن کاتالوگ جشنواره به این دلیل است که تنها چیز مکتوبی است که از جشنواره فیلم فجر باقی می‌ماند و امیدوارم که بتواند به خوبی در ذهن شرکت کنندگان در جشنواره باقی بماند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها