رفتن بازیگران به دلیل ضربه‌های روحی است/ اگر منصفانه نگاه کنیم تعداد جشنواره‌ها زیاد است

کد خبر: 588381

پندار اکبری بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی فردا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به سوالات خبرنگار فردا در خصوص وضعیت تولید آثار، کم کار شدن بازیگران و رفتن آنها از کشور پاسخ داد.

رفتن بازیگران به دلیل ضربه‌های روحی است/ اگر منصفانه نگاه کنیم تعداد جشنواره‌ها زیاد است
پندار اکبری

سرویس فرهنگی فردا: پندار اکبری بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی فردا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به سوالات خبرنگار فردا در خصوص وضعیت تولید آثار، کم کار شدن بازیگران و رفتن آنها از کشور پاسخ داد.

پندار اکبری در پاسخ به سوالی درباره دلیل کم کار شدن بسیاری از بازیگران افزود: «افت تولیدات نمایشی صداوسیما موجب شده خیلی ها در این حرفه الان خانه نشین و بی کار باشند. تنهایی و افسردگی به سراغ خیلی از اهل هنر آمده و اذیت می شوند. خیلی از پیش کسوت ها و جوانهای ما ناراحت هستند که چرا با این همه سابقه کاری و تلاش الان مهره های سوخته هستند در صورتی که یک زمانی هرکس به اندازه خودش سر کار و مشغول بود. درآمد داشت و سیراب می شد از اینکه مشغول کار حرفه ای هنری خودش است. اما متاسفانه الان این اتفاق نمی افتد.»

بازیگر سریال فاصله ها درباره دلیل رفتن بازیگران به شبکه های خارجی چنین توضیح داد: «رفتن بازیگران یک زمانی واقعا به این ضربه های روحی باز می گردد که سراغ آنها می آید. من به شخصه دارم اذیت می شوم از این اتفاق ناگواری که در سینما و تلویزیون ما می افتد. ناراحت می شوم که چرا بیکاری وجود دارد و پیشنهادها هم آنقدر درجه پایین و بی کیفیت است که کسی حتی رغبت نمی کند فیلمنامه اش را ورق بزند. حالا کسی مثل من ترجیح می دهد توی خانه بنشیند و همه چیز را به جان بخرد اما یک سری کم می آورند، می گذارند از کشور می روند.»

بازیگر فیلم سینمایی معراجی ها درخصوص تعدد جشنواره های سینمایی در کشور گفت: «اگر منصفانه بخواهیم نگاه کنیم تعداد جشنواره های سینمایی ما یک مقدار زیاد است. من طرفدار جشنواره ای هستم که استعداد یابی کند و بر مبنای یک سری فرمول ها پیش برود. مثلا جشنواره ای که ژانرها را تقویت کند و هم به سمت احیای ژانرها برود و هم نبوغ و خلاقیت جوانها را تقویت کند برای جامعه هنری ما. این تبدیل به یک چرخه اقتصادی می شود. نه اینکه یک عده معدود فیلم بسازند و از این جشنواره به آن جشنواره بروند. تربیت، فرهنگسازی و آموزش در جشنواره ها صورت می گیرد.»

این بازیگر جوان که سابقه حضور در 8 تله فیلم را نیز دارد درباره وظیفه اصلی جشنواره ها افزود: «اصولا برگزاری، راه اندازی و شکل گیری جشنواره ها نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوب است. ما در جشنواره ها شاهد حضور فیلمهایی بوده ایم که در اکران عمومی و بین مردم دیده نشده اند و این جشنواره عامل معرفی آن فیلم شده است. اما بخش عمده این حرف به حمایت از تولیدات سینما و تلویزیون و معرفی و تقویت جوانها برای حضور در بازار کار باز می گردد و ادامه فعالیت چهره هایی که چندین سال کار کرده اند. اینکه بستری فراهم بشود که همه بتوانند مشغول فعالیت باشند همه چیزهایی است که باید مدیریت بشود.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها