آهنگساز جوان ایرانی در فینال فستیوال بین‌المللی برونو مدرنا

کد خبر: 559451

رامین اخوی‌جو، آهنگساز موفق ایرانی، با یک قطعه کوارتت زهی به فینال فستیوال بین‌المللی موسیقی برونو مدرنا راه‌یافت و پس از اجرای آن از سوی داوران به عنوان اثر برتر و خاص انتخاب شد و توسط کمپانی ایتالیایی Aldebaran به صورت جهانی منتشر خواهد شد.

آهنگساز جوان ایرانی در فینال فستیوال بین‌المللی برونو مدرنا
فستیوال برونو مدرنا
سرویس فرهنگی فردا: فستیوال بین‌المللی موسیقی برونو مدرنا (Maderna Bruno ) که توسط کمپانی KLKnewmusic اولین دورهی خود را در شهر زیبا و تاریخی لووف اوکراین در تاریخ ۲۶ الی ۳۰ جوالی برگزار کرد از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود. این فستیوال در قالب کنفرانس، سخنرانی و کنسرت برگزار شد. به همین منظور مدتی پیش این کمپانی فراخوان مسابقه‌ای آهنگسازی را درباره‌ی آنسامبل کوئینتت پیانو و یا ترکیب مختلف

این آنسامبل به‌صورت جهانی منتشر کرده بود که در دور اول پس از داوری پارتیتورهای رسیده، ۲۴ آهنگساز از بین صدها آهنگساز از نقاط مختلف دنیا برای حضور در دور نهایی انتخاب شدند.

رامین اخویجو که مدتی پیش مسابقه‌ی جهانی Records Ablaze ایالت سینسیناتی آمریکا را نیز برنده شده بود، با یک اثر کوارتت زهی در این مسابقه شرکت کرد که پس از بررسی شدن این اثر، ایشان به عنوان یکی از فینالیست‌ها به این فستیوال دعوت شد. اخویجو در مراسم سخنرانی، گفته‌های خود را این‌گونه آغاز کرد که حضور وی در این فستیوال جهانی و در جمع دیگر آهنگسازان بزرگ جهان به منزله‌ی آشنایی با فرهنگ و نوع نگرش متفاوت آنها به دنیای هنر به ویژه موسیقی از مهمترین خواستگاه درونی ایشان بوده است و فارغ از هر مقام و نتیجه در روز پایانی، این آشنایی و حضور را قدمی در مسیر پیشرفت خود میداند. زیرا که آموختن و یادگیری هنر مسیری برای درست نگریستن به جهان هستی میباشد.
رامین اخویجو در مصاحبه با گزارشگر اوکراینی درباره‌ی قطعه‌ی کوارتت زهی خود این‌گونه توضیح داد که این اثر مدرن در ابتدا با یک بافت پلیفونی و تماتیک شروع می‌شود که تم در قالب موسیقی مدرن معرفی شده و سپس به یک بخشی همانند دولپمان متصل می‌شود که از اینجا تکنیک‌های معاصر ساز زهی به صورت برجسته شنیده می‌شود و صدا را بر روی تک نت‌هایی متمرکز می‌کند. همچنین وی افزود که بافت و فرم موسیقی در این اثر برای ایشان بسیار مهم بوده است که همگی تاثیرپذیر از ناخودآگاه درون انسان است. که غیرقابل توصیف است. وی همچنین اضافه کرد که کیفیت آثار فینالیست‌ها بسیار بالا بوده وقطعات بسیار زیبای آنها را در زمان تمرین روزهای فستیوال و همچنین دو شب کنسرت می‌شنیدیم و هر کدام از زیباییِ خاص خود برخوردار بود. به دلیل برگزاری این مسابقه با نام و یادبود آهنگساز و رهبر بزرگ "برونو مدرنا" توجه آهنگسازان سراسر دنیا و همچنین رسانه‌ها به این فستیوال جلب شده بود به‌طوری که می‌توان شاهد حضور آهنگسازان فینالیست از سن ۲۵ تا ۶۵ سال بود که برخی از آنها اساتید آهنگسازی در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا و اروپا هستند.
اثر کوارتت زهی رامین اخویجو به عنوان اثر برتر و خاص از سوی داوران انتخاب شد که این اثر همراه با هفت اثر دیگر تقدیر شد که این آثار توسط کمپانی ایتالیایی Aldebaran به‌صورت جهانی منتشر خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها