فرماندهی که فکه را به مکه ترجیح داد!

کد خبر: 444701

سردار شهید «غلامحسین افشردی» سوم شعبان برابر با 25 اسفند 1334 زادروز فرخنده امام حسين (ع) در تهران چشم به جهان گشود که به همین خاطر او را « غلامحسين» نامیدند.

فرماندهی که فکه را به مکه ترجیح داد!
روزنامه کیهان: به عنوان خبرنگار سفر۱۵روزه‌ای را به لبنان و اردن انجام داد و گزارش تحليلي جامعي از وضع نابسامان مسلمانان آنجا ارائه کرد. اوايل سال ۱۳۵۹ به عضويت سپاه درآمد و در واحد اطلاعات مشغول خدمت شد.
در اين واحد بود كه نام مستعار «حسن باقري» برايش انتخاب شد. در ديماه ۱۳۵۹ به عنوان يكي از معاونان ستاد عمليات جنوب انتخاب شد و در شكست محاصره سوسنگرد، فرماندهي عمليات امام مهدي (عج) را برعهده داشت .
در فتح ارتفاعات الله اكبر و دهلاويه نقش بسيار ارزنده و مهمي ايفا کرد. در جبهه بنام « سقاي بسيجيان» معروف بود. آنان را خيلي دوست داشت. در وراي شخصيت نظامي، روحي لطيف داشت كه سرشار از مهر و عطوفت و از خود گذشتگي بود. شهيد باقري ميقاتش را در جبهه‌ها يافته بود. از اين روي، ماندن در جبهه را به رفتن سفر حج در سال ۱۳۶۱ ترجيح داد. روز ۹ بهمن ۱۳۶۱، روز ميعاد بود و شناسايي ضيافتي براي يك ملاقات جاودانه. پنج روز دور ماندن از جبهه‌ها ـ حتي اگر براي زيارت كعبه باشد ـ شايد براي شهيد باقري زياد بود!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها