یادی از «ننه علی» اسوه ایستادگی و محبت+‌ عکس

کد خبر: 401064

یکی از کاربران فضای مجازی با انتشاری تصویری از مزار «ننه علی» یادی از این مادر شهید کرده است.

یادی از «ننه علی» اسوه ایستادگی و محبت+‌ عکس
به گزارش سرویس فرهنگی «فردا» ، ننه علی لقب معروف و مشهور مادری است که مدت 20 سال بصورت شبانه روز در این خانه و در کنار مزار فرزند شهیدش زندگی کرد.
او که فرزندش به دست نوکران حلقه بگوش خاندان منحوس پهلوی (ساواک) به شهادت رسیده است، بعد از اینکه با خبر می‌شود فرزندش به شهادت رسیده و در شهر اهواز دفن گردیده است. راهی شهر اهواز می‌شود و در کنار مزار فرزندش بیتوته می‌کند.
کاربری به نام امید غیاثوند در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویر زیر نوشت: #سالروز_عروج_اسوه _صبر _استقامت_ایستادگی_محبت_عشق #ننه_علی #مدیون_مادر_شهدا_هستیم منو عزیز دایی امیرعلی
بعد از پیروزی انقلاب به حضرت امام (ره) اطلاع می‌دهند که مادری از تهران به اهواز آمده و در کنار مزار فرزند شهیدش زندگی می‌کند، البته بدون هیچ سرپناهی که او را در مقابل گرمای طاقت فرسای جنوب محافظت نماید. به دستور امام (ره) پیکر این شهید از اهواز به بهشت زهرا (س) در تهران منتقل می‌شود.
از سال 58 تا 78 ننه علی تک و تنها در این اتاقک فلزی زندگی کرد، به گفته دوستان خانه شهید بهشت زهرا (س) تا مدتها این اتاقک، برق نداشت وسیله گرمایشی و سرمایشی نداشت . بعد از سال 78 به دلیل کهولت سن و بیماری جسمی، تنها دخترش او را به خانه خود می‌برد و از آن به بعد هرچند ماه یک بار به زیارت مزار فرزندش می‌آید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها