ساختارشکنی بازیگر گمنام برای خروج از بن‌بست

کد خبر: 1233604

محمد صادقی، بازیگری که دو روز قبل با انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی، پلیس را تهدید کرده‌بود، صبح روز گذشته بازداشت شد.

ساختارشکنی بازیگر گمنام برای خروج از بن‌بست

مشخص نیست در پس ذهن بازیگر ۳۸ ساله چه می‌گذرد که تلاش می‌کند با برهنه‌شدن، خودش را عرضه کند؛ بازیگری که تا قبل از دستگیری‌اش نتوانسته بود در عرصه هنر مطرح شود، برای همین از ولنگاری‌های موجود در فضای مجازی استفاده می‌کند و تا آنجا پیش می‌رود که پلیس را تهدید به قتل می‌کند. بر اساس فیلمی که صادقی از لحظه دستگیری‌اش در فضای مجازی منتشر کرده او وقتی متوجه می‌شود مأموران پلیس اطلاعات و امنیت پشت در آپارتمانش در طبقه سوم ساختمان حضور دارند، نمی‌تواند ترسش را از حضور پلیس پنهان کند و به دنبال محلی برای پنهان شدن در مخفیگاهش می‌گردد، اما وقتی راه به جایی نمی‌برد، خودش را به لبه پنجره می‌رساند تا به گمان بیهوده‌اش بتواند با تهدید به خودکشی، راه فراری پیدا کند که بازیگری‌اش کارساز نمی‌شود و چیزی جز دستبند پلیس نصیبش نمی‌شود. بازیگر فیلم «مانکن» علاقه وافری به آرایش‌های زنانه دارد، اما عفت و پاکدامنی را در کلام و سیمای خود زیر پا می‌گذارد و با انتشار تصاویر برهنه از خودش داعیه حمایت از زنان را هم به زبان می‌آورد و از بی‌عفتی‌های موجود دفاع می‌کند! صادقی بدون توجه به ساختار‌های قانونی، به راحتی دنبال‌کنندگان صفحه‌اش را به ترویج خشونت دعوت می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد با خودشان اسلحه و قمه حمل کنند. اینکه هنرمندی در جامعه به چنین سطحی از ابتذال تنزل پیدا می‌کند و به سادگی از مرز‌های اخلاقی و انسانی عبور می‌کند، از ابتذال فکری و درونی وی ناشی می‌شود. در چنین شرایطی، وقتی هنرمندی سرشناس مثل حمید فرخ‌نژاد که در جریان آشوب‌های سال گذشته اعلام می‌کند «۸۵ میلیون ایرانی فدای یک تار موی پسر من» و خودخواسته از وطن رانده و به راحتی فراموش می‌شود و دوران بازیگری‌اش به اتمام می‌رسد، بازیگری مثل صادقی که در اولین پله‌های حضورش در عرصه هنر قرار گرفته چگونه می‌خواهد در این عرصه حضور داشته باشد و مورد اقبال مردم قرار گیرد؟!

همه سلبریتی‌هایی که در فضای مجازی علیه ساختار‌های قانونی کشور رجز می‌خوانند، اگر پایشان به کشور‌های غربی برسد، چاره‌ای ندارند جز اینکه از قوانین همان کشور تبعیت کنند و اگر بخواهند علیه امنیت ملی آن کشور حرف بزنند و مردم را به ترویج خشونت دعوت کنند، خواهند دید که ساختار قانونی آن کشور چگونه با آن‌ها برخورد می‌کند و جامعه چگونه از عملکرد قانون دفاع می‌کند، اما اینجا از مماشات قانون استفاده سوء می‌کنند و بدون اینکه به پیامد‌های فکری خود رجوع کنند، این‌گونه دست به رفتاری پرخطر می‌زنند. شاید بد نباشد صادقی هم مثل برخی مجرمان به مجازات‌هایی مثل دریافت خدمات مشاوره‌ای یا ارائه خدمات اجتماعی محکوم شود تا پس از این، پیش از انتشار فیلم‌هایش به عواقب آن فکر کند.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها