کاشته‌های مرگ دشمن را این جوانان برداشتند +تصاویر

کد خبر: 719110

نخستین اشتباه این جوانان که امکان داشت در جنگ‌تحمیلی به شهادت برسند آخرین اشتباهشان بود؛ چرا که آن‌ها رزمنده گردان «تخریب» بودند و کاشته‌های مرگ دشمن را برداشت می‌کردند.

کاشته‌های مرگ دشمن را این جوانان برداشتند +تصاویر

خبرگزاری ایسنا: نخستین اشتباه این جوانان که امکان داشت در جنگ‌تحمیلی به شهادت برسند آخرین اشتباهشان بود؛ چرا که آن‌ها رزمنده گردان «تخریب» بودند و کاشته‌های مرگ دشمن را برداشت می‌کردند.

گردان «تخریب» واحدی تخصصی رزمی است که موانع نفوذ برای رزمندگان را حذف، خنثی یا نابود می‌کند و جلوی پیش‌روی دشمن را می‌گیرد. مهم‌ترین دستاورد فعالیت گردان تخریب، کاهش آمار شهدا در عملیات‌های مختلف و کمک به پیشبرد سریع‌تر و دقیق‌تر عملیات‌های تهاجمی رزمندگان بود. این واحد در آغاز و پایان هر عملیاتی حضور داشتند.

کاشته‌های مرگ دشمن را این جوانان برداشتند

این گروه هم چنین پس از انجام عملیات با ایجاد موانع مین و انسداد مسیر، ضریب نفوذ دشمن را کمتر و کندتر می‌کردند. در سختی و حساسیت عمل این واحد، همین بس که تخریبچی‌ها در رویارویی با دشمن، از داشتن هرگونه سنگری محروم بودند و وظایف‌شان را در دید مستقیم دشمن انجام می‌دادند.

در گزارش امروز گذری داریم بر ۱۴ تصویر از جوانی و میان‌سالی رزمندگان گردان تخریب لشکر۱۰ سیدالشهدا(ع) یا همان «گردان الوارثین» در دوران دفاع مقدس:

حجت‌الاسلام مهدی تقوی ( شهادت حادثه تروریستی مجلس)
سردار شهید حاج امیر یحیوی
جعفر طهماسبی
روحانی گردان الوارثین سید محمد عابدین‌زاده
جانباز تخریب‌چی حبیب سکنجه
حاج سید مجید محمدی
حاج اسدالله سلیمانی
حاج ابوالفضل گلزاری
مجتبی کوهی‌مقدم
سید علی‌اکبر ترابی
علیرضا رفاهی فرد
هادی پارسافر
هادی شوشتری
حاج عباس میرایی تخریب‌چی لشکر نجف‌اشرف
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها