آنها‌که‌بدون‌کلید‌وارد‌خانه‌های‌هوشمند‌می‌شوند‌!

کد خبر: 279665

خانه‌های هوشمند در کنار تسهیل کنترل از راه دور منزل و بهینه‌سازی مصرف انرژی، مسیر را برای حمله هکرها و جاسوسی از منازل فراهم می‌کنند.

آنها‌که‌بدون‌کلید‌وارد‌خانه‌های‌هوشمند‌می‌شوند‌!

ایسنا:خانه‌های هوشمند با استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته، کنترل از راه دور سیستم‌های امنیتی، قفل درب ها، تنظیم سیستم روشنایی و تهویه مطبوع منزل را امکانپذیر می‌کند. دستگاه‌های الکترونیک از طریق اتصال به شکبه اینترنت منزل، شرایط مناسبی را برای نفوذ و حملات هکرها فراهم می‌کنند. کارشناسان امنیت شبکه در کنفرانس کلاه سیاه (Black Hat) در لاس وگاس، خطراتی که منازل هوشمند را تهدید می‌کند، تشریح کردند.

به گفته محققان، اگر هکری قادر به شکستن رمز و نفوذ به سیستم شبکه محلی اینترنت شود، بدون نیاز به داشتن کلید می‌تواند به همه بخش‌های منزل نفوذ کرده و عملکردهای جاری دستگاه‌های الکترونیک مانند یخچال هوشمند، سیستم روشنایی و تهویه هوا را مختل کند. همچنین محققان ژاپنی درخصوص امکان هک شدن توالت های هوشمند با کمک یک برنامه نرم افزاری هشدار می‌دهند. کاربر می‌تواند با کمک یک برنامه نرم افزاری و از طریق بلوتوث، برخی از عملکردها از جمله تنظیم ارتفاع توالت هوشمند اتوماتیک Satis Toilet را از راه دور کنترل کند.

این توالت هوشمند دارای ویژگی‌های بهداشتی خاصی مانند خوشبو کردن محیط و فعال کردن فلاش تانک است. از طریق برنامه نرم افزاری رایگان My Satis بر روی تلفن همراه هوشمند اندرویدی و از طریق بلوتوث، کاربر می تواند بصورت کنترل از راه دور عملکردهایی مانند بالا و پایین بردن پایه توالت، عملکرد فلاش تانک یا خوشبو سازی سرویس بهداشتی را کنترل کند. اما پین مورد نیاز برای برقراری ارتباط از طریق بلوتوث 0000 است که امکان دسترسی و کنترل توالت توسط سایرین از جمله هکرهای رایانه‌ای را فراهم می‌کند؛ در این حالت هکر می‌تواند از طریق همین حفره امنیتی، ارتفاع توالت را تغییر داده یا فلاش تانک را بصورت ناگهانی فعال کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها