سبک های مختلف سفر کردن

کد خبر: 1094003
سبک های مختلف سفر کردن

به طور کلی به روش های زیادی برای سفر کردن وجود دارد، بسیاری از افراد هستند که دوست دارند همیشه در سفر باشند، اما نمی دانند که کدام توع سفر با سبک زندی و شخصیت آن ها همخوانی دارد. برای مثال اگر شخصی قصد خرید تور تبریز رسپینا را دارد و می خواهد در این مسیر سفر به سبک طبیعت گردی می تواند انتخابی ایده آل برای او باشد. موضوعی که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت بررسی انواع سبک سفر می باشد، بنابراین اگر شما هم سفر کردن را دوست دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

معرفی سبک های مختلف سفر کردن

سفر کردن روش های مختلفی دارد، هر کدام از شیوه ها برای افراد خاصی با دغدغه ها و امکانات متفاوت مناسب است. اگر شما هم اهل سفر کردن هستید، خوب است تا با تمامی شیوه های موجود آشنا شوید. انواع روش های پر طرفدار مسافرت رفتن به شرح زیر می باشد:

سفر به سبک هیچ هایک:

یکی از دیگر سبک های جالب در سفر" هیچ هیک" گردی (به معنای سواری رایگان) می باشد. در این شیوه معمولا شخص مسافر برای جا به جایی بین شهر ها کنار جاده می ایستد و با ماشینی که مایل باشد، او را همراهی کند به سفر می پردازد( معمولا رانندگان کامیون ها این کار را انجام می دهند.)، هیچ هایک گردی برای سفرهای انفرادی مناسب می باشد.

کوچ سرفینگ:

کوچ سرفینگ (CouchSurfing) در واقع به معنی اقامت رایگان در خانه های روستایی و محلی می باشد. کوچ سرفینگ یا کاناپه گردی، نام یک وب سایت است که با استفاده از آن، شما می توانید درخواستی ایجاد کنید تا افرادی که در شهر مقصد میزبان هستند، به شما جای خواب دهند. جالب است بدانید، میزبان ها معمولا وقت خود را با توریست ها می گذرانند و مکان های دیدنی منطقه را به آن ها نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: نکاتی که قبل از رزرو تور باید در نظر بگیرید

سفر با تور:

از بین سبک های مختلف سفر کردن، در کشور ایران سفر با تورهای گروهی روشی متداول است. تور گردشگری می تواند به دو صورت گروهی یا انفرادی انجام پذیرد، البته این روزها اغلب افراد تورهای انفرادی را به گروهی ترجیح می دهند. ویژگی های سفر در این شیوه با توجه به مقصد و تعداد افراد می تواند متفاوت باشد. برای کسانی که وقت کافی جهت برنامه ریزی دقیق برای سفر ندارند، تور بهترین گزینه خواهد بود.

سفرجاده ای:

یکی از شیوه های رایج مسافرت که قطعا همه ما حداقل یکبار تجربه آن را داریم، همین روش می باشد. یکی از ویژگی های مهم سفر جاده ای، هزینه های پایین آن به دیگر شیوه های سفر می باشد، حال چه با ماشین شخصی سفر کنید، چه با اتوبوس یا قطار. سفر زمینی برای کسانی که از رانندگی و تماشای مسیر لذت می برند، یک انتخاب ایده آل است.

سفر مناسبتی:

سفر مناسبتی در واقع مناسب افرادی است که علاقه مند به رویدادهای خاص و هیجان انگیز می باشند. هر رویدادی می تواند بهانه ای برای سفر مناسبتی باشد.(کارناوال، جشنواره، رویدادهای مذهبی و ..) اما در واقع هر شخصی به بهانه ای مختلف سفر مناسبتی را شروع می کند، مسئله ای که مهم می باشد این است که در سفر همه چیز طبق برنامه ریزی شخصی اجرا شود.

کوله گردی:

اگر اهل سفرهای طبیعت گردی باشید، حتما تا به حال اسم سبک " بک پک" یا همان کوله گردی به گوشتان خورده است. این شیوه برای افرادی مناسب است که می خواهد، در دل طبیعت وقت بگذرانند، بهترین انتخاب است. در سبک کوله گردی، شاید امکانات بسیار کم باشد؛ اما در واقع هدف از آن، انجام کارهای جدید و به دست آوردن تجربه های تازه در طبیعت می باشد.

583

سبک های مختلف سفر کردن در ایران

ما ایرانی ها به سفر کردن علاقه داریم، اما متاسفانه برای سفرهایمان یک برنامه یکسان داریم و اغلب ما دوست نداریم تا شیوه های به خصوصی همچون کوله گردی را برای گردشگری انتخاب کنیم؛ به همین دلیل سبک های سفر کردن در ایران بسیار محدود است. از این بین مسافرت های مناسبتی، جاده ای و تور گردشگری را می توان رایج ترین شیوه های مسافرت در بین مردم ایران دانست. 

چند توصیه کاربردی برای انتخاب سبک سفر

حالا که با سبک های مختلف سفر کردن آشنا شدید، خوب است تا پیش از اقدام برای سفر چند نکته ضروری را برای تجربه سفری به یادماندنی تر مد نظر داشته باشید. این موارد عبارت اند از:

  • بار کم تری به همراه داشته باشید؛ فرقی نمی کند که کدام یک از شیوه های سفر را انتخاب می کنید، در هر صورت، سفر با بار کم تر می تواند بدون دغدغه و سریع تر انجام شود.
  • لباس به اندازه کافی و با توجه به آب و هوای شهر مقصد به همراه داشته باشید.
  • پول نقد کم تری با خود حمل کنید.
  • قبل از سفر حتما خود را بیمه مسافرتی کنید.

امیدواریم با استفاده از موارد بررسی شده، بتوانید با توجه به ویژگی های شخصیتی و سبک زندگی خود بهترین شیوه را برای مسافرت رفتن انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: مکان‌های دیدنی مشهد نزدیک حرم

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها