۱۲ + ۱ نکته خواندنی از باغ کتاب تهران

کد خبر: 731090

باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین پردیس فرهنگی کشور در تپه های عباس آباد جای گرفته و در ایامی که مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شده،فرصت بی نظیری را برای پر کردن ایام فراغت و همچنین بهره گیری از امکانات بی نظیر باغ کتاب فراهم آورده است تا گشایشی تازه در فرهنگ کتابخوانی و فصلی جدید در ارتقای فضاهای فرهنگی در پایتخت را رقم بزند.

137 آنلاین: باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین پردیس فرهنگی کشور در تپه های عباس آباد جای گرفته و در ایامی که مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شده،فرصت بی نظیری را برای پر کردن ایام فراغت و همچنین بهره گیری از امکانات بی نظیر باغ کتاب فراهم آورده است تا گشایشی تازه در فرهنگ کتابخوانی و فصلی جدید در ارتقای فضاهای فرهنگی در پایتخت را رقم بزند.

-نکته اول: باغ کتاب تهران با مساحت حدود 70 هزار مترمربع در شمال اراضی عباس آباد و در حاشیه بزرگراه حقانی قراردارد.

- نکته دوم: بزرگترین کتابفروشی جهان در دو بخش کودک و بزرگسال با 25 هزار مترمربع زیربنا در باغ کتاب تهران قرار داردکه 400 هار عنوان کتاب در آن عرضه شده است .

- نکته سوم: پردیس بزرگ علمی کودک و نوجوان با وسعت 12هزار مترمربع به عنوان یک شهربازی علمی دو بخش کودک ونوجوان در باغ کتاب تهران واقع شده است .

- نکته چهارم: بزرگترین گالری هنری کشور با مساحت 1700 مترمربع به عنوان فضایی برای عرضه آثار هنری از جمله نقاشی و هنرهای تجسمی در باغ کتاب تهران در نظر گرفته شده است .

- نکته پنجم: همه این فضاهای فاخر در دل باغی بزرگ ودر میان فضای سبز اراضی عباس آباد پیش بینی شده و مراجعه کنندگان با قدم زدن در این فضاهای مفرح و جذاب می توانند از مکان های مذکور دیدن کنند.

- نکته ششم : احداث باغ کتاب تهران سال 1383 در قالب محل دائمی نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد و در دوره اخیر مدیریت شهری گشایش می یابد.

- نکته هفتم : باغ کتاب تهران در مجاورت فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، کتابخانه ملی ایران و باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته و یک مجموعه عظیم فرهنگی را شکل داده است.

- نکته هشتم: روی بام کتابفروشی باغ کتاب تهران ، 25 هزار مترمربع فضا پیش بینی شده و علاوه بر بام سبز ، 20 هزار مترمربع سبز نیز در محوطه این باغ پیش بینی گردیده است .

- نکته نهم: یکی از متفاوت ترین بخش های باغ کتاب تهارن ، باشگاه رباتیک است که اعضای این باشگاه می توانند دوره های تخصصی هوش مصنوعی آن بگذرانند و اطلاعات خودرا با سایر اعضا در این باشگاه و باشگاه ها یمشابه دراقصی نقاط جهان به اشتراک بگذارند .

- نکته دهم : باغ کتاب تهران در 4 بلوک اصلی طراحی و تفکیک شده است. بلوک A شامل فروشگاه دائمی و موضوعی کتاب است ، بلوک B مشتمل بر گذر فرهنگ است که ورودی های اصلی ، دالان شگفت انگیز و انبار در آن قرار دارد، بلوک C شامل آمفی تاتر روباز ، آمفی تاتر اصلی ، نگارخانه و فروشگاه محصولات فرهنگی است و بلوک D نیز مشتمل بر نمایشگاه تخصصی ، سالن کودک و نوجوان و کارگاه های کودکان و نوجوانان است.

- نکته یازدهم: علاوه بر 4 بلوک اصلی باغ کتاب تهران ، این پردیس فرهنگی شامل استریو، بلوار ، نمازخانه ، رستوران و دریاچه است .

- نکته دوازدهم: در حال حاضر بزرگترین کتاب فروشی جهان شعبه اصلی فروشگاه بارنز و نوبل در نیویورک با مساحت 14300 مترمربع است وبعداز آن به ترتیب کتابفروشی پاول درپورتلند آمریکا با مساحت 6300 مترمربع و کتابفروشی استرند با مساحت 5 هزار مترمربع در نیویورک قراردارند.جالب این است که کتابفروشی باغ کتاب تهران با 25 هزارمترمربع مساحت با مجموع مساحت کتابفروشی های اول ، دوم و سوم جهان برابری می کند و به عبارتی، وسعت باغ کتاب تهران معادل مساحت مجموع سه کتابفروشی بزرگترین جهان است .

- نکته آخر: باغ کتاب تهران از 10 صبح تا 10 شب باز است و علاقه مندان می توانند با استفاده از خط یک مترو به ایستگاه متروی حقانی آمده و از آنجا با خودروهایی که در نظر گرفته شده به باغ کتاب تهران منتقل شوند .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها