دستگیری کودکان کار! سیاست سوخته دولت دوازدهم

کد خبر: 725244

یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده که در روزهای اخیر 131 کودک کار به دستور فرماندار تهران دستگیر و به اردوگاه ورامین منتقل شده اند. برخورد سلبی که هیچ ارزشی برای این کودکان قائل نیست و بازگشت آنها را به جامعه بسیار سخت و حتی خطرناک می سازد. اما با این وجود شهردرای تهران در سال های گذشته سعی کرد تا بخشی از این معضل را به صورت نرم و با راه اندازی مراکزی آموزشی و پرورشی مرتفع سازد.

137 آنلاین: یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده که در روزهای اخیر 131 کودک کار به دستور فرماندار تهران دستگیر و به اردوگاه ورامین منتقل شده اند. برخورد سلبی که هیچ ارزشی برای این کودکان قائل نیست و بازگشت آنها را به جامعه بسیار سخت و حتی خطرناک می سازد. اما با این وجود شهردرای تهران در سال های گذشته سعی کرد تا بخشی از این معضل را به صورت نرم و با راه اندازی مراکزی آموزشی و پرورشی مرتفع سازد.

از سال 93 طرح ساماندهی کودکان در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی شهر تهران توسط شهرداری کلید خورد و در سال 94 با تدوین چهار محور فعالیت، همکاری شهرداری تهران با سمن‌های حوزه خدمات‌رسانی به کودکان کار و خیابان آغاز شد. راه‌اندازی مراکزی به نام پرتو توسط سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:شروع این طرح از سال 1393 کلید خورد و در سال 94 بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده جهت خدمت‌رسانی به کودکان کار و خیابان به‌وسیله مدیریت شهری تهران، چهار محور فعالیت مشخص شد. برنامه‌های زیرساختی (تأمین و تجهیز محل فعالیت مؤسسان فعال در حوزه کودکان کار و خیابان)، برنامه‌های مناسبتی (برگزاری مراسم روز جهانی کودک، روز مقابله با کار کودک و...) برنامه‌های آموزشی (شامل آموزش مهارت‌های زندگی، سواد آموزی، زبان انگلیسی) و برنامه‌های خدمات اجتماعی (خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناختی، پزشکی و طرح تأمین لباس گرم در زمستان برای کودکان خیابان) چهار محور فعالیت در حوزه کودکان کار و خیابان است. راه اندازی مدارسی به نام صبح رویش: مهرماه سال ۹۴ کودکان کار و خیابان و کودکان آسیب‌‌دیده اجتماعی محله هرندی و منطقه ۱۲وارد مدرسه‌ای شدند که ویژه آنها راه‌اندازی شده بود.مجتمع صبح رویش در بهمن 1394 با حضور دکتر قالیباف در مدرسه صبح رویش افتتاح شد. دولت می تواند با کمک به این طرح ها و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار نتایج بسیار بهتری به جای برخوردهای سلبی و بی هدف که تنها به پاک کردن صورت مساله می انجامد، بگیرد. شروع ماه مهر و دیدن کودکانی در کنار خیابان که از تحصیل باز مانده اند، شایسته کشوری چون ایران نیست و دولت وظیفه اصلی حمایت از این اقشار را برعهده دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها