کمک شایان باغ کتاب به هویت فرهنگی پایتخت

کد خبر: 702099

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شصت و هشتادو پنجمین جلسه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری تهران در راستای بهره برداری از مجموعه باغ کتاب تهران گفت: در حالی که هویت فرهنگی درتهران در معرض تهدید است، مجموعه باغ کتاب تهران به هویت فرهنگی تهران کمک شایانی می کند .

شهرنوشت: رضا صالحی امیری در جلسه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور که با حضور شهین دخت ملاوردی معاون زنان در ریاست جمهوری، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران ، مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از مسوولان فرهنگی کشور برگزار شد، اظهارکرد: از شهرداری تهران ، معاونین ، مدیریت مجموعه باغ کتاب تهران و شورای اسلامی شهر تهران بابت افتتاح مجموعه باغ کتاب تقدیروتشکر می کنم. اقدامات این افرادموجب شدکه این مجموعه بزرگ به ظرفیت فرهنگی کشور اضافه شود.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در کتابخوانی نیست، عنوان کرد: مساله اصلی ما در حوزه فرهنگ و کتابخوانی که یکی از زیرمجموعه های آن است فقدان الگوی مصرف درست در حوزه فرهنگی است. وزیرفرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه تاکنون نظام جامع مصرف فرهنگی را تعریف نکرده ایم ، افزود: در حال حاضر هویت فرهنگی در تهران در معرض تهدید است و مجموعه باغ کتاب به هویت فرهنگی تهران کمک شایانی می کند . در ادامه این جلسه سیدضیا هاشمی معاون وزیر علوم ضمن قدردانی از شهرداری تهران در راستای راه اندازی باغ کتاب تهران گفت: یکی از مشکلات ما درحوزه فرهنگ این است که شاخص های چندان مشخصی نداریم و نمی دانیم در طول زمان چقدرپیشرفت داشته ایم . وی اظهارکرد: اگر بتوانیم چشم اندازی درست با شاخصه های درست را ترسیم کنیم و سالی حداقل یک درصد میزان کتابخوانی را در کشور گسترش دهیم به طور حتم از شدت دلزدگی نسبت به کتاب کاسته می شود. برپایی کمپین دهه ولایت در آینده ای نزدیک مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان یکی دیگر از سخنرانان جلسه با اشاره به توجه ویزه شهرداری تهران به دهه کرامت بیان کرد: شهرداری تهران با همکاری سازمان زیباسازی طی ماه های گذشته کمپین های مختلفی را در رابطه با برگزاری مناسبت های ویژه اجرا کرده است . کمپین مربوط به دهه کرامت پانزدهمین کمپینی است که تلاش می کند با نمایش مفاهیم تاثیرگزار نقشی در راستای هویت بخشی به شهر ایفاکند. وی خاطر نشان کرد: درکمپین مربوط به دهه کرامت 171 اثر برگزیده در 2500 سازه نصب شد . پیش از این نیز کمپین زندگی قرانی رابا حضور اساتید و هنرمندان شکل دادیم . معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی کمپین دهه ولایت در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: بنابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران کمیته ای به منظور تایید محتوای کمپین ها به ریاست ا ین جانب تشکیل می شود وآثار برگزیده در قالب جملات مفهومی و تصاویر به نمایش در می آید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها