پویش «از خودمان شروع کنیم» آغاز می‌شود

کد خبر: 696451

محمدرضا زمردیان، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز به کار فاز دوم پویش «از خودمان شروع کنیم» با موضوع «احترام به عابر پیاده» و «برای هوای پاک شهر رکاب بزنیم» خبر داد.

سرویس اجتماعی فردا: محمدرضا زمردیان، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز به کار فاز دوم پویش «از خودمان شروع کنیم» با موضوع «احترام به عابر پیاده» و «برای هوای پاک شهر رکاب بزنیم» خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهرانٰ محمدرضا زمردیان با بیان این مطلب افزود: پس از تجربه موفقیت آمیز فاز نخست این کمپین که با استقبال شهروندان روبه رو شد، این بار با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک در رابطه با نوع رفتار عابر و قوانین و تکالیفی که عابرپیاده در رفتارهای ترافیک روزانه و همچنین قوانین و تکالیفی که راکبین خودرو و موتورسیکلت در قبال عابران دارند، برگزار می‌شود.
زمردیان افزود: در حوزه حمل و نقل پاک ضمن حمایت از پویش سه شنبه های بدون خودرو با توجه به شرایط و وضعیت تهران کمپین پنجشنبه‌های پاک را با شعار «برای هوای پاک شهر رکاب بزنیم» در برنامه داریم و هدف ما علاوه بر توسعه دوچرخه سواری حمایت از هر نوع رفتار حمل و نقلی است که باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک شود.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل در ادامه اظهار کرد: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برای توجه به موضوع مشارکت اجتماعی در کاهش ترافیک، تصادفات و... بهره خواهیم گرفت و امیدواریم با حضور پررنگ مردم شاهد وضعیت مطلوب تری از رفتارهای ترافیکی باشیم. وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در روزهای سه شنبه و پنج شنبه هر هفته ۶۰ گروه نمایشی بیش از ۳۷۰ اجرا در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک خواهند داشت. معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه گروه‌ها در ۲۰ تقاطع پر تردد، ۵ بوستان شهری و ۴ مسیر دوچرخه سواری تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنندٰ، بیان کرد: در بوستان‌های ملت، پرواز، پلیس، ولایت و دریاچه شهدای خلیج فارس نمایش و پرفورمنس هایی با موضوع «احترام به عابر پیاده» و «حمل و نقل پاک» اجرا می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به ۴ منطقه پایلوت طرح جامع دوچرخه سواری یادآور شد: مناطق ۱۲، ۱۱، ۷ و ۶ در حال طراحی مسیر دوچرخه سواری ایمن و برنامه ریزی بلندمدت برای این حوزه هستند و به همین دلیل ۴ گروه ۱۰ نفره دوچرخه سوار با شعار برای هوای پاک شهر رکاب بزنیم در خیابان‌های بلوار کشاورز، خیابان بهشتی، محدوده بازار تهران و میدان منیریه فعالیت خواهند کرد.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سه شعار اصلی فاز دوم کمپین از خودمان شروع کنیمٰ تاکید کرد: احترام به عابر پیاده با هدف آشنایی مردم با قوانین عابر پیاده، ترویج دوچرخه سواری با شعار برای هوای پاک شهرمان رکاب بزنیم و پنجشنبه‌های پاک، مهمترین اهداف مرحله دوم پویش از خودمان شروع کنیم هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها